17 September 2009

Ciudat, mon chere amie...


Priveam cât de bine se simte preşedintele la emisiunea Ediţie Specială de la TVR1, parcă domnia sa întreba, parcă domnia sa răspundea. Întrebările erau ridicate la fileu, preşedintele lovea din plin, punct după punct... şi totuşi...

Am căutat transcrierea emisiunii dar nu am găsit-o până acum, mă mulţumesc deci cu citatul de pe MEDIAFAX:

Întrebat în legătură cu afirmaţiile unor oameni politici potrivit cărora serviciile ar fi controlate, şeful statului a spus: "Nu cred acest lucru. Şi o spun în modul cel mai serios, nu cred că mai există oameni politici care controlează serviciile. Vă asigur că, dacă aşa ceva s-ar întâmpla, aş reacţiona".
(sursa: http://www.mediafax.ro/politic/basescu-nu-mai-exista-oameni-politici-care-controleaza-serviciile-4905520)

Eu sunt foarte îngrijorat de această afirmaţie. Dacă serviciile nu sunt controlate de oamenii politici, atunci cine le controlează? Sau nu sunt controlate de nimeni, ceea ce este forate grav. Eu unul ştiam că serviciile sunt controlate de oameni politici care exercită, conform legii, controlul parlamentar, prin intermediul unor comisii de tipul Comisiei comune permanente a Camerei Deputaţilor şi Senatului pentru exercitarea controlului parlamentar asupra activităţii SRI sau Comisiei speciale a Camerei Deputaţilor şi Senatului pentru exercitarea controlului parlamentar asupra Serviciului de Informaţii Externe. Dacă serviciile de informaţii nu sunt sub controlul acestei comisii eu cred că este extrem de grav. Eu cred că este şi mai grav decât dacă serviciile de informaţii ar fi conduse din umbră de interesele oamenilor politici.

Eu cred că cineva din parlament ar trebui să-şi anunţe colegii că nu mai controlează serviciile de informaţii. Mă întreb cum de nu şi-au dat seama
Preda Cezar-Florin
Stan Ion
Verestóy Attila
Balan Ioan
David Cristian
Moldovan Emil Radu
Mutu Gabriel
Savu Daniel
Ţintean Ioan
Vlase Petru Gabriel
Nistor Vasile
Calimente Mihăiţă
Pirpiliu Ştefan Daniel
Valeca Şerban Constantin
că nu controlează nimic?
De acea spun... Ciudat, mon chere amie, ciudat...

13 comments:

maca said...

@bibliotecarul
De ce oare ar mai trebui sa-i mai acordam atentie dnului Basescu ?
Dansul se adreseaza doar celor mai naivi sau cu pregatire precara sau celor care il sustin neconditionat. Normal ca este o alta diversiune a dnului presedinte. Nu ti-e clar ?

Radu Tanasescu said...

Acesta este stilul inconfundabil Basescu, spune ceva total ilogic si ireal, iar lumea il aplauda.

Ce am remarcat eu la aceasta replica este ca desi a fost intrebat daca el are control asupra serviciilor, a raspuns ca nici un om politic nu are control.

Nu a negat ca ar avea el control, iar presedintele ar cam trebui sa fie apolitic... deci...

Marius Diaconescu said...

Cred ca serviciile sunt controlate ...de alte servicii :) Care pot fi controlate fie de oameni politici fie de oameni puternici - care sunt in spatele unor oameni politici.
Secventele de aici pot fi un raspuns mult mai explicit decat al meu.
Sa auzim de bine!
http://www.youtube.com/watch?v=lGqbsjYslQI

Larisa said...

http://nordiclarisa.wordpress.com/

iceflame said...

@ Biblio
Nici un om politic nu controleaza serviciile.Daca s-ar intampla asta,Basescu ar interveni imediat ca sa isi ia inapoi jucaria albastra cu sigla de busola...
Tot nu s-a aflat cine a facut inregistrarile la Comisia Udrea nu-i asa?
SPP spune ca nu,SRI spune ca nu,toti isi trag coada si nimeni nu spune CINE ARE DATORIA ca sa STIE cine pe cine inregistreaza in tara asta cu aparatura speciala...
Se vede treaba ca ochiul nu vede si urechea nu aude atunci cand creierul nu este interesat de ceva.
Si totusi,cineva ia niste bani si nu putini ca sa faca ceva pe linia asta...

gabicretu said...

