25 March 2011

Am să iau o pauză mai lungă


Constat că Politica, în ansamblul ei, a furat suveranitatea poporului român şi nici nu se gândeşte să o înapoieze proprietarilor de drept. M-am săturat.

24 March 2011

Deşi nu-mi venea să cred...


Este evident că adevărul nu-l putem cunoaşte, avem însă şansa de a putea utiliza instrumentul credibilităţii. Unele lucruri sunt mai credibile, altele sunt mai puţin credibile, există deci un procent de incertitudine în toate.

Eu cred că preşedintele ştie foarte bine ce ştie, uneori "scapă" prin interviuri ceea ce ştie, dar strategia domniei sale nu este cu prea multe mutări înainte, de aceea strategia de imagine este tot timpul schimbată şi pripită. Mai mult, se vede că domnia sa a cam renunţat la profesioniştii care îi stabileau poziţia oficială, pentru că "perlele marinăreşti" au început să se simtă din ce în ce mai des, cu mari pierderi de imagine. Cred că preşedintele ştie câteva mutări în avans faţă de noi toţi, din informările pe care le primeşte, dar niciodată atât de multe mutări încât să fie un politician cu viziune politică benefică. În concluzie preşedintele încearcă să joace la ruleta politică în condiţiile în care, deseori, ştie că bila va indica roşu sau negru. Alteori intuiţia este greşită. Per ansamblu informaţiile lucrează în favoarea sa, în cazuri izolate informaţiile îi creează probleme.

De exemplu, la interviul de la Realitatea TV preşedintele a aruncat, ca din întâmplare, că nu acoperă pe nimeni dintre cei cercetaţi, să fie chiar mama sau fratele său. Astăzi a explodat ştirea-zvon că Bercea Mondialu ar fi spus la anchetă că ar fi oferit un purcoi de bani domnului Mircea Băsescu pentru a scăpa de ceva dosare penale… Acest lucru comportă două aspecte, suma de bani şi faptul că fratele preşedintelui are capacitatea de a face ceva pentru ei. Acuzaţia domnului Bercea Mondialu este greu de crezut, dar, fără doar şi poate, este un atac de imagine important la adresa preşedintelui.

http://www.ziare.com/bercea-mondialul/basescu/mircea-basescu-niciodata-nu-am-primit-un-ban-de-la-bercea-mondialu-1083645

Brusc apare însă o percheziţie “de intimidare” la domnul Bercea şi i se ia averea în custodie… să mai zică şi de acum încolo pe la anchete ceva de domnul Mircea… dacă îi dă mâna.

Numai ce s-a întâmplat asta şi apare brusc altceva:

http://news.corect.com/social/marius-petcu-prins-flagrant-cand-lua-40000-de-euro-mita

Ceva este putred, şi nu numai în Danemarca.

Cum spuneam, ceea ce spune domnul Bercea, cum că ar fi dat mită, nu este un lucru credibil. Poate că şi succesiunea întâmplărilor este tot ceva fortuit şi nu există o legătură între aceste evenimente şi ce a spus domnul Bercea la anchetă… Dar astfel de întâmplări au devenit un pic prea dese pentru a le mai considera, per ansamblul anilor, neobişnuite.

Capac pune însă următoarea ştire:
procurorul Eugen Iacobescu, procuror la Parchetul Tribunalului Olt, va face plângere la Consiliul Superior al Magistraturii impotriva Parchetului General care ar fi hotarat sa-i ia dosarele in care a obtinut arestarea interlopului Bercea Mondial (Sandu Anghel).
(...)
Bercea Mondial a avut pe rol peste 120 de dosare penale care ar fi fost musamalizate, spune procurorul Iacobescu. In aceste dosare, zeci de procurori de pe raza Parcghetului Curtii de Apel Craiova, adica exact parchetul care a semnat decizia de preluare a dosarului Bercea mondialu.

(ştirea completă pe http://www.romanialibera.ro/actualitate/justitie/bercea-mondialu-declanseaza-conflict-intre-procurorul-anchetator-si-procurorul-general-al-parchetului-curtii-de-apel-craiova-220471.html)
Eu nu ştiu dacă domnul Bercea Mondialu i-a dat sau nu bani domnului Mircea Băsescu pentru a-i muşamaliza cazurile, dar ştiu pe cineva care ştie, chiar domnul Bercea Mondialu. Domnul Bercea ştie exact dacă i s-au luat sau nu i s-au luat acel patrimoniu impresionant găsit la percheziţie pentru că domnul Băsescu a cerut asta. Banii şi bijuteriile familiei reprezintă o parte importantă a puterii unui lider rrom, cu atât mai mult dacă el este perceput ca interlop. Ei reprezintă sursa de autoritate în lumea comunităţii rrome. Dacă domnul Bercea va avea certitudinea că domnul Băsescu a provocat pierderea banilor, probabil că întreaga familie a domnului Bercea va face din domnul Băsescu şi familia domniei sale inamicul public numărul 1. Nu pentru o zi, nu pentru o săptămână, ci pentru zeci de ani dacă este nevoie. Mai devreme sau mai târziu cred că adevărul va ieşi, în acest fel, la iveală.

Dragă Adrian CIOROIANU din țara lui Moni & Oana...


Am vrut să fac şi eu un comentariu la un articol scris de domnul Adrian Cioroianu în Dilema Veche...


... marţi, 8 martie a.c., taman de ziua internaţională a jumătate+ de planetă, am fost invitat la un Radio, cam pe la ora prînzului. Dar eu – regreta-mi-aş fiecare clipă de la catedră! – tocmai ţineam atunci un curs. I-am spus celei ce mă invita că nu pot ajunge; şi tot eu, aşa, în naivitatea mea şi neştiind cît aveam mai apoi să mă dau cu capul de pumni, am plusat: „Da’ despre ce-ar fi vorba?“. Iar amabila interlocutoare mi-a spus: „Aa, ceva aşa, mai de 8 martie. Începem cu Iri şi Moni şi terminăm cu Libia“. Şi, ca să vedeţi pînă la capăt cît de aiurit eram, imaginaţi-vă că am întrebat-o: „Păi, ce-are de-a face Iri cu Libia?“, iar vocea caldă şi demnă de la cel’alt capăt al firului mi-a zis, uşor uimită (dacă nu cumva chiar intrigată de habarnistica mea!): „Păi... v-am spus... 8 martie... doar există şi în Libia femei, nu?“.
(restul pe http://www.dilemaveche.ro/sectiune/ieri-vedere-azi/articol/dragi-intelectuali-ara-lui-moni-oana)
Desigur însă, domnii de la dilema veche sunt speriaţi de înjurături şi, nu veţi crede, dar trebui să-ţi faci cont pentru a comenta... Mă laşi (cum se spune în cartier)?

Comentariul meu ar fi sunat cam aşa:
@ Adrian Cioroianu

Domnule Cioroianu,
Ţin să vă anunţ că, deşi sunteţi supărat pe Moni şi Iri, Oane şi Pepe, plus prezenţa nejustificată a femeilor în Libia... ceea ce aţi scris nu a avut legătură cu o dezbatere interesantă cu un membru al Academiei Române... tot despre ei aţi scris. Dacă vreţi să protestaţi, fiţi dumneavoastră diferit de domniţa care v-a sunat, fie Dilema Veche diferită radiourile şi televiziunile comerciale...

Vă propun eu un subiect interesant... rupt din istorie.

Ştiţi că se spune că "Ardealul a fost al ungurilor". Alţii spun că, dimpotrivă, maghiarii au trecut pe aici în vizită. Ce ar fi să explicaţi lumii că acum câteva secole un teritoriu nu era al poporului, astfel încât să aparţină României (românilor) sau Ungariei (maghiarilor), ci a suveranului care ocupa tronul principatului, regatului, împărăţiei. Lui Louis XIV îi sunt atribuite două ziceri, una de forţă, L'État, c'est moi, şi una de forţă a monarhiei, Je m'en vais, mais l'État demeurera toujours. Eu cred că ar fi importantă o astfel de dezbatere din care să reiasă diferenţa dintre atributele statului modern, cea care leagă statutul de popor, de cultură, de teritoriu, şi atributele statului feudal, cele care erau legat de stăpânire.
Dar dacă nu am cont... (sau poate am, dar l-am uitat... cine mai ştie?). Poate că domnul Cioroianu mă citeşte aici.

http://www.dilemaveche.ro/sites/default/files/imagecache/image_gallery_large/Adrian_Cioroianu_27.JPG

De ce plutesc fiarele?


Domnul preşedinte Traian Băsescu îşi pune problema că domnul Tăriceanu nu ştie de ce pluteşte nava care are fiare. Dacă îmi permite, răspund eu... fiarele ştiu să înoate. Pe mine m-au învăţat la şcoală că inginerii nu spun "fiare". Ţin minte că profesorul meu de Studiul metalelor mi-a spus aşa:
- Până acum, că nu aţi făcut o facultate, dacă vă loveaţi de o armătură... spuneaţi că aţi dat cu piciorul într-un fier. De acum încolo, ca un om cu studii inginereşti, veţi spune că v-aţi lovit de un OL 37.
"Ţeapa" pe care a luat-o domnul Preşedinte Traian Băsescu este că domnul Tăriceanu a făcut domnia sa "Construcţiile" şi aparent nu are nici o treabă cu vapoarele... dar la Hidrotehnică... Apoi un masterat în matematică şi informatică la Universitatea Bucureşti (1981). A lucrat ca inginer la Consiliul Naţional al Apelor, Filiala Argeş (1976-1977), inginer la Trustul de Construcţii Industriale Bucureşti (1977-1979) şi ca asistent universitar la Facultatea de Hidrotehnică din Bucureşti (1980-1991).

