19 January 2011

Reforma în educaţie, între cretinism şi normalitate


CRETINÍSM s. n. Boală, de obicei congenitală sau dobândită în primii ani de copilărie, cauzată de o dezvoltare insuficientă a creierului, asociată cu o insuficientă a glandei tiroide, care se manifestă prin tulburări în creştere, prin înapoiere mintală etc...

Nu am folosit termenul de "cretinism" ca pe o jignire, ci pentru a asocia o "boală" venită din zorii educaţiei româneşti (din motive banale, "aşa era pe atunci"), dublată de o insuficienţă a zilei de astăzi, insuficienţă care se traduce într-o incapacitate politică de reformă reală.

Ce înseamnă reforma în educaţie pentru România? Şcoli închise, bani mai puţini, politizarea instituţiilor sau depolitizarea instituţiilor pentru a elimina pe cei vechi şi pentru a face loc celor noi... şi o suită de alte "cretinăţăţi" în continuă mişcare care se schimbă încă înainte de a intra în vigoare.

Şi alţii pe mapamond se gândesc să treacă de la învăţământ la educaţie, dar doresc să o facă un pic mai profund decât "gânditorii" români. Urmăriţi acest filmuleţ. Eu unul l-am privit cu admiraţie şi cu oare recunoştinţă... pentru că vorbeşte exact despre lucrurile la care mă gândesc şi eu.



Oare acest domn, Sir Ken Robinson, nu ar vrea să vină la noi şi să gândească un nou plan pentru educaţia românilor?

No comments:

© Gheorghe Florescu, 2008 Acest site este un pamflet politic şi, uneori, cultural, trebuie deci tratat ca atare.