11 December 2009

"În mandatul meu..."


Cu ce are legătură preşedintele şi cu ce nu are legătură preşedintele. L-am auzit astăzi pe preşedinte spunând un lucru surprinzător în declaraţia de presă pe care preşedintelui României a susţinut-o la finalul lucrărilor Consiliului European de iarnă. Iată declaraţia:

Întrebare: Revin la acelaşi subiect. Social-democraţii practic vă acuză pe dumneavoastră că aţi avea o contribuţie la reţinerea lui Voicu, pentru că dumneavoastră aţi vorbit despre implicaţiile lui în dispariţia unor dosare de la...

Preşedintele Traian Băsescu: Doamnă, nu-mi aduc aminte să-l fi menţionat vreodată pe domnul Voicu. Nu-mi aduc aminte. Dar dacă cineva crede că Preşedintele se ocupă cu chemări la DNA, este cel puţin copil. Ei probabil au rămas cu nişte reflexe din perioada când erau la guvernare. Eu n-am aflat până când am ajuns aici, dumneavoastră mi-aţi spus de chemarea la DNA a unui domn Voicu. Bănuiesc că e vorba de senator, nu? Senatorul Voicu. Da, deci cred că suntem în zona fabulaţiilor. De altfel, aş mai face o observaţie. Cred că a venit timpul să introducem şi o oarecare decenţă. Mă uitam astăzi, dimineaţă, pe sinteza de presă şi aflam acolo că un şef al unui serviciu de comunicaţii şi-a crescut averea în timpul mandatului lui Băsescu. Ce pot să spun eu despre un ziarist care dă un asemenea titlu? Ce treabă am eu cu averea nu ştiu cui? Sau un alt titlu: "Băsescu vrea să-i momească pe liberali cu Mugur Isărescu". N-am discutat cu Mugur Isărescu problema. Deci, de unde până unde tipul acesta de a lega totul de Băsescu? Până şi cei suspectaţi de infracţiuni se pare că sunt chemaţi la DNA de Băsescu, unora le creşte averea datorită mandatului lui Băsescu, alţii inventează premieri datorită lui Băsescu, poate că un nivel de minimă decenţă în relaţiile presei cu preşedintele României ar trebui să existe. Poate, spun şi eu, poate. S-ar putea să se considere că nu e cazul.”

(sursa: Departamentul de Comunicare Publică,11 Decembrie 2009, http://www.presidency.ro/?_RID=det&tb=date&id=9603&_PRID=)

Este foarte ciudat să-l aud pe preşedinte spunând aşa ceva. Propaganda electorală ce tocmai s-a încheiat a lăsat să se înţeleagă că preşedintele are treabă cu tot ce se întâmplă în România. Să dau câteva exemple...

"În mandatul meu nu s-a făcut nicio privatizare frauduloasă"
(sursa: http://www.basescu.ro/galerie-video?g=60#video_155)

Dragii mei,
Ultima modă la televiziunile mogulilor este să se întrebe ce a făcut preşedintele Băsescu în cinci ani, ce s-a întâmplat în aceşti cinci ani în România. Şi pentru că domnul Geoană nu a fost ieri la Cluj îi transmit şi lui, ca de altfel şi analiştilor care nu mai ştiu ce s-a întâmplat, ceea ce s-a întâmplat în câteva cuvinte. Sigur că putem vorbi ore în şir, dar în aprilie 2005, am semnat Tratatul de aderare a României la Uniunea Europeană, iar la 1 ianuarie 2007 România a devenit membră a Uniunii Europene. În campania din 2004, vorbeam de introducerea cotei unice, la 1 ianuarie 2005 a fost introdusă cota unică de 16%, lăsând în buzunarele românilor mai mulţi bani pentru viaţa de zi cu zi. Tot în mandatul meu, pensia minimă a crescut, iar pensia medie a crescut peste 700 de lei, iar tot în mandatul meu, salariul mediu a crescut de la 815 lei la 1880 de lei. Şi tot în mandatul meu, pentru cei 1,5 milioane de bătrâni pensionari care au lucrat toată viaţa la CAP s-a introdus pensia minimă garantată de 350 de lei. Iată doar câteva lucruri care arată că România din 2009 nu mai este România lui Iliescu şi a lui Năstase din 2004.