Domnule Traian Băsescu,
Ce vă faceţi domnule dacă domnul Tăriceanu vă răspunde şi el cu legea lui Bernoulli pentru curgere turbionară... ştiţi dumneavoastră (sau nu) legea care se aplică atunci când trece nava prin apă (că face "bulbuci", dacă aţi observat)... Sunt convins că aţi uitat formula... Sau pe unde scoateţi cămaşa dacă vă întreabă despre legile fenomenului de cavitaţie de la elice (ştiţi dumnevoastră, cele care mai rup elicea) că şi acolo sunt nişte formule complicate. Mai bine tăceaţi, că se supără senior Tăriceanu şi vă face din două sau trei întrebări legate de "ce pluteşte nava" de nu vă vedeţi, că la o adică, chiar dacă ştiţi dumneavoastră de legea lui Arhimede ca fenomen, dar nu cred că ştiţi prea exact cum apare acea forţă ascensională, ce se întâmplă intim prin molecule, pe acolo, de plutesc "fiarele".

http://www.mapn.ro/fotodb/albums/19012005/Regele_Ferdinand_Foto_4_BAE_Systems.sized.jpg
(sursa: http://www.mapn.ro/fotodb/19012005/Regele_Ferdinand_Foto_4_BAE_Systems)

Domnule preşedinte,
Dacă tot sunteţi specialist în fiare... ce ştiţi despre tunul super-rapid 76 mm Oto Melara? :D

Domnule preşedinte, "meseriaşii" specialişti sunt militarii profesionişti. Eu spun să renunţaţi la acest aer de preşedinte factotum, că nu vă stă bine în rolul lui Nicolae Ceauşescu. Lumea s-a cam săturat de preşedinţi care se pricep la toate şi-şi dau cu părerea relativ la orice. Lăsaţi specialiştii adevăraţi să-şi dea cu părerea, că nu trebuie să le ştiţi chiar pe toate.

Curat constituţional, mon cher


Scump rău, dar face.

COMUNICAT DE PRESĂ

În şedinţa din data de 23 martie 2011, Curtea Constituţională, învestită în temeiul art.146 lit. a) din Constituţia României, a soluţionat sesizarea referitoare la neconstituţionalitatea Legii pentru modificarea şi completarea Legii nr.53/2003 - Codul Muncii, formulată de un număr de 112 deputaţi aparţinând Grupurilor parlamentare ale P.N.L. şi P.S.D.
În urma deliberărilor, Plenul Curţii Constituţionale, cu majoritate de voturi, a constatat că atât Legea pentru modificarea şi completarea Legii nr.53/2003 - Codul Muncii, în ansamblul său, cât şi dispoziţiile criticate în sesizare sunt constituţionale, stabilind următoarele:

În ceea ce priveşte aspectele de neconstituţionalitate extrinsecă invocate, Curtea a reţinut, între altele:

- procedura de vot a moţiunii de cenzură a respectat condiţiile constituţionale şi cele prevăzute în Regulamentul şedinţelor comune ale Camerei Deputaţilor şi Senatului;
- angajarea răspunderii Guvernului în faţa Parlamentului s-a făcut cu respectarea dispoziţiilor art.114 din Constituţie;
- au fost îndeplinite condiţiile privind solicitarea avizului Consiliului Economic şi Social;
- competenţa de control a Curţii nu poate fi extinsă asupra legalităţii hotărârilor Birourilor Permanente ale Camerelor Parlamentului, vizând accesul public la şedinţele Camerelor reunite.

În privinţa criticilor de neconstituţionalitate intrinsecă, Curtea a reţinut:
- dispoziţiile art.I pct.2 din legea examinată, privind modificarea art.16 alin.(1) din Codul Muncii, prin care se instituie obligaţia încheierii contractului individual de muncă în formă scrisă ca o cerinţă ad validitatem constituie o măsură de protecţie atât a angajatorului, cât şi a salariatului în cadrul raporturilor de muncă, întrucât le asigură cunoaşterea şi posibilitatea de a face dovada drepturilor şi obligaţiilor decurgând din contract;
- dispoziţiile art.I pct.9 din lege, referitoare la mărirea perioadei de probă, îi oferă angajatorului posibilitatea de a evalua în mod obiectiv prestaţia profesională a angajatului;
- posibilitatea angajatorului de a suspenda contractul individual de muncă, în conformitate cu dispoziţiile art.I pct.25 din legea criticată, nu reprezintă o măsură discreţionară, întrucât ea poate fi supusă controlului instanţelor de judecată. Pe de altă parte, în acest mod se evită situaţii în care angajatorul - obligat să-şi reducă activitatea - s-ar vedea silit să plătească salarii pentru o muncă neprestată sau să recurgă la disponibilizări;
- dispoziţiile art.I pct.66 din lege, prin care se modifică art.129 din Codul Muncii, în sensul că sindicatul reprezentativ sau reprezentantul salariaţilor, după caz, este doar consultat, fără drept de veto, în privinţa elaborării normelor de muncă reprezintă o expresie a marjei de apreciere a legiuitorului şi nu contravin prevederilor constituţionale;
- mărirea duratei perioadei de preaviz, potrivit dispoziţiilor art.I pct.40 din lege, nu poate fi cenzurată de Curte în cadrul controlului exercitat, întrucât aceasta - nefiind prevăzută de nicio normă constituţională - reprezintă un atribut al legiuitorului;
- prevederile art.I pct.37 din lege, referitoare la neaplicarea dispoziţiilor din Codul Muncii privind concedierile colective în cazul salariaţilor din instituţiile şi autorităţile publice, nu creează o discriminare a acestora în raport cu ceilalţi salariaţi, deoarece - potrivit jurisprudenţei constante a Curţii - în situaţii diferite se justifică instituirea unui tratament juridic diferenţiat;
- dispoziţiile art.I pct.52 din lege, privitoare la salariul minim garantat în cazul unui salariat temporar, nu creează o discriminare a acestuia în raport cu salariatul care prestează o muncă echivalentă, ci îi garantează celui dintâi aceleaşi condiţii de bază de angajare;
- criticile vizând tratamentul discriminator al reprezentanţilor salariaţilor sub aspectul condiţiilor de concediere, prevăzute de dispoziţiile art.I pct.78 din lege, ţin de un mod de interpretare a legii şi nu contravin prevederilor constituţionale;
- rolul Consiliului Economic şi Social, astfel cum este reglementat de art.I pct.75 din lege, nu este restrâns, ci pune accent pe subiecţii participanţi la dialogul social, în conformitate cu prevederile constituţionale;
- art.II din lege, referitor la durata de valabilitate a contractelor colective de muncă şi a altor acte adiţionale încheiate de la intrarea în vigoare a legii şi până la 31 decembrie 2011, nu instituie o limitare a dreptului la negocieri colective, ci impune anumite măsuri tranzitorii, în vederea reglementării şi punerii în aplicare a unei proceduri unitare în materie.

Întreaga argumentaţie reţinută în motivarea soluţiei va fi prezentată în cuprinsul deciziei, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Decizia este definitivă şi general obligatorie şi se comunică Preşedintelui României, pentru a proceda la promulgarea legii, conform art.77 alin.(3) din Legea fundamentală.

BIROUL DE PRESĂ AL CURŢII CONSTITUŢIONALE

(sursa: http://www.ccr.ro/default.aspx?page=press/2011/23martie)

ad validitatem - Ca o condiţie de validitate, uneori şi sub forma ad solemnitatem. În principiu, ar trebui să i se opună ad probationem, care caracterizează forma a căror utilizare este obligată, prin lege, să prezinte dovezi ale conţinutului său.

Nu aş vrea să cântăresc decizia în sine. De când am aflat că CCR este, oficial, un organism politico-juridic... nu mă mai miră nimic. Formularea comunicatului însă este, după părerea mai, scandaloasă. Puteau să spună pe scurt, "Boc are dreptate". Astfel de cuvinte mă aşteptam să le aud din gura domnului Boc, la una din desele conferinţe de presă în care repetă, iar şi iar, aceleaşi lucruri, dar nu din gura unor judecători. Nici nu-mi mai vine să mă uit prin monitorul oficial...

23 March 2011

Retuşat




Aici se vede mai puţin, dar la tv era şi mai evident.

Priveam la domnul Emil Boc şi ceva nu se potrivea.

http://www.gov.ro/upload/articles/112662/ow9z0383.jpg
(sursa: http://www.gov.ro/content-gallery__a112662l1.html)

Domnul Boc are gâtul mai lung, umerii mult mai înguşti... Pictorul face din domnul Boc, din jocheu, un jucător de rugby...

Apoi am văzut că partea dreapta a tabloului e blurată, nefinisată... şi brusc m-a lovit. Iniţial fusese altcineva în tablou şi pictorul a pictat peste astfel încât să iasă domnul Boc. Cine cred eu că era în tablou?

http://www.alegeri.tv/images/candidates/corneliu-vadim-tudor716.jpg
(sursa: http://www.alegeri.tv/vadim-tudor)


Sau poate... Kim Il-Sung?

Avem un preşedinte competent


De unde ştiu? Pentru că iată, înţelege noţiuni profunde de fizica pământului...

http://www.brikston.ro/coltul-specialistului/wp-content/uploads/2010/01/harta-romaniei-cu-regiunile-seismice.jpg
(sursa: http://www.brikston.ro/coltul-specialistului/tag/harta-seismica/)

vezi şi Aplicarea codului de proiectare Aplicarea codului de proiectare seismica P100/2006 seismica P100/2006 cu programele de calcul automat cu programele de calcul automat.

Ei bine, iată ce spune preşedintele...
Am discutat cu dl Mărmureanu cu privire la riscurile seismice şi fiind în Dobrogea, deci pe celălalt mal al Dunării decât Vrancea, cutremurele au şi un amortizor până la cele două reactoare nucleare. Nu există riscul în momentul de faţă ca un cutremur să pună în dificultate sau nesiguranţă funcţionare celor două reactoare.

Bre, iaca, românii au pus amortizoare la cutremure!

