16 December 2012

Statul naţional pe care mi l-a încredinţat Nicolae Iorga


Într-o lume a globalizării, mulţi politicieni încearcă să ne convingă că statul naţional este desuet. Poate că aşa şi este, numai că eu am primit statul naţional de la Nicolae Iorga.

"Aici nu este un pământ oarecare, ci este moşia unui neam, şi aci nu este colaboraţia cu nu ştiu cine ci colaboraţia cu stăpânii înrudiţi ai acestui pământ. Şi din concepţia aceasta nu ieşim cu nici un preţ, oricât ar spune, chiar foi cumpătate ale saşilor din Ardeal că Rumänien ist kein National-staat. Un stat naţional unde să nu se întâlnească nici un cetăţean de altă limbă, nu există nicăieri. Nici Germania n-a avut un stat naţional în acest sens. Dar, aceasta nu ne împiedică de a fi, hotărât, un stat naţional."

Şi...

“Statul acesta este un Stat naţional, şi un stat naţional nu se poate transforma de hatârul nimănui întrun Stat cu caracter nenaţional. Şi, ca orice Stat care e Stat naţional nu poate să iasă din margenile datoriei sale de Stat naţional. Elementele străine, nu prin pretenţii, ci prin jertfe să-şi arate dorinţa de a face parte din Statul naţional. Statul acesta a fost întemeiat de naţia românească, Statul acesta s-a sprijinit pe vitejia şi munca românească, Statul acesta s-a întărit prin cultura românească, Statul acesta a fost apărat de spiritul românesc, prin urmare el nu poate să trăiască decât cu acest caracter.

Dacă, din nenorocire, mulţămită păcatelor noastre, am ajunge să schimbăm caracterul României, atunci România nu ar mai fi România. Misiunea ei întreagă ar dispărea, nu ar putea să se menţie. România, care este un centru pentru viaţa românească de pretutindeni, ar înceta fără îndoială să mai fie acest centru.

Antidotul? A gândi potrivit cu tradiţia, a gândi potrivit cu cugetarea europeană, a gândi potrivit cu misiunea deosebită pe care o are naţiunea noastră şi care nu se poate confunda cu misiunea altor naţiuni pe care am putea să le imităm.

Aceasta înseamnă a gândi ca Mihai Eminescu, a trăi o viaţă ca a lui: viaţa unui om care nu s-a vândut nimănui, care nu s-a folosit nici de munca, nici de sprijinul altuia, care s-a oferit jertfăntreagă pentru poporul său. Aceasta înseamnă acceptarea, fără un cuvânt de protestare, a muceniciei absolute.”

7 comments:

ZeV said...

Biblio
Dupa cum sper ca remarcati, eu va sustin. Sunt convins ca mai sunt multi alti romani care gandesc ca dvs.
Nici un regim nu se volatilizeaza instantaneu....daca stau bine si ma gandesc, nici acum nu se poate spune ca au disparut toate urmele totalitarismului ceausist.
;)

Bibliotecaru said...

Cât să mai aşteptăm, că de întinerit nu întinerim.

Vasile, said...

Asteptati sa murim noi si mai incercati inca o data voi!

ZeV said...

Vasile
Imi pare rau sa constat, dar ganditi in aceiasi termeni basescieni, recte, derivati din instinctul revansard.
Ce inseamna ,,daca va veni, pe actuala constitutie pe multi ii va popi!" (referitor la Crin Antonescu n,r,) ?
Adica, va folosi institutiile de forta in interes partizan, impotriva propriilor cetateni, asa cum a procedat (si incaprocedeaza) actualul ocupant (cu delegatie euro-atlantica n.r.) de la Cotroceni ?
Pai atunci, la ce bun efortul de a fi votat DA la Referendum ?
Luati aminte la ce spune Biblio...uneori e depasit de propriile dezamagiri si frustrari, dar pe fond, are dreptate.
PNL merita un lider autentic, asa cum a avut, candva.

Vasile, said...

Va rog nu va descalificati.Basist este acela care-l insulta pe Antonescu si il preamareste pe reprezentatul unui clan PSDist.

