27 March 2012

MARE ATENŢIE MARE - Preşedintele e mai greu de demis decât schimbarea constituţiei


Astăzi PDL-ul şi-a dat foc la valiză.

Ce credeţi că a votat maşina de vot?

Demiterea Preşedintelui României este aprobată, dacă a întrunit majoritatea voturilor cetăţenilor înscrişi în listele electorale.

Cum au făcut? Au amendat legea de respingere şi au făcut-o de aprobare. Dar asta apare în amendamente...

Doamnelor, domnişoarelor şi domnilor,

Este oficial, preşedintele este mai greu de demis de popor decât modificarea Constituţiei.

Până aici a ajuns călcarea în picioare în legilor, principiilor, constituţiei?

Să-mi fie cu iertare, dar cei care au votat această lege, după părerea mea, ar trebui să plece rapid prin Congo să-şi piardă urma…

Iată-i pe cei ce au votat DA

1. Albu Gheorghe PD-L DA
2. Alecu Valeriu PD-L DA
3. Amet Aledin Mino. DA
4. Anastase Roberta Alma PD-L DA
5. Andronache Gabriel PD-L DA
6. Anghel Florin Serghei PD-L DA
7. Antal István UDMR DA
8. Apostolache Mihai Cristian PD-L DA
9. Ardeleanu Sanda-Maria PD-L DA
10. Arion Viorel PD-L DA
11. Axenie Carmen PD-L DA
12. Balan Ioan PD-L DA
13. Balcan Viorel PD-L DA
14. Banu Mihai PD-L DA
15. Barbu Sulfina PD-L DA
16. Barna Maria Eugenia Prog. DA
17. Bădălan Eugen PD-L DA
18. Bădulescu Adrian PD-L DA
19. Bărbulescu Daniel-Ionuţ PD-L DA
20. Béres Ştefan Vasile UDMR DA
21. Blaga Iosif Veniamin PD-L DA
22. Bode Lucian Nicolae PD-L DA
23. Boiangiu Victor PD-L DA
24. Borbély László UDMR DA
25. Bostan Emil - DA
26. Botiş Ioan-Nelu PD-L DA
27. Boureanu Cristian Alexandru PD-L DA
28. Brînză William Gabriel PD-L DA
29. Buciuta Ştefan Mino. DA
30. Bud Nicolae PD-L DA
31. Buda Daniel PD-L DA
32. Buhăianu-Obuf Cătălin Ovidiu PD-L DA
33. Burlacu Cristian-Ion PD-L DA
34. Buta Sorin Gheorghe PD-L DA
35. Canacheu Costică PD-L DA
36. Cantaragiu Bogdan PD-L DA
37. Călian Petru PD-L DA
38. Cărare Viorel PD-L DA
39. Chircu Doiniţa-Mariana PD-L DA
40. Chirilă Constantin PD-L DA
41. Ciobanu Gheorghe PD-L DA
42. Cionca-Arghir Iustin-Marinel PD-L DA
43. Ciuhodaru Tudor Prog. DA
44. Coroamă Gheorghe PD-L DA
45. Croitoru Cătălin PD-L DA
46. Dascălu Constantin PD-L DA
47. Derzsi Ákos UDMR DA
48. Dobre Cristina Elena PD-L DA
49. Dugulescu Marius Cristinel PD-L DA
50. Dumitru Georgică PD-L DA
51. Edler András György UDMR DA
52. Erdei Dolóczki István UDMR DA
53. Farago Petru UDMR DA
54. Farkas Anna-Lili UDMR DA
55. Firczak Gheorghe Mino. DA
56. Florescu Adrian PD-L DA
57. Fuia Stelian PD-L DA
58. Ganţ Ovidiu Victor Mino. DA
59. Geantă Florian Daniel PD-L DA
60. Gheorghe Tinel PD-L DA
61. Gherasim Vasile PD-L DA
62. Ghiţă Cornel PD-L DA
63. Ghiţă-Eftemie Stelian PD-L DA
64. Giurgiu Mircia - DA
65. Göndör Marius-Sorin PD-L DA
66. Gospodaru Gabriel-Dan PD-L DA
67. Grosaru Mircea Mino. DA
68. Gurzău Adrian PD-L DA
69. Gust Băloşin Florentin PD-L DA
70. Hogea Gheorghe PD-L DA
71. Holdiş Ioan PD-L DA