Nu fac pe prostul, înţeleg ce vrea să zică domnul Băsescu că i-ar fi spus domnul Mărmureanu... dar nu pot scăpa de imaginea unui cutremur care vine învolburat spre centrala nucleară-electrică de la Cernavodă şi... ajuns la Dunăre, trece tiptil să nu se ude.

Eu recomand, inginerilor, să citească următorul material care prezintă succint acest fenomen pentru zona Vrancea:



Ceea ce nu i-a spus domnul Mărmureanu este că în România nu se scutură numai zona seismică Vrancea, există o zonă seismică chiar în Dobrogea (şi anume mă refer la S3) cu particularitatea că aceste cutremure sunt mai rare şi mai la suprafaţă (adică se simt mult mai puternic, dar local).

SURSE SEISMICE ÎN ZONA MĂRII NEGRE - Diaconescu M., Maliţa Z.

22 March 2011

Traian Băsescu vorbind despre liderul care-şi omoară poporul


CSAT este organismul aşteptat să se pronunţe asupra oportunităţii participării României în dimensiunea conflictuală a Libiei. iată că şedinţa CSAT a avut loc. Repet, eu sunt dintre cei care nu cred că prezenţa României în Libia este necesară şi benefică României. Mi-aş dori ca România să participe numai, eventual, cu medici şi cu spitale de campanie care să îngrijească pe cei răniţi.


(http://videonews.antena3.ro/action/viewvideo/801027/Traian-Basescu-despre-Libia-Avioanele-noastre-nu-fac-fata-la-aceasta-operatiune/)


(http://videonews.antena3.ro/action/viewvideo/801137/Traian-Basescu-Romania-va-trimite-o-fregata-cu-207-militari-in-Libia/)


(http://videonews.antena3.ro/action/viewvideo/801138/Traian-Basescu-ataca-Crin-Antonescu-sufera-de-astenie-de-primavara/)


(http://videonews.antena3.ro/action/viewvideo/801104/Crin-Antonescu-despre-Libia-Atitudinea-lui-Traian-Basescu-a-pus-Romania-intr-o-pozitie-paguboasa/)

COMUNICAT DE PRESĂ
(22 martie 2011)

REF: Declaraţia de presă a preşedintelui României, Traian Băsescu, la finalul şedinţei Consiliului Suprem de Apărare a Ţării

Preşedintele României, Traian Băsescu, a susţinut marţi, 22 martie a.c., la Palatul Cotroceni, o declaraţie de presă în care a prezentat concluziile şedinţei Consiliului Suprem de Apărare a Ţării.

Vă prezentăm textul declaraţiei de presă:

„Fac un comentariu legat de situaţia din Libia şi de evoluţiile în actul de decizie la nivel NATO. După cum ştiţi probabil, pe data de 20 martie a fost aprobat planul de operaţii pentru impunerea embargoului cu privire la vânzările de armament către Libia. Pe data de 22 martie, adică astăzi, a fost aprobat Planul de operaţii privind zona de interdicţie aeriană. Tot astăzi, în jurul orei 16, NAC, Consiliul Nord-Atlantic, a aprobat directiva de execuţie pentru impunerea embargoului împotriva Libiei, în baza rezoluţiei 1970 a Consiliului de Securitate. Deci, odată cu aprobarea directivei de execuţie, se trece la punerea în aplicare a planului de operaţii. Este decizia politică pe care o ia NATO cu privire la declanşarea unei operaţiuni. Fiind luată decizia astăzi, am convocat CSAT - este adevărat, cu puţin înainte de adoptarea deciziei, pentru că ştiam că se va adopta decizia, se va dopta directiva de execuţie pentru embargo - şi CSAT a decis implicarea României în impunerea condiţiilor de respectare a embargoului cu fregata "Regele Ferdinand" şi cu doi ofiţeri de stat major din Forţele Navale. Asta înseamnă că România va participa cu 205 militari la bordul fregatei "Regele Ferdinand" şi cu doi ofiţeri de stat-major, în total 207 militari, ofiţeri şi subofiţeri. În cel mai scurt timp, Guvernul trebuie să aloce resursa financiară necesară pentru ca fregata "Regele Ferdinand" să opereze în Marea Mediterană în conformitate cu directiva NATO. Pentru operarea timp de trei luni în Marea Mediterană sunt necesare 4,5 milioane euro, pe care îi va aloca Guvernul în următoarea şedinţă de guvern. De asemenea, s-a analizat contribuţia României pentru accelerarea procesului de tranziţie în Afganistan şi CSAT a hotărât suplimentarea cu 66 de jandarmi a participării noastre în Afganistan, cei 66 de jandarmi având misiunea de a participa la instruirea forţelor de ordine publică în Afganistan. Şi costurile pentru această operaţiune vor fi aprobate de Guvern în următoarea şedinţă. În CSAT s-au discutat mai multe subiecte, cu privire la acestea veţi primi obişnuitul comunicat. Ele sunt uzuale, de la aprobarea utilizării fondurilor serviciilor de informaţii în anul 2010, până la raportul CSAT care urmează să fie transmis Parlamentului. Aş vrea să fac şi câteva comentarii. Am observat din sintezele de presă că foarte mulţi analişti, politicieni şi destui alţii, oameni care apar la televizor pun acţiunea coaliţiei, deci nu a NATO, vorbim de coaliţie, Franţa, Marea Britanie, Statele Unite, pun acţiunea acestor ţări în Libia sub imperiul nevoii de a controla fluxurile de ţiţei şi atracţia lor pentru această resursă. Ar fi bine să nu dăm impresia că suntem nepregătiţi a înţelege lucruri elementare, pentru că o astfel de motivaţie nu există. În momentul de faţă, marii beneficiari ai resurselor petroliere din Libia sunt exact aceste ţări. Prima Italia, a doua Franţa, a treia Marea Britanie şi SUA. Deci, nu au nevoie de un război pentru a primi ceea ce deja au. Cred că ar fi bine să fie abordări inteligente. Intervenţia a fost exact pentru protecţia populaţiei împotriva unui lider politic care nu mai răspunde niciunui parametru pentru a putea rămâne şef al acelui stat. Un lider politic care omoară propria lui populaţie. Este adevărat, poate că este bine - şi nu vreau să dau nimănui lecţii, dar atenţionez doar - este bine ca, atunci când se vorbeşte despre populaţia din Libia şi despre interese şi despre soluţii, să se aibă în vedere că discutăm despre o populaţie fragmentată în foarte multe triburi, cu origini tribale diferite. Chiar şi atunci când se întrevede soluţia de sfârşit, ea nu poate să fie analizată în parametrii unei naţiuni unitare. Deci cei care vor să facă analize cu privire la următoarele evenimente sau prognoze cu privire la ce se poate întâmpla în Libia, să aibă în vedere că vorbim de triburi diferite, care sunt mai mult sau mai puţin uşor de conciliat între ele. Nu vreau decât să ajut într-o corectă analiză cu privire la viitoarele evoluţii din Libia.

Şi aş mai avea un comentariu. Sigur că este, poate, puţin nelalocul său un astfel de comentariu acum, aici, dar nu pot să nu îl fac pentru că aşa mi se pare corect. 26 martie 2007. Deci, cam acum patru ani, tot în luna martie şi tot cu o dată care începe cu doi. Azi e 22, atunci era 26. Se împlinesc patru ani. "Domnule preşedinte Emil Boc, - se spunea în scrisoarea deschisă - Partidul Naţional Liberal vă solicită public să vă raliaţi deciziei de retragere a trupelor româneşti din Irak, anunţată de primul-ministru al României, domnul Călin Popescu Tăriceanu". Evident, trupele nu s-au retras pentru că aveam de îndeplinit o misiune, care nu era terminată şi, cât timp eu voi fi preşedinte, România îşi va onora angajamentele până la capăt întotdeauna. Pe de altă parte, însă, este evident că luna martie şi mai ales după data de 20 îi aduce acestui lider astenii de primăvară, care atunci îl făceau pacifist şi vroia soldaţii acasă, iar acum vrea să plece la război. Dacă vrea, poate să plece la război, dar singur!

Şi, în ceea ce priveşte forţele armate ale României, ele vor pleca atunci când trebuie, acolo unde trebuie şi în limitele posibilităţilor pe care armata României le are de a acţiona sub mandate ale Consiliului de Securitate sau sub mandat NATO. România rămâne un susţinător al ideii că operaţiunile militare trebuie să se desfăşoare nu numai sub mandat al Consiliului de Securitate, dar şi sub un mandat NATO, exact pentru că asta ne ajută pe toţi la solidaritate şi, în acelaşi timp, chiar adună toate resursele atât cât sunt ele în fiecare stat. România va continua să răspundă pozitiv, în limita posibilităţilor pe care le are şi în momentul în care se va pune problema angajării în acţiuni umanitare. Deocamdată, ceea ce putem să facem şi în baza directivei de execuţie adoptată de NATO astăzi, vom participa, aşa cum v-am spus, cu fregata “Regele Ferdinand” şi cu doi ofiţeri de Stat Major la impunerea embargoului în ceea ce priveşte vânzările de armament către Libia. Cam asta.”

Departamentul de Comunicare Publică
22 Martie 2011
(sursa: http://www.presidency.ro/?_RID=det&tb=date&id=12818&_PRID=lazi)

21 March 2011

Adrian Severin, păcălit sau corupt?


Am auzit de "problema" Severin de pe blogul domnului Cristian Preda.

Nu există altă soluţie: Adrian Severin trebuie să demisioneze din Parlamentul European după ce a recunoscut că a cerut bani pentru a susţine o anumită opinie.
E în joc credibilitatea României, e în joc credibilitatea Parlamentului European!