Şi pentru că le prinde bine ca din când în când să le amintesc ce s-a mai întâmplat în aceşti cinci ani, o să spun că am fost Preşedintele care a avut mai mult curaj decât Iliescu şi Constantinescu la un loc. Am avut curaj să deschid arhivele Partidului Comunist şi să mă duc în faţa Parlamentului condamnând cei 45 de ani de crime ale comunismului, crime împotriva poporului român. Tot în acest mandat, am avut curaj să dau dispoziţie ca două milioane de dosare ale fostei securităţi să fie transferate la CNSAS. Oameni buni, acele două milioane de dosare erau două milioane de suflete, două milioane de suflete care puteau fi şantajate de orice ticălos. Şi atunci, decizia de a le transfera la CNSAS nu a făcut decât să elibereze sufletul a două milioane de oameni, mulţi dintre ei supravegheaţi pentru viaţa lor de fiecare zi. Pentru acest lucru, eu vreau să le mulţumesc acelora care au înţeles că a lăsa oamenii liberi, înseamnă şi a nu-i închide între coperţile unui dosar de securitate.

Tot în acest mandat, s-a întâmplat un lucru la care poate că noi toţi visăm: România este mai mare cu 9.000 de kilometri pătraţi prin câştigarea, la Haga, a procesului pe care l-am avut cu Ucraina. Iată că astăzi sunt câţiva care ar vrea să conducă o Românie mai mare decât mi-au dat-o. Nu se poate acest lucru. Şi dorinţa lor este nu numai să conducă o Românie mai mare decât am luat-o, mai mare cu 9.000 de kilometri pătraţi, dar pe ei îi interesează ce este pe fundul mării, dincolo de fundul mării, în aceşti 9.000 kilometri pătraţi de Mare Neagră. Nu îi vor avea niciodată pentru că sunt ai poporului român.

(sursa: http://www.basescu.ro/miting-sibiu)

"Pentru democraţie am lăsat presa liberă. Ceea ce făcea Adrian Năstase să controleze presa mi s-a părut umilitor. Umilitor pentru ideea de democraţie şi am spus că presa trebuie să-şi ia libertate atât cât vrea ea. De aceea, probabil, condiţiile pe care le-am creat să-mi arate că sunt liberi s-a întors aparent împotriva mea"

(sursa: http://www.mediafax.ro/politic/basescu-in-mandatul-meu-presa-a-fost-libera-dar-s-a-compromis-singura-5089812/)

http://www.pagini.com/blog/wp-content/uploads/2009/04/traianbasescu1.jpg
(sursa: http://www.pagini.com/blog/wp-content/uploads/2009/04/traianbasescu1.jpg)

"Traian Băsescu: În mandatul meu, Hayssam a fost condamna"
(sursa: http://www.realitatea.net/traian-basescu--in-mandatul-meu--hayssam-a-fost-condamnat-iliescu-il-lua-in-deplasari_677007.html)

Din două una, ori domnul preşedinte nu are nici o legătură cu cele enumerate de domnia sa că s-ar fi întâmplat în mandatul domniei sale, ori are legătură cu ele... şi atunci ziaristul are dreptate.

4 comments:

ion adrian said...

Esti de rea credinta. Basescu spune ce nu s-a intamplat in mandatul sau generic sau punctual precum si ce s-a intamplat dar referindu-se la domeniile in care a putut influenta si la mari privatizari a putu etc.
Iar cauti precum toti cei scoliti la Baneasa erori de semantica si operezi cu principiul procustian al celor care nu inteleg spiritul ci doar ltera.

nimrod said...

@Biblio,

a.Vad ca din textul reprodus de dv. lipseste momentul aliantei presedintelui cu "cei 322" intru promisiunea de ridicare a salariilor profesorilor cu 50%.
Fiindca nu cred ca l-ati cosmetizat dv. presupun ca presedintele a omis sa-l aminteasca. Acum inteleg propunerea de interzicere a sondajelor de opinie, facuta de nu spun cine ca mi se face rusine de mine, ceva care seamana foarte bine cu initiativa Elenei Ceausescu de acum vreo patruzeci de ani de desfiintare a sociologiei, ideea fiind aceeasi, controlul asupra informatiei.
b. Excelent momentul de difuzare, zilele trecute, a filmului "Io e Napoleone" (cu Monica Bellucci dementiala...)cu formidabila replica a maestrului ajuns in fata plutonului de executie: "Incepeti slugi si sfarsiti asasini." Si fiindca veni vorba: Fugit din Insula Elba, Napoleon a marsaluit asupra Parisului si a redobandit puterea mobilizand in primul rand targovetimea. Asta aduce binisor cu ce afirmam eu zilele trecute ca, desi structura societatii romanesti s-a schimbat PSD-ul nu a inteles sa-si adapteze discursul, permitandu-i lui Traian Basescu sa rastoarne proverbul cu prostul la castig si istetul la paguba.
c.Drept este ca Napoleon "targovetitul" a imparatit din nou, insa foarte putin...