72. Iacob Ridzi Monica Maria PD-L DA
73. Iacob Strugaru Stelică PD-L DA
74. Ialomiţianu Gheorghe PD-L DA
75. Ibram Iusein Mino. DA
76. Ignat Miron Mino. DA
77. Ionescu George PD-L DA
78. Iordache Luminiţa Prog. DA
79. Iorguş Zanfir PD-L DA
80. Jolţa Nicolae PD-L DA
81. Kelemen Hunor UDMR DA
82. Kerekes Károly UDMR DA
83. Kötő Iosif UDMR DA
84. Leşe Doru Braşoan PD-L DA
85. Longher Ghervazen Mino. DA
86. Marian Dan Mihai PD-L DA
87. Marin Mircea PD-L DA
88. Márton Árpád-Francisc UDMR DA
89. Máté András-Levente UDMR DA
90. Mazilu Constantin Prog. DA
91. Merka Adrian-Miroslav Mino. DA
92. Militaru Constantin Severus PD-L DA
93. Mircovici Niculae Mino. DA
94. Morega Dan Ilie - DA
95. Movilă Petru PD-L DA
97. Mustea-Şerban Răzvan PD-L DA
98. Neculai Marius PD-L DA
99. Negruţ Clement PD-L DA
100. Nicolicea Eugen Prog. DA
101. Niculescu-Mizil Ştefănescu Tohme Oana - DA
102. Niţu Adrian Henorel PD-L DA
103. Novac Cornelia Brînduşa PD-L DA
104. Oajdea Daniel Vasile - DA
105. Olar Corneliu PD-L DA
106. Olosz Gergely UDMR DA
107. Oltean Ioan PD-L DA
108. Oprea Gabriel Prog. DA
109. Oprişcan Mihai Doru PD-L DA
110. Pál Árpád UDMR DA
111. Paleologu Theodor PD-L DA
112. Pambuccian Varujan Mino. DA
113. Pandele Sorin Andi PD-L DA
114. Pardău Dumitru PD-L DA
115. Păduraru Nicuşor PD-L DA
116. Păsat Dan PD-L DA
117. Păun Nicolae Mino. DA
118. Petö Csilla-Mária UDMR DA
119. Petrescu Cristian PD-L DA
120. Pirpiliu Ştefan Daniel PD-L DA
121. Popescu Adrian PD-L DA
122. Popescu Cosmin Mihai PD-L DA
123. Popov Duşan Mino. DA
124. Popoviciu Alin Augustin Florin PD-L DA
125. Postolachi Florin PD-L DA
126. Preda Cezar-Florin PD-L DA
127. Prigoană Vasile-Silviu PD-L DA
128. Radan Mihai Mino. DA
129. Rădulescu Adrian PD-L DA
130. Riviş-Tipei Lucian PD-L DA
131. Rogin Marius PD-L DA
132. Roman Gheorghe PD-L DA
133. Sava Andrei-Valentin PD-L DA
134. Săniuţă Marian-Florian - DA
135. Sârbu Marian Prog. DA
136. Seremi Ştefan PD-L DA
137. Seres Dénes UDMR DA
138. Spînu Teodor-Marius PD-L DA
139. Stavrositu Maria PD-L DA
140. Steriu Valeriu-Andrei Prog. DA
141. Stoica Mihaela PD-L DA
142. Stroe Mihai PD-L DA
143. Stroian Toader PD-L DA
144. Surpăţeanu Mihai PD-L DA
145. Şandru Mihaela Ioana PD-L DA
146. Ştirbeţ Cornel PD-L DA
147. Tabără Valeriu PD-L DA
148. Tabugan Ion Prog. DA
149. Tărâţă Culiţă Prog. DA
150. Tiţa-Nicolescu Gabriel Prog. DA
151. Toader Mircea-Nicu PD-L DA
152. Trăşculescu Alin Silviu PD-L DA
153. Turcan Raluca PD-L DA
154. Ţurea Răzvan Prog. DA
155. Udrea Elena Gabriela PD-L DA
156. Uricec Eugen Constantin PD-L DA
157. Vainer Aurel Mino. DA
158. Varga Attila UDMR DA
159. Vişan Gelu PD-L DA
160. Vîlcu Samoil PD-L DA
161. Vladu Iulian PD-L DA
162. Voinescu-Cotoi Sever PD-L DA
163. Vreme Valerian PD-L DA
164. Zamfirescu Sorin Ştefan PD-L DA
165. Zătreanu Dan-Radu PD-L DA
166. Zisopol Dragoş Gabriel Mino. DA
167. Zoicaş Gheorghe - DA