Apoi am aflat "despre ce este vorba":
http://www.b1.ro/stiri/politica/sunday-times-adrian-severin-a-cerut-12-000-de-euro-pentru-lobby-in-parlamentul-european-1727.html

Astăzi domnul Severin a susţinut o conferinţă de presă. Amănunte pe:
http://www.b1.ro/stiri/politica/adrian-severin-spune-ca-nu-sunt-dovezi-in-cazul-mitei-de-100-000-de-euro-nu-sunt-corupt-1757.html

În acest moment... nu prea mai ştiu ce să cred. Nu pricep însă de ce nu se aşteaptă ancheta parlamentară a parlamentului european, anchetă care, din ceea ce spune domnul Severin, şi presa citează şi pe vice-preşedintele Parlamentului European, a început. Dacă Parlamentul European spune că totul este OK şi că nu au nimic de obiectat, habar nu am pe ce anume se autosesizează DNA. Nu prea înţeleg nici de ce să auto-sesizează DNA, pentru că, este evident, calitatea oficială de Parlamentar European este una europeană şi nu una românească. Deşi eu cred că aceste aspecte ar fi trebuit să fie primele explicate, nimeni nu pare să le bage în seamă. Nici măcar nu se înţelege dacă cei 100 de mii de euro reprezintă bani daţi sau nu. Mita ar fi trebuit să însemne un temei al serviciului ilegal oferit în schimbul unor bani, or aici se vorbeşte despre un contract de consultanţă, care nu este ilegal (din câte înţeleg eu) şi bani aceştia, 100.000 de euro, care au o semnificaţie evazivă, sunt "ceva" ce ar putea fi într-un an dacă "nu ştiu ce" şi "nu ştiu cum". Apoi, amendamentul în cauză am înţeles că fusese deja depus de un alt parlamentar european, deci iar apare un semn de întrebare în legătură cu motivul mitei.

Acum, de la presă mă aştept la astfel de lucruri, pentru că ei înghit imediat orice fel de nadă... verifică pe urmă ce şi cum, nu mă aşteptam însă ca nişte euro-parlamentari să aibă astfel de reacţii, fără măcar să-l întrebe pe colegul lor, domnul Severin, ce şi cum s-a întâmplat.

Nu are încă 40 de ani, dar presa scrie că are milioane de dat...


"Zambianul" Cristian Boureanu are o carte de vizită care l-ar putea propune pentru postul de premier (unul mai bun decât domnul Boc).

Date biografice

  • Data şi locul naşterii: 15 decembrie 1972, Lusaka, Zambia;
  • Stare civilă: căsătorit, 1 copil.
Studii şi specializări

  • 2004: Absolvent Şcoala Naţională de Studii Politice si Administrative ( S.N.S.P.A) - Master "Guvernare şi dezvoltare instituţională";
  • 2003: Absolvent "Colegiul Naţional de Apărare";
  • 1998-1999: CODECS România (Open University Business - Great Britain) - Professional Certificate in Management - primul nivel MBA;
  • 1991-1996: Academia de Studii Economice - Bucureşti - România, Facultatea de Relaţii Economice Internaţionale;
  • 1987-1991: Liceu "Matematică-fizică" - Bucureşti, România.
Activitate profesională

  • Prezent: Investitor privat în companii diferite acoperind segmente de piaţa diverse precum comerţ, construcţii, consultanţă economică;
  • 2000-2001: Consilier al Preşedintelui Comisiei Economice, CAMERA DEPUTAŢILOR;
  • Aprilie 1999 - Decembrie 2000: Consilier al Ministrului de Finanţe, MINISTERUL DE FINANŢE.
Activitate parlamentară

  • 2004 - prezent: Deputat de Argeş, Membru al Comisiei de industrii şi servicii din Camera Deputaţilor (din 2004 până în septembrie 2006 - Vicepreşedinte al Comisiei de industrii şi servicii din Camera Deputaţilor).
Activităţi politice

Funcţii, activităţi într-un partid politic

  • Prezent: Vicepreşedinte al Partidului Democrat Liberal, Preşedintele organizaţiei PDL Argeş;
  • Martie 2007 - Februarie 2008: Vicepreşedinte al Partidului Liberal Democrat pentru relaţii politice şi relaţii internaţionale;
  • Decembrie 2005 - Septembrie 2006: Membru suspendat al Partidului Naţional Liberal;
  • Februarie 2005 - Decembrie 2005: Membru al Biroului Permanent Central al PNL;
  • August 2002 - Februarie 2005: Membru al Biroului Executiv Central al PNL;
  • Ianuarie 2001 - August 2002: Membru al Biroului Permanent Central P.N.L. (Biroul Executiv Central);
  • Aprilie 2000 - Octombrie 2002: Preşedinte al T.N.L;
  • Mai 1998 - Aprilie 2000: Secretar General al T.N.L;
  • 1995 - Septembrie 2006: Membru al PNL.

Activitate in cadrul altor manifestari politice:

  • Martie 2004: Participant la "European Marshall Memorial Fellowship" - FUNDAŢIA GERMAN MARSHALL;
  • Decembrie 2002: Participant la "Personnalité d`avenir" - MINISTERUL DE AFACERI EXTERNE AL FRANŢEI;
  • Martie 2000: Participant la ACYPL - AMERICAN COUNCIL FOR YOUNG POLITICAL LEADERS.
Activităţi sociale

  • Mai 2001: Promotor şi membru al Fundaţiei Horia Rusu;
  • Octombrie 2001: Promotor şi membru al consiliului de conducere al I.L.I. (Institutul pentru Libera Iniţiativă);
  • Iulie 2003: Membru al Fundaţiei Colegiului Naţional de Apărare;
  • August 2004: Membru al I.I.S.S. (International Institute for Strategic Studies) - Londra;
  • Mai 2004: Membru al Fundaţiei Salvaţi Dunărea şi Delta.
Limbi straine

  • Engleză - excelent;
  • Franceză - excelent;
  • Spaniolă - bine
Desigur, aşa cum spuneam şi eu în lista celor care le-am retras respectul, există şi un "ceva" care îi anulează domnului Boureanu toate diplomele şi le face inutile: GROBIANISMUL (eu spuneam acolo "pentru caracter ignobil"). Cum spunea un prieten, "la omul prost-crescut, şi neuronii put". Oricât aş fi fost eu de iertător, domnia sa îmi dovedeşte, cu regularitate, că-şi are locul pe acea listă a celor cărora le-am retras respectul.

Necazurile tanarului politician au inceput in vara acestui an, cand o banca a demarat la Judecatoria Sectorului 1 un proces de executare silita impotriva lui si a sotiei, care luasera in anul 2007 doua credite totalizand un milion de euro. Prima data, Boureanu a contractat un imprumut de 414.000 de euro, impreuna cu sotia, iar 660.000 alaturi de familia fratelui sau, Sorin Boureanu.
(sursa: http://www.apropo.ro/showbiz/de-la-noi/cristian-boureanu-vanat-de-banci-pentru-datorii-de-8-milioane-de-euro-7210341)

Cum s-a ajuns de la un milion la opt milioane... asta nu mai spune site-ul. Ceva e putred şi luminează în întuneric.

Alt articol, o zi mai târziu, scrie altceva:
Deputatul Cristian Boureanu şi soţia sa, Valentina Pelinel, sunt în pragul falimentului. Băncile de la care tot au luat credite în anii trecuţi au început să câştige procesele de executare silită a bunurilor gajate pentru aproximativ 10 milioane de euro.
(...)
Băncile au cerut executarea silită a cinci terenuri, agricole şi intravilan, dar şi a două vile, una din cartierul Străuleşti şi una din Strada Bujorului.
(sursa: http://www.click.ro/actualitate/bucuresti/Boureanu-Pelinel-executati-silit-milioane_0_1030097056.html)
Cinci terenuri agricole ar avea de unde domnul Boureanu, dar două vile şi intravilan... mai greu?

http://www.cdep.ro/pls/parlam/structura.mp?idm=44&cam=2&leg=2008&pag=5&idl=1


Urmărind declaraţia de avere...

http://www.cdep.ro/declaratii/deputati/2008/avere/gifs/044p0007.gif
şi
http://www.cdep.ro/declaratii/deputati/2008/avere/gifs/044p0001.gif
... se observă că sunt declarate numai terenuri de categorie 3-AGRICOLE şi un apartament în Statele Unite. Nici un teren intravilan, nici o vilă în România... Ceva, undeva, este putred... sau în declaraţia de avere, sau în ziare. Înclin să cred că în ziare informaţiile sunt exagerate, dar poate totuşi ANI ar trebui să verifice şi asta, aşa, să fim noi liniştiţi. Dacă am fost neliniştiţi că Mircea Dinescu avea vie şi nu ştiu ce fermă la ţară, dacă am fost neliniştiţi că domnul Mircea Diaconu este director de teatru... haideţi să fim liniştiţi şi în privinţa domnului Boureanu.

20 March 2011

Cuciada


Cucul îşi seamănă oul în cuib străin. Întotdeauna puiul de cuc iese înaintea celorlalţi pui, este mai mare şi mai puternic, omoară puii familiei gazdă şi beneficiază de îngrijirea gazdei până ajunge mai mare şi mai puternic decât ea. Occidentul este astăzi un pui de cuc flămând care ar face orice să se hrănească. Libia reprezintă, în aceste condiţii, o halcă bună de ros pentru câţiva ani. În numele democraţiei a ţintit ţările arabe şi s-a hotărât să le "democratizeze".

Am tot auzit, în aceste zile, că ONU face în Libia o cruciadă. Cu alte cuvinte se spune că natura războiului este legată de religie, creştinii sub semnul crucii se luptă cu o ţară arabă...

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d0/FirstCrusade.jpg
(sursa: http://ro.wikipedia.org/wiki/Evrei)

Iată însă că într-o ţară arabă, cu o generaţie crescută cu frustrarea de a se compara, permanent, cu strălucirea, bunăstarea şi aroganţa unui occident puternic, "opiumul" marxist al religiei este înlocuit cu conceptul atotputernic de democraţie. Mesajul occidentului este... daţi jos dictatorul pentru a avea o bogăţie nemaiîntâlnită. Numai că această democraţie este o piesă în mai multe acte.


