28 September 2009

A apăsat Dan Nica exact pe butonul potrivit?


Deşi nu am acordat nici o atenţie turismului electoral, iată că reacţia extrem de violentă a domnului Boc relativ la o "glumiţă" a domnului Nica mă face să cred că domnul Dan Nica a lovit în plin.

Premierul Emil Boc a declarat ca a cerut PSD ca in 24 de ore sa faca o noua propunere pentru ministerul de Interne, iar daca acest lucru nu se va intampla in acest termen, va propune un interimat.

"Am solicitat informatii de la ministrul de Interne legate de faptul ca nu mai exista autocare de inchiriat in perioada alegerilor prezidentiale si aceste afirmatii nu s-au putut confirma. Afirmatiile au fost fara niciun fel de acoperire - o afirmatie grava ce pune sub semnul intrebarii legitimitatea alegerilor prezidentiale.

Ultilizarea de catre ministrul de Interne a afirmatii respective, fara nicio dovada, este o afirmatie grava care pune in dificultate procesul electoral", a adaugat Emil Boc.

(sursa: http://www.ziare.com/actual/politica/09-28-2009/emil-boc-il-da-afara-pe-dan-nica-de-la-interne-900265)

În luna mai a acestui an...
intrebat cum comenteaza informatiile din presa potrivit carora PSD ar pregati remanierea ministrilor Cristian Diaconescu si Ecaterina Andronescu, Nica a declarat: "Cred ca va trebui sa mai stati vreo trei ani".
(sursa: http://stiri.rol.ro/content/view/287723/2/)

Iată că domnul Boc a rezistat atunci tentaţiei de a remania miniştrii PSD, tocmai de aceea se pare că domnul Nica a lovit absolut din plin.


REALITATEA.NET - Emil Boc l-a demis pe ministrul de Interne Dan Nica

REALITATEA.NET - Emil Boc l-a demis pe ministrul de Interne Dan Nica
Dacă tot se vorbeşte de prevederile programului de Guvernare şi din acest motiv domnul Nica a fost remaniat... mă întreb dacă programul de Guvernare este respectat în zona finanţelor, în zona economiei, în zona sănătăţii, în zona protecţiei sociale... de fapt România merge bine numai în zona Externelor. Poate că domnul Boc ar trebui să se gândească la o remaniere totală, să nu meargă cu jumătăţi de măsură.

Afirmaţia încriminată nu face exact nici o acuzaţie, nici măcar o afirmaţie:
"Dacă informaţia pe care eu o am este că nu mai există autocare libere în România pentru închiriat pe data de 22 noiembrie şi 6 decembrie, înseamnă că are legătură cu faptul că românii s-au hotărât brusc să plece în excursii la mănăstire sau în alte locuri ale României, sau cineva s-a hotărât să organizeze vreo operaţiune de turism electoral”

Eu nu pot avea altă concluzie decât că domnul Nica a apăsat la întâmplare pe un buton important.

7 comments:

nimrod said...

Eu cred ca, mai degraba, domnul Nica nu stie cand sa taca si cand sa vorbeasca si a facut o gafa monumentala, incredibila pentru pretentiile de maniera din CV, partid si guvern. Nu "acum" trebuia sa o spuna ci "atunci". Boc a adaugat de la el aia cu siguranta cetateanului desi nu era nevoie, din reflex avocatesc. Doamne, ce gafa! O clipa mi-a fost mila de PSD. Sa ai asemenea oameni...

Bibliotecaru said...

La cât de rău arată lucrurile în general, nici nu mai contează greşelile individuale. Singura logică a întâmplării este că dl. Nica a avut anumite informaţii reale şi a recurs la discurs pentru ca să atragă atenţia cui trebuie.

nimrod said...

Eu ma gandeam ca un "flagrant" cu ocazia alegerilor ar fi fost mai eficient...

Bibliotecaru said...

:)
Cu cine să faci flagrantul? Cine se bagă în astfel de situaţii? Păi credeţi că nu se ştie, credeţi că se fac astfel de manevre cu oameni obişnuiţi fără să se afle? Eu nu ştiu dacă se organizează turism electoral, dar dacă se organizează, cu siguranţă că se ştie de el. Se ştie, dar nu se întâmplă nimic.

nimrod said...

Organizarea sau doar implicarea intr-o ambuscada electorala e visul oricarui membru de comisie si al oricarui ziarist central dar mai ales de provincie... Am mai spus-o, cred, eu am platit o amenda electorala acum vreo patru legislaturi in urma, da' m-a uns la suflet. A iesit primar ala de am zis eu dupa ce legal nu mai aveam voie...

Bibliotecaru said...

Pentru ca alegerile să fie fraudate, este nevoie de zeci de mii de voturi incorect şi ilicit exprimate, adică sunt implicaţii mai multe mii de oameni. Dacă SRI nu află despre un astfel de eveniment care implică mii de oameni, atunci lucrurile stau mai rău decât fraudarea alegerilor. De aceea spun, dacă acest tip de fraudare este adevărat şi nu o invenţie a unuia sau altuia, atunci se ştie de el, se cunosc în mod clar cazuri documentate şi nimeni nu ia nici o măsură. Ori poate este doar un zvon şi atunci vorbim despre cazuri izolate fără relevanţă.

ion adrian said...

Ma intreb doar daca asta era butonul la care se gandeau psdistii din inregistrarile teleormanene, cand anticipau, nu stiu daca nu chiar inaintea lui Udrea, iesirea de la guvernare programata cam tot la acest termen la care s-a si produs.

© Gheorghe Florescu, 2008 Acest site este un pamflet politic şi, uneori, cultural, trebuie deci tratat ca atare.