(http://www.cdep.ro/pls/steno/evot.nominal?idv=8967&idl=1)

PL-x nr. 499/2009
Proiect de Lege privind respingerea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.103/2009 pentru modificarea şi completarea Legii nr.3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului

Nr. înregistrare:
- B.P.I.:720/14-10-2009
- Camera Deputatilor:499/19.10.2009
- Senat:L533/02.10.2009
- Guvern:E218/30.09.2009
Procedura legislativa:cf. Constitutiei revizuita în 2003
Camera decizionala:Camera Deputatilor
Tip initiativa:Proiect de Lege
pentru respingerea O.U.G. nr. 103/2009
Caracter: organic
Procedura de urgenta:da
Stadiu: pe ordinea de zi
Initiator:Guvern
Consultati:
Format PDF - 206 kb Expunerea de motive
Format PDF - 91 kb Anexe
Format PDF - 233 kb Ordonanţa de urgenţă a Guvernului
Format PDF - 258 kb Avizul Consiliului Legislativ
Format PDF - 226 kb Tabel comparativ
mai multe documente la caseta electronica a deputatului
fisa de la Senat

Derularea procedurii legislative
Data
Actiunea

SE
13.10.2009
proiectul de lege pentru respingerea ordonantei de urgenta adoptat de Senat
adoptare cu respectarea prevederilor art.76 alin.(1) din Constitutia României
Format PDF - 25 kb Forma adoptată de Senat
CD
19.10.2009
înregistrat la Camera pentru dezbatere


prezentare în Biroul Permanent al Camerei Deputatilor
Format PDF - 21 kb Adresa Guvernului
Format PDF - 31 kb Adresa Senatului


trimis pentru raport la:
Comisia juridică, de disciplină şi imunităţi
termen depunere amendamente: 26.10.2009
termen depunere raport: 02.11.2009


trimis pentru aviz la:
Comisia pentru administraţie publică, amenajarea teritoriului şi echilibru ecologic
28.10.2009
primire aviz de la:
PDF format Comisia pentru administraţie publică, amenajarea teritoriului şi echilibru ecologic
03.11.2009
primire raport de respingere a ordonantei de urgenta de la:
PDF format Comisia juridică, de disciplină şi imunităţi
face parte din categoria legilor organice


înscris pe ordinea de zi a plenului Camerei Deputatilor


dezbatere în plenul Camerei Deputatilor
consultati stenograma sedintei sau înregistrarea video Video in format Real Media Video in format Windows Media
03.11.2009
proiectul de lege pentru respingerea ordonantei de urgenta adoptat de Camera Deputatilor
consultati stenograma sedintei sau înregistrarea video Video in format Real Media Video in format Windows Media
Format PDF - 104 kb Forma adoptată de Cameră
PA
09.11.2009
depunere la Secretarul general pentru exercitarea dreptului de sesizare asupra constitutionalitatii legii
11.11.2009
trimitere la Presedintele României pentru promulgare
SE
27.11.2009
Presedintele României solicita reexaminarea; cererea de reexaminare este înaintata Senatului
Format PDF - 57 kb CERERE DE REEXAMINARE
CD
26.04.2011
legea a fost reexaminată la Senat
16.05.2011
prezentare în Biroul Permanent al Camerei Deputatilor
Format PDF - 35 kb Adresa Senatului