Avem nişte libieni care fac semnul victoriei, cu ţigarea înfiptă între degetele mâinii stângi şi pistolul între degetele mâinii drepte, la vederea distrugerii bunurilor poporului său şi uciderea conaţionalilor săi. De unde sursa asta de bucurie în faţa distrugerii? Din faptul că occidentul hrăneşte egoismul personal, occidentul spune ucide pentru a-ţi fi bine. Aceasta este cruciada condusă de domnul Nicolas Paul Stéphane Sarközy de Nagy-Bocsa în Libia. Minciuna nu va ieşi la iveală până ce Libia nu va fi secătuită de resursă şi nu va cădea neputincioasă, plină de datorii, la mâna FMI şi a sistemelor bancare occidentale. Un stat şi prăduit, şi cu banii luaţi.

Să le aruncăm o rachetă în cap, să nu se mai chinuie


De multe ori am fost impresionat când am văzut, în filme, că un cal cu piciorul rupt era împuşcat, chiar acolo, pe pista de concurs. Mă tot întrebam de ce oare nu-i pun piciorul în gips, aşa cum facem şi noi bine o fractură. Cum gândesc oamenii că este mai milos să împuşti un animal decât să-l vindeci, chiar şi cu efort, chiar dacă nu va mai alerga niciodată într-o competiţie.

Ei bine, ieri mă întrebam ce anume gândesc cei din ONU şi NATO, în frunte cu preşedintele Nicolas Paul Stéphane Sarközy de Nagy-Bocsa, preşedintele în funcţie Franţei, ex officio şi co-prinţ de Andora? Cum au luat ei decizia că libienilor le trebuie nişte bombe în cap pentru a-şi termina gâlceava lor de schimb de civilizaţie. Îl şi văd pe domnul de Nagy-Bocsa (sper să nu aibă legătură cu localitatea Bocşa) zicându-şi... Cei bei? Vreţi democraţie? Păi nu aşa, vă dăm noi niste bombardele democratice ca să vedeţi ce este aceea democraţie? Leagă Muammar Muhammad al-Gaddafi nişte civili de obiectivele militare? În numele apărării civililor vom omorî la greu acei civili. Colateral, că avem voie, ne-a spus ONU.


(sursa: http://en.wikipedia.org/wiki/Muammar_Gaddafi)


(sursa: http://www.luxuo.com/watches/nicolas-sarkozy-girard-perregaux.html)


(sursa: http://cnn.com/video/?/video/bestoftv/2011/03/19/exp.robertson.libya.france.cnn http://www.mediafax.ro/externe/incepe-razboiul-mai-multe-blindate-distruse-de-avioanele-franceze-in-libia-ce-tari-mai-vor-sa-participe-la-actiunile-militare-video-8076830)


(sursa: http://cnn.com/video/?/video/bestoftv/2011/03/19/exp.llawrence.us.libya.missles.cnn http://www.mediafax.ro/externe/incepe-razboiul-sua-si-marea-britanie-au-lansat-un-prim-val-de-rachete-in-libia-kadhafi-ameninta-ca-va-ataca-obiective-civile-si-militare-video-8077362)

18 March 2011

Românii sunt robi care merg prin istorie în căutarea unui lider care să-i elibereze de blestem


Va', pensiero, sull'ali dorate.
Va', ti posa sui clivi, sui colli,
ove olezzano tepide e molli
l'aure dolci del suolo natal!
Del Giordano le rive saluta,
di Sionne le torri atterrate.
O mia Patria, sì bella e perduta!
O remembranza sì cara e fatal!
Arpa d'or dei fatidici vati,
perché muta dal salice pendi?
Le memorie del petto riaccendi,
ci favella del tempo che fu!
O simile di Solima ai fati,
traggi un suono di crudo lamento;
o t'ispiri il Signore un concento
che ne infonda al patire virtù


A zis sau nu a zis... sau ce a zis.


http://www.felvidek.ma/images/stories/cikkekhez2011/orban-viktor-udvozlete-20110315.jpg
(sursa: http://www.felvidek.ma/index.php?option=com_content&view=article&id=27572:orban-viktor-miniszterelnoek-uezenete-a-nemzeti-uennep-alkalmabol&catid=1:koezelet&Itemid=110)

Nu ştiu o boabă de maghiară... Hmmm.
Să încerc cu Google...

Tisztelt Honfitársaim!

Ez a nap a nemzet ünnepe. Az 1848-49-es forradalom és szabadságharc emlékezete azért fontos számunkra, mert hűen összegzi magyarságunk minden fontos pillérét: nemzeti büszkeségünket, önálló nyelvünk és kultúránk tiszteletét, szabadságszeretetünket. Minden magyar, éljen az anyaországban vagy bárhol a világban, ugyanezt érzi: amikor eljön a tavasz, kokárdát tűzünk, és ünnepelni indulunk.


Stimate conaţionalii!

Aceasta zi este o sărbătoare a naţiunii. 1848-1849-revoluţiei şi a războiului de memorie este importanta pentru noi, deoarece rezuma fidel ungurii toate piloni importanţi: mândria naţională, respectul de sine pentru limba si cultura noastra, szabadságszeretetünket. Toate maghiară, trăiesc în ţara de origine sau oriunde în lume, se simte la fel: atunci când vine primăvara, succesul şi cocardă, şi noi sărbătorim.


A nemzet ünnepe mindig alkalom arra is, hogy számvetést készítsünk a nemzet állapotáról. Mit értünk el? Jó úton haladunk-e? Az elmúlt években kétségek között ünnepeltük. Hosszú idő után most ismét felszabadultan köszönthetjük a tavaszt.

Celebrarea a naţiunii este în continuare posibilitatea de a face un bilanţ al statului-naţiune. Ce avem? Dacă drumul cel bun? De-a lungul ultimilor ani ne-am sărbătorit în îndoială. Liber din nou, după o lungă perioadă de timp acum să urez bun venit primăvara.

Magyarország nagyot változott, és most a megújulás hónapjait éli. Sok még a teendőnk, örökségünk embert próbáló feladatok elé állított valamennyiünket. Voltak olyan teendőink, amelyekkel nem tudtunk és nem is akartunk várni. Megalapítottuk a nemzeti összetartozás napját, és lehetővé tettük a határon túl élő magyarok számára a magyar állampolgárság megszerzését a szülőhely elhagyása nélkül.

Ungaria sa schimbat foarte mult, iar acum se confruntă cu o luna de renaştere. Nu este mult de făcut pentru sarcinile patrimoniul nostru istovitor stabilite înainte de noi toţi. Au fost ceva de lucru, pe care nu am putut şi nu a vrut aştepte. Am stabilit o zi naţională de comuniune, şi a permis maghiarii care trăiesc dincolo de frontiera pentru dobindirea cetateniei ungare, fără a părăsi locul de naştere.

Most tovább törlesztjük tartozásunkat a nemzet felé. Az új alkotmány, amelynek tervezetét a nemzeti ünnepen beterjesztjük, végre méltó helyen és méltó formában fogalmazza meg nemzeti hitvallásunkat, fejezi ki minden magyar ember összetartozását és Magyarország felelősségét a nemzet valamennyi tagja iránt.
Köszöntöm Önöket ezen a szép reményekre jogosító ünnepen. Mindannyiuknak sok erőt, jó egészséget és Isten áldását kívánom.
Acum, datoria noastră este rambursat, faţă de naţiune mai departe. Noua constituţie, al cărui proiect este prezentat la o sărbătoare naţională, un loc demn şi demn în formă de formula noastre naţionale profesiune de credinţă, exprimă unitatea a tot poporul maghiar şi răspunderea Ungaria, pentru toţi membrii naţiunii.
salut pe această sărbătoare frumoasă speranţe de calificare. Totul pentru o mulţime de putere, stare bună de sănătate şi binecuvântările lui Dumnezeu pentru tine.



Şi acum traducerea neoficială oficială a ministerului de externe:

http://www.romaniainternational.com/wp-content/uploads/2011/03/viktor-orban-768x1024.jpg

Stimaţi concetăţeni!

Această zi este sărbătoarea naţiunii. Amintirea revoluţiei şi a luptei de eliberare este importantă, întrucât rezumă, în mod fidel, toţi pilonii importanţi ai identităţii noastre maghiare: mândria noastră naţională, cinstirea limbii şi culturii noastre de sine stătătoare, iubirea noastră de libertate. Toţi maghiarii, fie că trăiesc pe pământul natal, ori în orice altă parte a lumii, simt acelaşi lucru: când vine primăvara, ne punem cocarda în piept şi pornim să sărbătorim.

Sărbătoarea naţională ne oferă ocazia, întotdeauna, să pregătim o analiză a stării naţiunii. Ce am realizat? Avansăm pe un drum bun? În anii trecuţi am sărbătorit printre îndoieli. După multă vreme, putem, din nou, să salutăm primăvara, în libertate.

Ungaria s-a schimbat foarte mult, iar acum trăieşte lunile înnoirii. Mai avem multe de făcut, moştenirea noastră ne-a aşezat în faţa unor sarcini care ne pun la încercare. Am avut asemenea datorii, la care nu ne-am priceput şi nici nu am vrut să aşteptăm. Am înfiinţat ziua solidarităţii naţionale şi am făcut posibil pentru maghiarii din exterior să îşi obţină cetăţenia ungară fără să-şi părăsească ţinutul natal.

Acum ne îndeplinim pe mai departe datoria faţă de naţiune. Noua Constituţie, al cărei proiect l-am înaintat de Ziua Naţională, aşează în sfârşit pe bazele demnităţii crezul nostru naţional, defineşte solidaritatea tuturor maghiarilor şi răspunderea Ungariei faţă de toţi membrii naţiunii.

Vă salut pe toţi cu ocazia acestei sărbători frumoase, dătătoare de speranţe. Vă doresc tuturor multă putere, sănătate şi Dumnezeu să vă ajute.