LuMassa said...

Te salut biblio. Nu stiu de ce, dar de un timp tu incerci sa dai o alta conotatie declaratiilor dlui Basescu si nu numai! Orice tine de pdl, vad ca e rau iar binele se afla in opinia ta in cadrul psd ului. Iti este greu sa te desprinzi de trecut? Te percepusem a fi detasat de asa ceva, dar poate eu am gresit. Lasa loc si binelui, sau dorintei de bine, incearca sa intelegi ca din cauza psd ului nu putem face aproape nimic. Uite si acum, in loc sa punem un guv repede la treaba trebuie sa stam dupa toanele lui geoana. E normal?

Bibliotecaru said...

Îmi este greu să mă desprind de trecut pentru că sunt singurul care mă desprind de el... toţi ceilalţi declarativ vor evoluţie dar în practică monolitizează acelaşi trecut cu alţi oameni. Nimeni nu vrea real democraţie, nimeni nu vrea pluripartitism, nimeni nu vrea respectarea Constituţiei... sunt singur în lupta pentru normalitate, sunt singurul care are PRETENŢIA respectării principiilor democratice.

Comentariul meu este simplu.
Nu poţi să spui "în mandatul meu" când îţi convine şi când spune altul "în mandatul dumneavoastră" să spui că nu ai legătură.

Mă uitam astăzi, dimineaţă, pe sinteza de presă şi aflam acolo că un şef al unui serviciu de comunicaţii şi-a crescut averea în timpul mandatului lui Băsescu.

Ziaristul nu a spus un neadevăr, nu a spus că domnul Băsescu are legătură... doar că s-a întâmplat în "mandatul lui Băsescu".

Ce pot să fac eu doamnă Lulu... dacă astăzi era preşedinte Mircea Geoană şi dădea declaraţii de la Cotroceni, judecam cuvintele lui... Judec puterea şi nu oamenii. Nu am de ce să lovesc în învinşi, ei sunt deja loviţi de soartă şi lipsiţi de o putere care poate să creeze. Dacă doreaţi să "mă iau" de Mircea Geoană, trebuia să-l votaţi. Dacă domnul Traian Băsescu îşi asumă faptul că este mai bun decât Mircea Geoană sau oricare alt cetăţean încât să fie preşedinte, atunci să fie ca atare şi să nu am eu ce să-i reproşez.

Nu puteţi face dumneavoastră bine din cauza PSD-ului? Eu cu ce pot să vă ajut, că nu înţeleg? Credeţi că pot eu să mă duc la PSD să le spun să vă lase în pace "să faceţi bine"? Ce aţi vrea să fac eu? Îmi cereţi mie socoteală că PD-L doreşte şi nu poate? Se împiedică PD-L de mine sau oricine altcineva? Eu sunt un simplu cetăţean care spun şi eu ce văd şi ce simt, nu se ia nimeni după mine, nu ascultă nimeni de mine, nu mă bagă nimeni în seamă... ce anume îmi reproşaţi, de ce îmi spuneţi mie "Orice tine de pdl, vad ca e rau iar binele se afla in opinia ta in cadrul psd-ului".

Vă spun sincer, dacă asta credeţi, nu am nimic împotrivă. EU NU O SĂ SUSŢIN NICIODATĂ PD-L DACĂ EL NU VA FACE NIMIC BINE PENTRU ROMÂNIA. Când PD-L va face ceva bun, îl voi susţine. Până atunci PD-L nu a făcut absolut nimic pentru România, decât certuri şi măsuri controversate. NU SUNT PRO PSD, doar că nu laud PD-L, pentru că NU FACE NIMIC.

Nu vă convine, asta este.

© Gheorghe Florescu, 2008 Acest site este un pamflet politic şi, uneori, cultural, trebuie deci tratat ca atare.