27 May 2009

Traian Băsescu, înaintea vizitei de stat în Republica Elenă


Πρόεδρος της Ρουμανίας, Traian Basescu...
Mă scuzaţi. Reiau.

Preşedintele României, Traian Băsescu, efectuează, în perioada 27-28 mai a.c., o vizită de stat în Republica Elenă, la invitaţia omologului său, Karolos Papoulias. Vă prezentăm declaraţia de presă susţinută de şeful statului la Aeroportul Internaţional Henri Coandă, înainte de plecarea din ţară:

„ Bună dimineaţa!
Voi face o vizită de stat în Grecia. Vizita va acoperi ziua de astăzi şi o parte din ziua de mâine, are caracterul unei vizite de stat, deci veţi avea declaraţii pe parcursul vizitei. Principalele elemente sunt întâlnirea cu preşedintele Republicii Elene, cu domnul Karolos Papoulias, o altă întâlnire cu premierul Karamanlis, o întâlnire la Parlament cu preşedintele Parlamentului. De asemenea, voi avea o întâlnire cu comunitatea de afaceri din Grecia. Nu va lipsi nici întâlnirea cu comunitatea românilor din Grecia şi voi face o vizită pe Muntele Athos, având ca obiectiv vizitarea Mănăstirii Marea Lavră, dar şi Schitul Prodromu, schitul românesc.

În vizită voi fi însoţit de câţiva membri ai Cabinetului care, în afara întâlnirilor oficiale, vor avea întâlniri cu omologii sau cu comunitatea de afaceri specifică activităţii lor. Dialogul româno-elen este un dialog sistematic, care se produce în fiecare an, ori la Bucureşti, ori la Atena, se produce, de regulă, la nivel înalt sau la cel mai înalt nivel.

Vizita mea are rostul analizării în comun cu partenerii greci, a situaţiei regionale, precum şi a evoluţiilor din interiorul Uniunii Europene legate de formarea noii Comisii şi de plasarea unor agenţii în ţările Uniunii Europene. Detalii cu privire la conţinutul discuţiilor veţi primi după întâlnirea cu preşedintele Karolos Papoulias.

N-aş vrea să plec, deşi nu este în practica mea să fac declaraţii care ţin de problematica internă, n-aş vrea să plec înainte de a face o remarcă legată de ce a apărut astăzi într-un cotidian care nu este tabloid. A apărut o fotografie a notiţelor mele care sunt aici, în urma discuţiilor de la Parlament şi aş vrea să vedeţi diferenţa între notiţe şi conţinut.

Deşi cotidianul reproduce notiţele, în urma fotografiei, decizia a fost să facă o dezinformare de genul găinii care a născut pui vii şi, în loc să reproducă ce era scris pe notiţă, a reprodus ce era în intenţia de dezinformare a cotidianului. Deci, aici se spune, şi este şi în subtitlu, cu ghilimele, ca şi cum ar fi din notiţele mele, formulat - "candidatura mea trebuie alimentată de PD-L" - este ceea ce susţine cotidianul cu găina cu pui vii. În realitate, tot de aici putem vedea care erau notiţele adevărate: "candidatura - nu trebuie alimentată de PD-L."
N-aş vrea să citiţi şi restul, dar, chiar dacă vi le arăt, cotidianul ar putea să spună că le-am scris azi-dimineaţă, dar cel mai bine este să vedeţi notiţele chiar din ziar, unde scrie "candidatura nu trebuie susţinută de PD-L". Acestea erau notiţele, ele sunt şi aici, este acelaşi lucru, dar sunt notiţe despre care se poate spune că le-am făcut azi-dimineaţă, dar scrie foarte clar - "candidatura - nu trebuie susţinută de PD-L" . Şi am făcut această remarcă în discuţiile cu grupul parlamentar PD-L de la Senat şi Cameră pentru simplul motiv că erau foarte mulţi politicieni care începuseră să facă afirmaţii în numele meu.

Rămâne ceea ce am spus public, prioritatea mea nu este anunţarea candidaturii acum şi nu am luat o decizie în acest sens. Dacă tot sunt la probleme de ordin intern, aş mai face o remarcă: sunt şeful acestui stat şi ales de poporul român, de aceea, n-o să-mi fie jenă, ruşine, niciodată ca oriunde m-aş duce în ţară, atunci când sunt invitat să pun pe cap o pălărie oşenească, un clop sau o pălărie cu pene, la Năsăud, sau clopul la Maramureş sau bundiţa în Bucovina, sau invitat să mă măsor cu ciobanii dacă pot să tund o oaie, n-am să refuz aceste lucruri pentru că sunt tradiţii ale poporului român, iar eu îmi respect poporul. Nu mi-e ruşine de tradiţiile lui.

Pentru cei care se oripilează de tradiţiile românilor, vreau să le spun că mie îmi fac plăcere şi consider că a refuza, pentru câteva minute, un element de port popular, oriunde în regiunile ţării, ar fi o gravă impoliteţe pentru şeful statului. Voi continua deci să fac plăcere celor din regiunile în care mă deplasez, atunci când doresc să mă vadă câteva minute cu portul lor popular, fie măcar şi cu elemente de port popular. De asemenea, voi continua să merg prin ţară, să nu se enerveze nimeni.
Vă doresc o zi bună!”

Departamentul de Comunicare Publică
27 Mai 2009

(sursa: http://www.presidency.ro)

http://www.realitatea.net/media/image/200905/w480/image_124336827242793200_1.jpg
(sursa: http://www.realitatea.ne)
http://www.evz.ro/imagemanager/images/2009/mai/27/basescu.jpg
(sursa: http://www.evz.ro)

No comments:

© Gheorghe Florescu, 2008 Acest site este un pamflet politic şi, uneori, cultural, trebuie deci tratat ca atare.