Sursa: http://www.romaniainternational.com/social/mesajul-lui-viktor-orban-tradus-8984


Asta se spune oficial. Neoficial apar alte chestiuni, precum "Sa fie Ardealul cum a fost si natiunea ungara cum a fost. Asta va doresc din suflet. (...)De fapt, Ardealul a fost luat de la noi de tarile si puterile care au avut un scop foarte bine definit, de a atata natiunile si de a desena niste granite la care ei sa fie in continuare puternici si dirijori."
Păi asta de unde a apărut?

Iată ce se spune "neoficial", pe fluxul de ştiri...

Mesajul lui Viktor Orban, citit la Târgu Mureş de Erzsebet Ajtay, din partea Ambasadei Ungariei la Bucureşti se spune că ar arăta cam aşa...

"Ar fi bine ca ungurimea din Ardeal sa nu dureze doar 2-3 generatii, ci sa se mentina in continuare prin fluctuatiile generatiilor, in mod absolut normal, liber, lucrand pentru comunitate. Sa ne aducem aminte de stapanii Ardealului, de sotiile lor, care au fost un exemplu de toleranta, domnitorii Ardealului care au inteles ca Ardealul trebuie sa fie un pamant de solidaritate. Un lucru este foarte important: sa nu lasam steagul sa cada la pamant, pentru ca daca va cadea, cineva tot trebuie sa-l ridice. Trebuie sa predam generatiilor tinere capacitatea noastra intelectuala, forta noastra, credinta noastra, coloana noastra vertebrala. Este un mesaj de viitor, de speranta. Sa fie Ardealul cum a fost si natiunea ungara cum a fost. Asta va doresc din suflet"
Şi încă...
"Petofi, cand a venit in Ardeal a stiut foarte bine ca forta maghiarilor de atunci o constituie Ardealul, ca ardelenii sunt coloana vertebrala a ungurilor. Petofi a scris ca fiecare picatura de sange a eroilor maghiari valoreaza aur. De fapt, Ardealul a fost luat de la noi de tarile si puterile care au avut un scop foarte bine definit, de a atata natiunile si de a desena niste granite la care ei sa fie in continuare puternici si dirijori. Acum aceasta lupta se duce prin pace, prin calm si intelegere, ca sa predam stafeta generatiilor viitoare"
Şi încă se spune că ar fi spus preşedintele Schmitt Pál...
"Fiecare ungur care traieste in tara mama sau oriunde altundeva in lume simte ca, atunci cand vine primavara, trebuie sa ne adunam sa punem cocardele. In acelasi timp, este un eveniment in care putem face un bilant asupra starii natiunii. Avem foarte multe de facut. Suntem in fata unor probleme deosebite. Am avut si avem si acum foarte multe probleme la care nu putem astepta (...) Am decis sa fie Ziua Solidaritati Nationale, am rezolvat primirea cetateniei maghiare a celor care traiesc in afara granitelor Ungariei, cu conditia, sau in primul rand, ca sa nu-si paraseasca pamantul natal. Acum ne indreptam spre noua Constitutie care a fost inaintata Parlamentului, care formuleaza si exprima solidaritatea tuturor ungurilor dar in acelasi timp si responsabilitatea Ungariei pentru toti ungurii indiferent unde traiesc in lume"
(sursa: http://www.hotnews.ro/stiri-esential-8392886-mesajul-premierului-viktor-orban-fie-ardealul-natiunea-ungara-asa-cum-fost.htm)

Nu ştiu cum, cine, ce şi cum... cu siguranţă însă că nu vorbim despre o greşeală de traducere aici. Cineva a adăugat nişte text sau a ciuntit nişte text, depinde din ce punct priveşti situaţia. Iată încă o variantă... http://www.ziaristionline.ro/2011/03/18/o-stire-disparuta-de-pe-agerpres-din-versurile-lui-petofi-sandor-recitate-de-bajtai-erzsebet-sotia-ambasadorului-ungariei-oszkar-fuzes/

Hmmmm... Poezia implicată nu am reuşit să o găsesc.






(sursa: http://tvr.ro/articol.php?id=99384)

Domnul Băsescu a lansat conflictul, domnul Sarkozy returnează un lung de linie


Este evident că Nicolas Paul Stéphane Sarközy de Nagy-Bocsa nu este prinrte cei mai pricepuţi preşedinţi ai Franţei. Chiar aşa, un preşedinte al Franţei are o putere (a se citi influenţă) europeană mult mai mare decât preşedintele României. Şi totuşi domnul Traian Băsescu face, de fiecare dată, ceea ce ştie mai bine... calcă pe nervi pe cei ce ar trebui să-i fie parteneri. Ne amintim la conflictul cu Vladimir Vladimirovich Putin de acum câţiva ani, rămas în istorie sub motto-ul "Marea Neagra lac rusesc", dar şi "abilitatea diplomatică din spusele "Gazprom este mai eficient decât Armata Roşie în a demonstra dependenţa Europei faţă de resursele ruseşti", de ceva mai târziu. Iată că acum domnul Băsescu pare să-l supere, din ce în ce mai rău, pe domnul Sarközy.

Vă reamintesc că la ultimul summit al UE domnul preşedinte Băsescu a cam spus că ce se întâmplă în Libia nu este de fapt revoluţie… sau aşa ceva, din moment ce a formulat dubii asupra credibilităţii rebelilor şi a spus şi că ţara noastră nu recunoşte Consiliul Naţional din Libia.

Sunt de acord că nu ar trebui să existe o intervenţie armată europeană în Libia, dar cred că un preşedinte ar trebui să aibă abilitatea de a spune astfel de lucruri fără să enerveze pe nimeni. Mai mult, dacă domnul Băsescu are informaţii că americanii au regizat ce se întâmplă în Libia, ar trebui să spună şi asta.

Cineva îmi spunea că este timpul unor reacţii ale României prin vocea unui preşedinte cu "sânge în instalaţie".

Şeful statului trebuie să fie diplomat. El nu are de ce să se certe cu alţi şefi de stat, nici cu Putin, nici cu Sarkozy şi nici cu nimeni. Asta nu înseamnă diplomaţie. “Sânge în instalaţie” trebuie să aibă golanii care se bat cu săbii ninja prin cartierele rău famate, un preşedinte trebuie să aibă eleganţă, bun-simţ, bună creştere şi o abilitate specială în a construi o declaraţie publică necesară în astfel de cazuri. Pe mine, ca român, nu mă ajută cu nimic cearta pe care o face un preşedinte cu “sânge în instalaţie”, pe mine m-ar ajuta ca preşedintele să fi construit un climat de înţelegere cu alţi şefi de stat şi chiar să provoace o “nevoie de România” în UE şi în lume, căci numai astfel vom deveni o ţară importantă în lume. Demnitatea se poate împleti frumos cu diplomaţia, eleganţa, conştiinţa şi legătura firească.

Nu pun la îndoială decizia de a nu susţine intervenţia armată în Libia, ba şi eu sunt exact de aceiaşi părere. Pun la îndoiala capacitatea domnului Băsescu de a fi un bun diplomat. Din câte am înţeles eu, şi Germania, sub vocea doamnei Angela Merkel, a avut exact aceiaşi poziţie… şi pe domnia sa nu s-a supărat nimeni. Abilităţi politice sunt pur şi simplu altceva decât privirea încruntată sau frustrarea încruntată.

După ultima supărare, preşedintele Franţei a avut şi o reacţie.






(sursa: http://tvr.ro/articol.php?id=99383)

Cu ce anume ne ajută "sângele în instalaţia prezidenţială"? Nu sunt nici adeptul aderării în Spaţiul Schengen, dar dacă s-a luat hotărârea aderării României la Spaţiul Schengen, aş vrea să cred că preşedintele României are abilităţile necesare îndeplinirii unui obiectiv naţional şi nu "viceversa".

Vreau şi eu nişte japonezi în România


Vorbeam cu cineva, imediat după marele cutremur din Japonia, şi îi comunicam observaţia mea că, la numai câteva ore de la seism, o echipă de ingineri făceau măsurători pe o şosea care s-a surpat. Mă gândeam atunci la o raţiune strategică, comunicaţiile trebuiesc restaurate pentru a permite accesul trupelor de intervenţie... dar chiar şa câteva ore de la seism?



Miracol? Poate da... Eu aş spune totuşi alt cuvânt, responsabilitate.

17 March 2011

Toţi sunt specialişti în a descrie situaţia actuală...


Aţi observat că pe la TV se perindă toţi din "lumea bună a politicii" şi aceşti oameni de vază ai României, adevăraţii stâlpi ai societăţii, s-au transformat în entităţi care desfac sfătoşi realitatea românească până în amănunt? Nimeni nu pare a se mai pricepe la altceva decât la a pune diagnostice exacte societăţii româneşti. Ca şi cum ar exista numai doctori care ar pune, foarte exact, diagnostice, dar nimeni nu s-ar pricepe să prescrie nici cel mai mic tratament. La ce ne ajută diagnosticul exact al societăţii româneşti dacă nimeni nu prescrie şi un tratament care să conducă la însănătoşire?

Stimaţi cetăţeni aflaţi astăzi la vârsta alegerii unei meserii,
Dacă doriţi să vă faceţi politicieni, începeţi prin a studia 10 sau 20 de ani toate aspectele vieţii politice. Este timpul să apară specialişti în politică care să pună capăt acestui amatorism infect.

Domnule Boc, curat constituţional, dar excludeţi-l


Încep direct cu articolul din constituţie...

ARTICOLUL 69 - Mandatul reprezentativ
(1) In exercitarea mandatului, deputatii si senatorii sunt in serviciul poporului.
(2) Orice mandat imperativ este nul.

Domnul Boc doreşte ca parlamentarii din grupul PDL să fie în subordinea sa personală, nicidecum în serviciul poporului.