Doamne,doamne!
Uite aşa ajunge omul din liber cugetător, bigot; de uimire că am fost înzestraţi cu raţiune dar nu ne foloseşte prea mult...
Dacă ar fi singurele exemple cele la care ne referim, tot ar fi bine. Dar sunt fără număr...

Bibliotecaru said...

Eu nu fac pe prostul, înţeleg că poate fi o greşeală de exprimare, dar dacă nu este. Personal am impresia că serviciile secrete nu sunt controlate de nimeni, nici măcar de şefii serviciilor secrete.

Da, filmul Ticăloşii este extraordinar, parcă este un fel de cinéma vérité... De când l-am văzut mi s-a părut ciudat că nu a fost cumva interzis sau distrus. Sincer mă aşteptam să provoace o reacţie în lanţ în mentalităţile românilor. Uimitor, dar se apare că efectul a fost voalat... aceiaşi uimire am avut-o şi la Filantropica...

Bibliotecaru said...

@ maca
Multă lume spune că sunt împotriva domnul Băsescu şi a domnului Boc.

Eu nu sunt împotriva lor cum nu sunt împotriva nici unei persoane publice, acţiunea lor politică îmi provoacă însă reacţii. Când eşti preşedinte nu-ţi poţi să spui pe postul naţional, şi încă neprovocat de nimeni, că serviciile secrete nu sunt controlate de politică. Astfel de înţelesuri duble pot cauza probleme grave şi evitarea acestor tipuri de probleme este o cerinţă esenţială a preşedintelui. De aceea are o armată de oameni, pentru a vorbi puţin şi exact ce trebuie.

În ultima vreme (cam trei ani) a început un război mediatic complex. La tot pasul apar "dezvăluiri", inventate sau nu, care presupun în mod clar o activitate de strângere de informaţii.

De exemplu, astăzi am ascultat două ore la o discuţie despre cum presa a făcut o confuzie vis-a-vis de fiul domnului Geoană, mai precis cum că ar conduce la 16 ani o maşină care nu este compatibilă cu carnetul obţinut la această vârstă. Practic confuzia era între maşina asta
şi asta

Prima are motor de 499 centimetri cubi şi este compatibilă cu carnetul juniorului, cea de a doua, cu 30 de ani mai tânără, are motor de peste 1200 centimetri cubi.

Eu unul nu pot să cred că este o greşeală involuntară.

maca said...

Cei care au "debitat" stirea nu cred ca au vazut cu ochii lor masina. Cred ca au luat-o de bune de la vreun vecin, care l-a vandut "pontul". Pe urma au cautat pe net si au dat peste noul fiat 500.

Bibliotecaru said...

Era o chestiune uşor de verificat şi era musai să verifice, având în vedere gravitatea acuzaţiei. Personal, înainte să aud că ştirea este o făcătură, m-am indignat foarte tare pentru că m-am săturat de aroganţa neamurilor de politicieni, judecători, primari... mai ales copiii de bani gata care nu păţesc niciodată nimic. După ce s-a demonstrat că de fapt nu e aşa, m-am ruşinat pentru indignarea mea. Totuşi sunt sute de mii de oameni care au înghiţit ştirea fără a mai afla şi finalul. Aceştia au rămas definitiv cu impresia primei ştiri.

ion adrian said...

Asta este un mic machiaverlac dle Biblio, doar stii bine la ce control se referea Basescu. Faci ca Ionhut securistul si te agati de semantica de doi bani?

Bibliotecaru said...

Chiar am spus mai sus că ar putea fi vorba despre o mică confuzie-greşeală, pe de altă parte acele comisii parlamentare chiar nu exercită un control, nici asupra SRI şi nici asupra SIE... Sub pretextul caracterul secret, serviciile secrete au posibilitatea de a fi stat în stat. Poate că ele nu-şi depăşesc atribuţiile, dar numai voinţa lor face să nu-şi depăşească atribuţiile.

i.a. said...

La asta nu te contrazic.

© Gheorghe Florescu, 2008 Acest site este un pamflet politic şi, uneori, cultural, trebuie deci tratat ca atare.