trimis pentru raport la:
Comisia juridică, de disciplină şi imunităţi
termen depunere amendamente: 30.05.2011
termen depunere raport înlocuitor:03.06.2011
termen depunere raport: 23.05.2011
07.03.2012
primire raport de înlocuire privind cererea de reexaminare formulata de Presedintele României, de la:
PDF format Comisia juridică, de disciplină şi imunităţi
admiterea cererii de reexaminare și adoptarea legii privind aprobarea OUG, cu amendamente
12.03.2012
înscris pe ordinea de zi a plenului Camerei Deputatilor


dezbatere în plenul Camerei Deputatilor (rămasă pentru votul final)
consultati stenograma sedintei sau înregistrarea video Video in format Real Media



Citiţi AICI amendamentele

În loc de: Lege privind respingerea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.103/2009 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 3/2009 pentru organizarea şi desfăşurarea referendumului

S-a pus: Lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.103/2009 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 3/2009 pentru organizarea şi desfăşurarea referendumului

În loc de: Articol unic – Se respinge Ordonanţea de urgenţă a Guvernului nr.103/2009 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 3/2009 pentru organizarea şi desfăşurarea referendumului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 656 din 2 octombrie 2003.

S-a pus: Articol unic – Se aprobă Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.103/2009 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 3/2009 pentru organizarea şi desfăşurarea referendumului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 656 din 2 octombrie 2003, cu următoarele modificări:

Avem şi înregistrarea video unde domnul Buda, în comisia juridică a camerei deputaţilor, a făcut "manvera".

VĂ ROG INSISTENT SĂ VIZIONAŢI ŞEDINŢA ÎN CARE FIGUREAZĂ CĂ S-AR FI ADOPTAT AMENDAMENTELE RESPECTIVE (VEZI FIŞA DE MAI SUS)

http://www.cdep.ro/co/sedinte.ram?rmfile=IDS:7092

12. Miercuri, 7 martie 2012, 09:30

Ordine de zi:
Înregistrare video: Video în format Real Media


Iată ce s-a discutat cu o zi înainte...

13. Marţi, 6 martie 2012, 14:30

Ordine de zi:
Înregistrare video: Video în format Real Media
14. Marţi, 6 martie 2012, 10:00

Ordine de zi:
15. Marţi, 6 martie 2012, 10:00

Ordine de zi:
Înregistrare video: Video în format Real Media


UPDATE:
Privesc pe bloguri şi nu-mi vine să cred. Toată lumea ia această ştire gândindu-se la faptul că Traian Băsescu va putea sau nu va putea să fie demis de USL. Până aici a ajuns nebunia acestui război politic.

Fraţilor, treziţi-vă!

Aici nu mai este vorba despre preşedintele Traian Băsescu, este vorba că parlamentarii de mai sus au spus că demiterea preşedintelui are nevoie de două ori mai multe voturi pentru a fi demis decât modificarea Constituţiei? Chiar nu vedeţi unde s-a ajuns? Putea la fel de bine să fie un amendament care spunea că preşedinţii cu numele de Traian Băsescu nu poate fi demis.

Aceşti politicieni AU LUAT DIN MÂNA POPORUL POSIBILITATEA DE A-ŞI DEMITE PREŞEDINTELE PRIN REFERENDUM.

Nu e vorba aici despre persoana lui Traian Băsescu, este o încălcarea a drepturilor democratice fără precedent în România. Nici măcar Nicolae Ceauşescu nu a îndrăznit să facă aşa ceva, este FĂRĂ PRECEDENT.

19 comments:

Vasile, said...

Biblio,

Daca nu aveai orgolii si l-ai fi urmarit pe Dl. Stan asa cum iti sugeram eu cu ceva vreme in urma, aflai de treaba asta cu mult inainte de a o considera o descoperire a Americii!