(http://videonews.antena3.ro/action/viewvideo/800610/Emil-Boc-salvat-de-cravata-mov-la-motiunea-de-cenzura/)


(http://videonews.antena3.ro/action/viewvideo/800588/Boc-huiduit-in-plenul-Parlamentului-Am-fost-primul-care-a-condamnat-fara-echivoc-gestul-cu-privire-la-Avram-Iancu/)


(http://videonews.antena3.ro/action/viewvideo/800593/Motiunea-de-cenzura-a-fost-respinsa-cu-212-voturi-pentru-4-impotriva-si-2-anulate/)


(http://videonews.antena3.ro/action/viewvideo/800594/Boc-despre-respingerea-motiunii-in-Parlament-Este-o-alta-batalie-castigata-in-procesul-de-reformare-al-statului/)

Şi acum vă rog să urmăriţi un hal de ideologie democrată:
"Un singur deputat PDL a votat pentru moţiunea de cenzură şi domnul deputat Mircea Giurgiu va fi exclus din partid. Nu mai există cale de întors când regula nu este respectată. Cu orice preţ nu ne vom agăţa de un vot, ci vom impune disciplina riguroasă, şi va fi exclus din partid la prima şedinţă a Biroului Permanent"

Domnul Mircia Giurgiu vine din zona PRM şi a sindicatelor. Nu a fost un PDL-ist comod.
09 August 2010
Deputatul PDL Mircia Giurgiu i-a cerut, luni, premierului Emil Boc "sa nu mai asculte" de presedintele Traian Basescu si sa ia singur masurile necesare pentru relansarea economiei romanesti, pentru ca poate sa faca mult mai mult decat a facut pana acum.

17 Feb 2011

Giurgiu o contrazice pe Boagiu: Lucrarile la autostrada Transilvania continua - VIDEO
"Sunt bani in buget pentru tronsonul Gilau - Nadasel. Am vorbit cu ministrul Transporturilor si mi-a spus ca acum renegociaza cu cei de la Bechtel si apoi vor reporni lucrarile.
Am vorbit cu dansa pentru a introduce in buget bani pentru Autostrada Transilvania si a spus ca pe 2011 vor fi bani pentru acest proiect", a declarat Mircia Giurgiu.

Boc, sfatuit de Mircia Giurgiu sa readuca salariile si pensiile la nivelul anului 2010 pentru a-si pastra functia - VIDEO
"Pentru a restabili increderea populatiei in Guvern, premierul Emil Boc ar trebui sa vina cât mai repede cu plata salariilor bugetarilor la nivelul din vara lui 2010 si sa anuleze prevederea conform careia se retin la pensionarii cu pensii de peste 740 de lei cei 5,5 la suta drept contributie la asigurari sociale de sanatate. Emil Boc ar trebui sa ia si masuri de relansare economica. De asemenea, premierul Boc ar trebui sa fie sustinut de toti membrii PDL, pentru ca daca am fost solidari cu el cand s-au luat masurile de austeritate, trebuie sa fim solidari si acum. E usor sa profiti de cineva si apoi sa il inlaturi", a spus Giurgiu.
Deputatul PDL sustine ca Emil Boc nu trebuie "sacrificat si inlaturat dupa ce a condus Guvernul intr-o perioada dificila si a pus bazele cresterii economice".
"Nu sunt de acord cu inlaturarea premierului, il sustin. A condus Guvernul intr-o perioada dificila, si nu este corect ca acum sa fie inlaturat", a mai afirmat Giurgiu.


Ei bine, domnia sa se pare că a votat împotriva modificărilor Codului Muncii şi nu pentru demiterea domnului Boc.

16 March 2011

Nu este banc, este pur şi simplu realitatea


Trei bărbaţi morţi ajung la poarta raiului.
Ii ia Dumnezeu pe fiecare la întrebări, primul fiind un italian:
- Ia zi,tu cum ai murit?
- Păi mi-am cumpărat un Ferrari, am mers pe autostrada spre Milano cu 340 km/h ,n-am putut sa iau o curba, am intrat în parapet şi am murit pe loc.
- Bine, poţi sa intri.
Al doilea, un german:
- Tu cum ai murit?
- Mi-am luat un Porsche, am mers pe autostrada, o consternă a pus frână brusc în faţa mea, nu am mai putut opri, explozie mare, am murit pe loc...
- Bine, poţi intra şi tu.
Al treilea, un roman:
- Tu ce ai păţit?
- Mi-am luat un X5 şi am murit de foame.

http://www.exoticcars.ws/cars/ferrari-enzo.jpg

http://www.futureautoconcept.com/wp-content/uploads/2011/03/Porsche-Panamera-1024x768.jpg

http://www.waymotor.com/img/741-BMW-X5-xDrive35d-and-335d-for-US.jpg

(sursa: http://www.exoticcars.ws/ferrari-enzo/ http://www.futureautoconcept.com/2011/03/porsche-panamera/ http://www.waymotor.com/article/232-BMW-X5-xDrive35d-and-335d-for-US)

Un muzeu virtual al Gulagului


Gulagul sovietic a înghiţit sute de mii de est-europeni deportaţi în special în anii '40. Iată că s-a simţit nevoia unui loc în care să fie înregistrate mărturi despre acele vremuri. 13 cercetători au strâns informaţii din 15 ţări (Franţa, Germania, Belarus, Letonia, Lituania, Estonia, Ungaria, Italia, Kazahstan, Polonia, România, Marea Britanie, Rusia, Ucraina şi Republica Cehă). Proiectul doreşte să suplinească lipsa de informaţii relative la istoria deportării sovietice.



Cum era poate de aşteptat, dinspre România nu prea au venit informaţii. Poate de acum încolo cercetătorii să intervieveze supravieţuitorii.

15 March 2011

Sperăm la lideri mai buni, din păcate tot de dictatură dăm


Reciteam o poezie de acum 128 de ani şi mă gândeam că nimic nu s-a schimbat de atunci. De la Carol Întâiul la Băsescul Boc Eternizat... doar un pas al istoriei.


GLOSSA - Mihai Eminescu

Vreme trece, vreme vine,
Toate-s vechi si noua toate;
Ce e rau si ce e bine
Tu te-ntreaba si socoate;
Nu spera si nu ai teama,
Ce e val ca valul trece;
De te-ndeamna, de te cheama,
Tu ramâi la toate rece.

Multe trec pe dinainte,
In auz ne suna multe,
Cine tine toate minte
Si ar sta sa le asculte?...
Tu asaza-te deoparte,
Regasindu-te pe tine,
Când cu zgomote desarte
Vreme trece, vreme vine.

Nici încline a ei limba
Recea cumpana-a gândirii
Inspre clipa ce se schimba
Purtând masca fericirii,
Ce din moartea ei se naste
Si o clipa tine poate;
Pentru cine o cunoaste
Toate-s vechi si noua toate.

Privitor ca la teatru
Tu în lume sa te-nchipui:
Joace unul si pe patru,
Totusi tu ghici-vei chipu-i,
Si de plânge, de se cearta,
Tu în colt petreci în tine
Si-ntelegi din a lor arta
Ce e rau si ce e bine.

Viitorul si trecutul
Sunt a filei doua fete,
Vede-n capat începutul
Cine stie sa le-nvete;
Tot ce-a fost ori o sa fie
In prezent le-avem pe toate,
Dar de-a lor zadarnicie
Te întreaba si socoate.


Caci acelorasi mijloace
Se supun câte exista,
Si de mii de ani încoace
Lumea-i vesela si trista;
Alte masti, aceeasi piesa,
Alte guri, aceeasi gama,
Amagit atât de-adese
Nu spera si nu ai teama.

Nu spera când vezi miseii
La izbânda facând punte,
Te-or întrece nataraii,
De ai fi cu stea în frunte;
Teama n-ai, cata-vor iarasi
Intre dânsii sa se plece,
Nu te prinde lor tovaras:
Ce e val, ca valul trece.

Cu un cântec de sirena,
Lumea-ntinde lucii mreje;
Ca sa schimbe-actorii-n scena,
Te momeste în vârteje;
Tu pe-alaturi te strecoara,
Nu baga nici chiar de seama,
Din cararea ta afara
De te-ndeamna, de te cheama.

De te-ating, sa feri în laturi,
De hulesc, sa taci din gura;
Ce mai vrei cu-a tale sfaturi,
Daca stii a lor masura;
Zica toti ce vor sa zica,
Treaca-n lume cine-o trece;
Ca sa nu-ndragesti nimica,
Tu ramâi la toate rece.

Tu ramâi la toate rece,
De te-ndeamna, de te cheama:
Ce e val, ca valul trece,
Nu spera si nu ai teama;
Te întreaba si socoate
Ce e rau si ce e bine;
Toate-s vechi si noua toate:
Vreme trece, vreme vine.

(1883, decembrie)


Schimbarea la faţă


Niciodată nu am văzut un om care să se schimbe atât de radical, nici măcar cei care divorţează şi ajung, din consort iubitor în zgripţuroi gata să facă orice mişelie pentru a câştiga.

Mai devreme am observat că domnul Băsescu habar nu are de statutul PDL. În acest moment am mai văzut câte ceva din interviul domniei sale şi nu am cum să nu constat că cel pe care îl ştiam în 2004 nu mai există astăzi... nici un pic. Astăzi preşedintele este un fel de transformare umană a unui animal de pradă care acţionează instinctiv şi agresiv la orice mişcare. Personal nu văd, în tot ceea ce declară preşedintele, nici măcar un semn de intelectualitate. Ceea ce face domnia sa în această emisiune, ponegrind contracandidaţii lui Emil Boc pentru funcţia de preşedinte al PDL... nu este numai anti-constituţional, dar este şi o bădărănie fără margini. Să nu fi fost preşedinte şi tot nu este normală o astfel de reacţie.

http://www.tvr.ro/inregistrari.php?file=DATA-2011-03-14-20-49.flv&id=Editie%20speciala

Domnule Băsescu,
Nu ştiu cât contează pentru domnia voastră... dar vă îndreptaţi cu paşi rapizi pe lista celor cărora le-am retras respectul.

De ce nu-şi cunosc membrii PDL propriul statut?