Nu bag mina-n foc nici pentru PNListi , "oameni sunt si ei",
dar in mod normal , pentru ca sa faci dreptate trebuie la un moment dat sa te folosesti de institutii,sau va scapa intelesul termenului "dreptate"?

V-am spus in cel mai larg inteles, "dupa ce murim noi" , dumneavoastra puteti sa luati aminte de la Biblio, eu doar constat, iar de luat aminte ar putea sa ia dansul!

Chiar asa la ce bun a fost referendumul daca cineva s-a folosit de institutii ca sa nu faca dreptate?

Sa popesti inseamna sa fi Alex.Lapusneanu al II-a,ar fi vremea, fie ca or sa dea unii ochii peste cap precum doamna Ruxanda.

Ati urmarit azi reactia PNL, cu un palat plin de PDListi-PSDisti,-PPDDidisti si un singur liberal???

Multi cred sau credeau sau afirmau ca Ponta este sfatuit de A. Nastase, eu i-am spus doua chestii lui Nastase pe blog , ca o sa faca in mod sigur puscarie ...preintre altele deoarece clanul Sarbu nu are nevoie de A. Nastase.



ZeV said...

Vasile
Va propun, ca mai inainte de a scrie ceva, sa va descarcati de surplusul de energie negativa.
Ce intelegeti prin ,,dreptate" ?
De ce trebuie ca CINEVA sa se foloseasca de instituii pentru a face dreptate ?
Eu imi doresc ca aceste institutii sa functioneze corect si sa ,,faca dreptate" fara nici o influenta coercitiva a cuiva din exterior.
Singurul impuls il asociez doar cu vointa politica a actualei majoritati de a modifica actuala Constitutie in sensul impus de interesul national si sa faca/aprobe legi bune pentru intreaga natiune romana.
Din aceasta perspectiva, cred ca ar fi benefica cooptarea UDMR la guvernare.
Daca PNL crede ca majoritatea actuala este suficienta, eu (le)spun ca este si o povara. Este bine ca aceasta uriasa responsabilitate sa fie gestionata de cat mai multe forte politice, inclusiv, apartinatoare curentului PPE.
Acesta este mesajul meu, am votat pentru reconciliere nationala, nu neaparat pentru USL si cu atat mai putin, pentru actualul PNL.
PNL, guvernat de Tariceanu, poarta o cota principala de vina pentru supradimensionarea artificiala a sistemului bugetar ! PNL are un ins total incompetent in randurile sale, ce poarta numele de Ludovic Orban ! Acest om nu este strain de marasmul de la transporturi, alaturi de Berceanu si Boagiu !
Asa ca, le spun liberalilor : aveti nevoie de lideri pe masura inaintasilor, nu puteti trai doar din amintiri si...iluzii!
Cred ca Ponta face o eroare numindu-l pe Vosganian la finante, avand in vedere ca acest om si-a batut joc de fondul de investitii, transferand masiv resurse in consum si generand deficit bugetar in an de crestere economica.

Bibliotecaru said...

@ Vasile,

Stimate domn,
Eu nu am nimic cu domnul Antonescu, nici de PSD nu prea sunt legat. Domnului Băsescu i-am retras respectul meu, la fel şi câtorva PDL-işti... dar nu am nimic nici cu PDL, nici cu PPDD, nici cu UDMR...

Problema mea este că nu mai am încredere în nimeni, nu mai preţuiesc pe nimeni, nu am nici un model printre politicieni, nu mai sesizez nici măcar pe cineva care să constituie un arhetip cultural semnificativ. România a devenit un fel de marmeladă într-o lipsă acută de perspectivă, de experţi, de resursă umană.

Dacă domnia voastră aveţi încredere în domnul Crin Antonescu... probabil că sunteţi mai fericit ca mine. Dacă aveţi perspective ale zilei de mâine, din punct de vedere uman şi financiar... probabil că sunteţi mai fericit ca mine. Dacă aveţi speranţa că mâine va fi mai bine... cu siguranţă că sunteţi mai fericit ca mine. Nu înţeleg de ce mă blamaţi pentru simplul fapt că sunt nefericit, de parcă ar fi un păcat în sine...

© Gheorghe Florescu, 2008 Acest site este un pamflet politic şi, uneori, cultural, trebuie deci tratat ca atare.