Cu multi foarte multi ani in urma un domn,aparent onorabil albit inainte de vreme , atunci nepupincurist pentru simplul fapt ca nu-l descoperise pe Traian Basescu, scria despre o vizita a domniei sale in SUA . Evenimentul avea loc prin 1980 , atunci cind multi plecau si nu se mai intorceau.
Traversand in miez de noapte o trecere de pietoni semaforizata constata ca pe rosuu este un semnal iar pe verde este melodia unui slagar american ..s-a gandit simplu ca asa sunt americanii , mai exuberanti decit altii. Dupa 90
facind din nou o vizita prin State, ii reamintea unui amic american de stopul cu pricina, acesta simplu i-a spun ca probabil prin apropriere era o scolala sau ceva asemanator pentru nevazatori si de aici obligativitatea semnalului de verde diferit.

Concluzia ar fi ca daca nu se credea roman intelept si daca ar fi intrebat atunci , ar fi aflat adevarul cu 10 ani mai devreme!

Sanatate,

Vasile, said...

Biblio,

Apropo de cine va este mai frica in viitor, o temere complet nejustificata si in acelasi timp periculoasa mai supun atentiei dumneavoastra un fenomen:

Exodul din PDL dar si PNL inspre PSD.

Dupa parerea mea o dovada ca nimeni nu este animat sa stea intr-un partid care curat si ca toti migreaza inspre un partid plin de "sperante" !

Bibliotecaru said...

A spus domnul Stan că vor vota ieri modificarea legii referendumului?

vib said...

Pana de curand traiam si eu in iluzia ca presedintele conteaza intr-o democratie. Sau premierul. Realitatea este ca parlamentul conteaza. El croieste legile dupa care traieste comunitatea noastra. El poate schimba guvernul printr-o motiune de cenzura si pana de curand putea supune referendumului demiterea presedintelui. Evident, majoritatea romanilor au ramas ancorati in anii ceausismului. De aici si agitatia mai mare la alegerile prezidentiale decat la cele parlamentare. Latram la copacul gresit in opinia mea. Parlamentul, demn reprezentant al mentalitatii noastre si o oglinda fidela a societatii noastre (ca ne place sau nu) a gasit de cuviinta sa indrepte democratia noastra spre ceva mai apetisant pentru intelectul colectiv romanesc: regim autoritar prezidential. Inca suntem in cautarea liderului providential: Iliescu, Constantinescu, Basescu, Ponta, regele Mihai sau Dan Diaconescu. Orice, numai nu care cumva sa trebuiasca sa ne deranjam si sa incercam sa ne folosim de democratie si de parlament asa cum trebuie. E mai comod asa. Avem pe cine da vina in timp ce urmarim circul de la TV.

Bibliotecaru said...

Sunt de acord cu domnia voastră, dar cine spune asta şi politicienilor? Parlamentarii (o parte din ei) continuă să asculte de preşedintele României şi premier... (în timp ce cealaltă parte dintre parlamentari urăsc preşedintele şi premierul).

Vasile, said...

Dl. Stan a transmis toate noile ipostaze , incluzind schimbarea legii referendumului,ipostaze ignorate de "nemtzenii" strategi din psd si pnl!.De fapt nu le-a spus pe toate , ci doar citeva , dar a specificat ca Traian are la dispozitie o masinarie de studiu real si de inabusire a sperantelor celor care mai cred ca presedintele poate fi suspendat.

Acum ce sa va repet povestea cu stopul american si gazetarul/scriitorul care a aflat dupa 10 ani menirea acestuia pentru ca din orgoliu nu a intrebat atunci cind ar fi trebuitr sa o faca?

Vasile, said...

Stan a mai spus ceva, inainte de a incerca sa-l suspende presedintele ,noul parlament trebuie sa munceasca serios sa schimbe legi!

Bibliotecaru said...