Dimineaţă am intrat pe blogul doamnei Diana Tuşa...

“În competiţia asta internă - şi eu trebuie să privesc la partid, pentru că este partidul de guvernământ - s-a cam furat startul. Unul dintre candidaţi a început să-şi strângă semnături, fără să-şi anunţe oficial candidatura”, a explicat Băsescu în seara aceasta la TVR.

Eu nu înţeleg cum acest om vorbeşte de modificarea Constituţiei când nu o respecta nici pe cea în vigoare acum?

(sursa: http://dianatusa.ro/?p=1888)

Am răspuns acolo aşa:
  1. Bibliotecaru A spus:

    Cum adică, statutul PDL implică strângerea de semnături pentru depunerea candidaturii în competiţiile interne? Eu cred că o astfel de afirmaţie reprezintă faptul că domnul Băsescu habar nu are de statutul PDL, nicidecum că este implicat. :D
    Eu credeam, până acum, că semnăturile sunt pentru moţiune, şi nu pentru liderul care susţine moţiunea, la fel cum acordarea încrederii parlamentului este pentru “programul de guvernare” şi nu pentru premier şi miniştri… Şi mai credeam că termenul de “depunere a proiectului” este însoţit de cuvintele “cu cel puţin X zile înainte de desfăşurarea CN” (art. 68). Cum ar putea cineva să “fure startul”?
    PS.
    Am pus X zile pentru că au fost 40 în statutul vechi şi acum sunt 30 în statutul nou… eu cel puţin aşa ştiu.

Ceva mai târziu am ajuns pe blogul doamnei Udrea.

Duminică, am semnat pentru susţinerea candidaturii lui Emil Boc la preşedinţia partidului. Actualul Preşedinte este omul care corespunde tuturor criteriilor mele.
(sursa: http://www.elenaudrea.ro/cine-cred-eu-ca-ar-trebui-sa-fie-presedintele-pdl.html)

Există o problemă... Chiar nimeni nu cunoaşte statutul PDL? Nu e chiar atât de greu...


17C. Candidatura pentru functia de presedinte

Art. 126. - (1) Candidatura la functia de presedinte al partidului se depune ca urmare
a prezentarii unui proiect de motiune
.
(2) Orice membru al partidului poate candida la aceasta functie, daca:
(a) are o vechime in partid de cel putin 5 ani si 3 ani vechime ca militant;
(b) depune, impreuna cu grupul de promovare, la termenul prevazut de prezentul
statut, un proiect de motiune;
(c) constituie un grup de promovare format din 35 de persoane;
(d) are sustinerea necesara pentru proiectul de motiune, conform prezentului statut;
(e) proiectul de motiune este acceptat pentru dezbatere in CN, conform prevederilor
prezentului statut.


Grupul de promovare format din cele 35 de persoane nu are legătură cu candidatura în sine CI CU MOŢIUNEA:

10C. Motiuni

Art. 67. - Motiunile sunt alternative programatice in privinta liniei politice a
partidului. Fiecare motiune va cuprinde idei care promoveaza valorile crestin-democrate, liberale si conservatoare.
(2) Motiunea castigatoare devine Programul de actiune politica al Partidului
Democrat Liberal pentru urmatorii ani, pana la urmatoarea CN in care se alege un
presedinte al PDL.
Art. 68. - (1)Membrii care doresc sa promoveze o motiune trebuie sa depuna proiectul acesteia la COCN, cu cel putin 30 de zile inainte de desfasurarea CN, insotit de numele liderului si semnaturile a 35 de membri care formeaza grupul de promovare.
(2) Analiza in COCN se face in termen de maximum 3 zile, in prezenta a 3
reprezentanti ai grupului de promovare a motiunii respective.
Art. 69. - In termen de 5 zile de la data depunerii, liderii motiunilor trebuie sa
primeasca de la COCN, in scris, acceptarea proiectelor de motiune, ce reprezinta
confirmarea indeplinirii conditiilor de forma necesare pentru introducerea motiunii.
Art. 70. - Daca COCN nu accepta un proiect de motiune, in cel mult 3 zile de la
primirea raspunsului, liderul motiunii poate face apel la CNC, care este obligat sa se
intruneasca in cel mult 7 zile de la primirea sesizarii si sa dea solutia care ramane definitiva.
Art. 71. - Numai proiectele acceptate pot fi difuzate organizatiilor judetene prin grija
liderului si a grupului de promovare.
Art. 72. - (1) Birourile Permanente ale organizatiilor judetene organizeaza dezbateri asupra tuturor proiectelor de motiune la cererea liderilor motiunilor, cu cel putin 10 zile inaintea datei de desfasurare a CN, invitand la dezbatere pe toti membri CDJ.
(2) La aceste dezbateri nu este necesara intrunirea majoritatii membrilor CDJ.
(3) Proiectele de motiune sunt sustinute de lideri sau de membri ai grupurilor de
promovare.
Art. 73. - (1) Cu cel putin 10 zile inainte de data convocarii Conventiei Nationale, CDJ, intrunit statutar, se pronunta prin vot secret, pentru sustinerea uneia sau mai multor motiuni.
(2) Sustinerea unei motiuni se stabileste prin votul secret al majoritatii celor prezenti.
(3) Decizia se transmite de indata COCN.
(4) CDJ nu poate da mandat imperativ delegatilor la CN pentru a vota sau nu o anumita motiune
Art. 74. - (1) Un proiect de motiune devine motiune acceptata ce se dezbate in Conventia Nationala daca intruneste – in conformitate cu art. 73 – sustinerea a cel putin 10 CDJ.
(2) Liderii motiunilor ce au intrunit sustinerea a cel putin 10 CDJ transmit, in scris, COCN, cu cel putin 5 zile inaintea datei de desfasurare a CN, lista cu numele a cel mult 5 purtatori de cuvant dintre membrii grupului de promovare, care vor sustine motiunea in cadrul dezbaterilor din cadrul CN.
(3) Termenele de la art. 68-74 sunt termene de decadere.
Art. 75. - (1) Daca la termenul fixat prin art. 68 alin. (1) nu s-a depus niciun proiect
de motiune, functia de presedinte al PDL devine vacanta imediat.
(2) In caz de vacantare a functiei de presedinte al partidului, CNC se intruneste in cel
mult 5 zile si numeste un comitet dirigent format din cei 4 prim-vicepresedinti, care
urmeaza sa indeplineasca, pentru maximum 60 de zile, atributiile curente ale presedintelui, perioada in care se organizeaza o noua CN. Comitetul dirigent ia hotarari prin consens.
10D. Alegerile in Conventia nationala
Art. 76. - (1) In CN se aleg prin votul secret al delegatilor prezenti:
(a) una dintre motiunile prezentate;
(b) presedintele CNSEL;
(c) presedintele CNRC.
Art. 77. - Motiunea castigatoare devine Programul politic de actiune al Partidului
Democrat Liberal.
Art. 78. - (1) Pentru alegerea motiunii se organizeaza dezbateri in plenul CN si
eventual pe sectiuni.
(2) Motiunile sunt prezentate, in perioade de timp egale, de catre liderul motiunii si
reprezentantii sai desemnati conform art. 74 alin (2). Perioada de timp este stabilita de catre COCN. Ordinea de prezentare se stabileste de COCN prin tragere la sorti in prezenta a cate unui reprezentant din partea fiecarei motiuni acceptate. Dezbaterile sunt conduse de presedintele COCN, care nu poate face parte din grupul de promovare a niciunei motiuni.
(3) In cursul dezbaterilor, liderul si reprezentantii sai vor raspunde si la intrebarile
delegatilor.
Art. 79. - (1) Pentru alegerile din CN se intocmesc 3 buletine de vot pe care se inscriu:
1. titlurile motiunilor care se dezbat si numele liderilor acestora;
2. candidatii pentru functia de presedinte al CNSEL;
3. candidatii pentru functia de presedinte al CNRC.
(2) Votul delegatilor este secret. Ei vor opta:
(a) pentru sau impotriva motiunii, cand exista o singura motiune, si unul dintre
candidatii pentru functia de presedinte al CNSEL, respectiv unul dintre candidatii pentru functia de presedinte al CNRC;
(b) pentru una dintre motiunile prezentate, cand exista mai multe motiuni, unul dintre candidatii pentru functia de presedinte al CNSEL, respectiv unul dintre candidatii pentru functia de presedinte al CNRC.
(3) Daca niciuna dintre motiuni nu obtine majoritatea voturilor valabil exprimate, se
realizeaza un al doilea tur de scrutin, intre primele doua motiuni, in ordinea voturilor.
(4) Sunt alesi presedinti ai CNSEL si CNRC candidatii cu cel mai mare numar de
voturi.
(5) Liderul motiunii care obtine majoritatea voturilor valabil exprimate , in turul 1 sau in turul al doilea, este declarat Presedinte al PDL.
Cei 35 de membri ai grupului de promovare devin membri ai CNC.
(6) De la motiunile care nu au obtinut majoritatea voturilor, dar au obtinut cel putin
10% din voturile valabil exprimate in primul tur de scrutin, liderul si un numar proportional de sustinatori dintre membrii grupului de promovare, desemnati de catre liderul motiunii, vor deveni membri ai CNC.
Prevederile statutare le-am luat de pe http://www.pdl.org.ro/index.php?page=PDL&textPag=21


NU SE CER SEMNĂTURI PENTRU SUSŢINEREA CANDIDATURII, CI PENTRU SUSŢINERE MOŢIUNII, ADICĂ A UNUI PROGRAM
, a unei alternative programatice în privinţa liniei politice a partidului, care să cuprindă idei care promovează valorile creştin-democrate, liberale şi conservatoare.

PS.
Este interesant cum va depune domnul Emil Boc o alternativă programatică la propriul proiect anterior, abia aştept să-i citesc moţiunea.
© Gheorghe Florescu, 2008 Acest site este un pamflet politic şi, uneori, cultural, trebuie deci tratat ca atare.