@ Vasile
Stimate domn,
Domnul Stan trebuia să explice la emisiune de ce această modificare nu este constituţională şi în afara principiilor de drept înainte de a fi votată, asta dacă a intuit mişcarea după cum spuneţi. Acum este un pic tardiv.

marius said...

Stimate domn Bibliotecar,
despre ce vobiti dvs aici?Poate nu inteleg eu bine,caz in care,cu scuzele rigoare,va rog sa ma lamuriti despre ce vizati dvs de fapt.
Legea referendumului 3/2000:
Art. 10.
"Demiterea Presedintelui Romaniei este aprobata, daca a intrunit majoritatea voturilor cetatenilor inscrisi in listele electorale."
Aceasta lege a fost amendata de cei "cei 322" la suspendarea din 2007.Acum se revine la forma initiala a legii.De ce sunteti atat de scandalizat?Mie mi se pare normal.
Inca o data scuze daca nu v-am citit eu suficient de atent.

Bibliotecaru said...

@ marius

Păi tocmai de aceea este grav, sau cel puţin mie mi se pare grav. S-a schimbat odată spre o normalitate, după părerea mea, şi acum se schimbă înapoi.

Citiţi expunerea de motive care a modificat legea din forma iniţială în forma în care se găseşte acum.

http://www.cdep.ro/proiecte/2006/300/90/2/em392.pdf

Prevederea s-a modificat tocmai pentru că referendumul era "prea tare" pentru un referendum de interes naţional.

Modificarea legii s-a făcut interpretând principiile sub care legea acţionează. Legea a stabilit deci principiul că în cazul referendumului pentru demiterea preşedintelui vorbim despre un referendum pe o problemă de interes naţional şi că nu mai este nici o legătură între numărul de voturi cu care a fost ales preşedintele şi numărul de voturi cu care este demis preşedintele (caz în care am fi avut un vot la referendum deosebit pentru un preşedinte ales din primul tur, un preşedinte ales din al doilea tur şi un preşedinte interimar).

După părerea mea, poate greşesc, nu sunt jurist, principiile nu mai pot fi reinterpretate iarăşi în forma de dinainte de Legea nr. 129/2007 pentru că deja s-a stabilit interpretarea juridică a acestui subiect.

Vasile, said...

Biblio ,

Ne place sau nu ne place ,dl. Stan stocheaza multa carte in ......stie sau afla sau se informeaza inaintea a cel putin 18 milioane de romani , ce si cum o sa fie!

O face en-detail, cu o doza de sarcasm ,malitiozitate si lipsa de respect pentru propria audienta,din care cauza multi nu il mai percept ca un factor pozitiv, instructiv,academic ci....asa cum il percepi si dumneata.

El explica cu cantec dans si veselie, dar intodeauna cu manualele de capati in mana sau pe masa ,Constitutia Romaniei, Ghidul Drepturilor Omului,coduri sau conventii internationale,legi, adica cu tot backup-ul care ii sustin solid ideile, cu citate specifice si adnotari din legi.

Noi romanii, o natie super desteapta, percepem mai greu un asemenea vocabular , ne raliem mai greu ca ascultatori decenti ai acestor mesaje noi primim mai usor o explcatie a unui Ungureanu,Basescu,Iliescu sau mai stiu eu cine,noi radem si dansam alaturi de un Diaconescu, Becali, susotim admirativ la adresa culturii unui Vadim , regasindu-ne in ei propria noastra cultura, sau proprii nostri dumnezei.

Uita-te la respondentii dumitale care raspund off-topic, iar singurul care se doreste si "integralist"bate campii!

Eu citesc numai acest blog , am demisionat si eu inainte de alegeri de la Nastase,dar si asa constat ca sunt singurul roman care urmareste atent ce mai spune dl. Stan deci el bate campii iar eu sunt singurul nebun care-l asculta!

Vasile, said...

Biblio ,

Ne place sau nu ne place ,dl. Stan stocheaza multa carte in ......stie sau afla sau se informeaza inaintea a cel putin 18 milioane de romani , ce si cum o sa fie!

O face en-detail, cu o doza de sarcasm ,malitiozitate si lipsa de respect pentru propria audienta,din care cauza multi nu il mai percept ca un factor pozitiv, instructiv,academic ci....asa cum il percepi si dumneata.

El explica cu cantec dans si veselie, dar intodeauna cu manualele de capati in mana sau pe masa ,Constitutia Romaniei, Ghidul Drepturilor Omului,coduri sau conventii internationale,legi, adica cu tot backup-ul care ii sustin solid ideile, cu citate specifice si adnotari din legi.

Noi romanii, o natie super desteapta, percepem mai greu un asemenea vocabular , ne raliem mai greu ca ascultatori decenti ai acestor mesaje noi primim mai usor o explcatie a unui Ungureanu,Basescu,Iliescu sau mai stiu eu cine,noi radem si dansam alaturi de un Diaconescu, Becali, susotim admirativ la adresa culturii unui Vadim , regasindu-ne in ei propria noastra cultura, sau proprii nostri dumnezei.

Uita-te la respondentii dumitale care raspund off-topic, iar singurul care se doreste si "integralist"bate campii!

Eu citesc numai acest blog , am demisionat si eu inainte de alegeri de la Nastase,dar si asa constat ca sunt singurul roman care urmareste atent ce mai spune dl. Stan deci el bate campii iar eu sunt singurul nebun care-l asculta!

Bibliotecaru said...

@ Vasile,

Nu m-aţi înţeles, eu nu spun nimic împotriva domnului Stan, deşi mă deranjează stilul maliţios, motiv pentru care nici nu-l urmăresc... Sunt convins că domnia sa este informat şi deştept. Spuneam tocmai că domnul Stan nu a prezentat un avertisment care să alerteze populaţia ÎNAINTE ca lucrurile să se întâmple.
Dacă observaţi, se tot întâmplă lucruri despre care populaţia aude după ce se întâmplă, vezi vinderea cuprului şi a gazelor de şist.

Dumneavoastră susţineţi că domnia sa, domnul Stan, a intuit că această lege va fi modificată prin această metodă a amendamentelor absolut criminală din punct de vedere legislativ.

Dumneavoastră aţi citit despre ce este vorba?

Vine în Parlament un OUG a cărui miză este introducerea posibilităţii organizării concomitente a referendumului cu alegerile. Subiectul este sensibil pentru că alegerile şi referendumul deja au avut loc concomitent, după cum ştiţi, dar mai ales pentru că anterior, în dezbaterea legii referendumului, deja au existat dezbateri în a nu cupla referendumul cu alegerile.

Se face deci un proiect de lege pentru respingerea ordonanţei de urgenţă care ajunge până la preşedinte spre promulgare. Preşedintele o trimite spre reexaminare.

Citiţi-o:
http://www.cdep.ro/proiecte/2009/400/90/9/cerere473rx.pdf

Anterior, s-a discutat despre ce înseamnă această retrimitere a legii în parlament (când cu legea pensiilor) şi tot cei de la PDL au stabilit că reexaminarea nu se poate face decât pe obiecţiile preşedintelui şi nicidecum pentru orice altceva.

Şi domniile lor au schimbat lucrurile în mod fundamental, fără nici o legătură cu legea sau cu OUG-ul, introducând condiţiile de validare a referendumului.

vib said...

@Bibliotecarul: pai cred ca ar trebui sa le spuna populatia. Problema e ca populatia nu stie ce e democratia. Din acest motiv merg tot felul de smecherii la noi. Lumea crede ca votul e suficient si gata. Eu cred ca democratia inseamna de fapt implicarea permanenta, iar votul e doar instrumentul. Votul fara implicare inseamna loterie, ruleta. Una peste alta, nu observ in mass-media pe nimeni ca incearca sa explie ABC-ul democratiei.
Ma bag si eu in discutia despre d-l Valentin Stan, dar scurt, ca nu prea il urmaresc: subscriu parerii Bibliotecarului si adaug: d-l Stan este un tip informat si cult, dar maniera de a-si prezenta ideile e total ineficienta, cel putin fata de publicul tinta proferat. Imi amintesc de emisiunea din 2 decembrie 2011 in care le dadea lectii "nemtenilor" pe muzica de Bach, vorbind despre filozofia japoneza si in termeni care aproape m-au adormit pe mine, care intelegeam totusi unde vrea sa ajunga cu mesajul. M-am gandit atunci: "m-a plictisit pe mine, cu siguranta nemtenii se uita deja la OTV. Spre deosebire de Mircea Badea, ai ce invata de la el, dar nu vrea sa te lase sa inveti daca nu ai nivelul necesar." Realitatea cruda este ca o buna parte din populatie nu are nivelul necesar. Domnul Stan vorbeste pentru a se simti bine cu el insusi ("ce destept sunt eu") nu pentru a educa poporul. Poate o suma de pensionari din mediul urban il urmaresc cu drag, dar masele de tineri care nu au luat bacul probabil il asculta doar pe Mircea Badea, sau mai rau, pe Dan Diaconescu.
Cred ca d-l Valentin Stan si nu numai el ar trebui sa coboare din turnul lor de fildes si sa explice populatiei (pe limba ei) care sunt drepturile SI responsabilitatile unui cetatean in democratie. Altfel cred ca putem vorbi de autism intelectual sau elitism. Ne trebuie un grup de "pasoptisti" dupa fanariotii sovietici.

Vasile, said...

Biblio,

Eu v-am facut atent atunci ,adica dupa ce dl. Stan i-a avertizat pe nemtenii Ponta si Antonescu ca va urma o modifcare a legii in parlament , dar aviza cu mina pe bibliile la care faceam referire ca si fara aceasta modificare , Presedintele nu mai poate fi suspendat decit...........si dadea si solutiile, sau mai bine spus asii de pe maneca Presedintelui.

L-am citit si pe stimabilul nick Zev nici dansul nu-l asculta pe Stan , desi cred ca il asculta pe dl.Mararu sau pe un Cristian Preda!

Poate gresesc , fata de dumneavoastra,si nu numai dar eu cred ca pentru cultura noastra politica daca un adaos scolast transmis cinic sau malitios "nu ne intra" doar pentru ca mesagerul se declara apriori declamativ superior publicului atunci,a s a - i r o m a n u l.... doct , cult sau semidoct , dar nici o data suficient de intelept!

Bibliotecaru said...

@ Vasile,
Pe mine nu mă îngrijorează suspendarea preşedintelui. Toţi LA ASTA se gândesc, nu şi eu. Eu nu mă pot gândi decât că e mai simplu să schimbi Constituţia decât să demiţi un preşedinte. Nu mi se pare normal asta.

Bibliotecaru said...

@ vib

Sigur, populaţia nu ştie că ea este de fapt suverană în această ţară.

Eu am dubii că şi cei de la TV ştiu ce e cu televiziunea, ce să mai vorbesc despre a ştii ce este cu democraţia.

Dl. Valentin Stan ar trebui să se comporte normal. Nu există nici un motiv pentru aroganţă sau violenţă. Exact asta avem nevoie în ţara asta, cineva să ne agite şi mai mult cu nervii. În rest avem de toate... tocmai se vorbeşte de nu ştiu cine găsit cu un picior de om în sacoşă.

Vasile, said...

Inteleg mesajul dumitale , dar nu va inteleg ingrijorarea, suspendarea presedintelui tocmai din aceasta cauza este necesara.

Se pare ca nu intelegeti de ce Alexandru a taiat nodul gordian, de ce ...Soare a spus statul sunt eu...si de ce Napoleon si-a pus singur coroana de imparat pe cap!

Bibliotecaru said...

Cine renunţă la principii pentru a-şi promova interesul propriu va conduce comunitatea la răzmeriţă. Rolul principiilor este tocmai acela de a asigura funcţion-abilitatea.

© Gheorghe Florescu, 2008 Acest site este un pamflet politic şi, uneori, cultural, trebuie deci tratat ca atare.