28 April 2009

Oameni cu chiloţii-n vine


Codul de procedură penală:

Efectuarea perchezitiei domiciliare

Art. 105. - Organul judiciar care efectueaza perchezitia are dreptul sa deschida incaperile sau alte mijloace de pastrare in care s-ar putea gasi obiectele sau inscrisurile cautate, daca cel in masura sa le deschida refuza aceasta.

Organul judiciar este obligat sa se limiteze la ridicarea numai a obiectelor si inscrisurilor care au legatura cu fapta savarsita; obiectele sau inscrisurile a caror circulatie sau detinere este interzisa se ridica totdeauna.

Organul judiciar trebuie sa ia masuri ca faptele si imprejurarile din viata personala a celui la care se efectueaza perchezitia si care nu au legatura cu cauza sa nu devina publice.


Toate reţinerile şi arestările din România se fac televizat, cu mascaţi, şi cu suspecţii în chiloţi. Asta e concluzia pe care o avem urmărind filmuleţele de la televizor. Până acum au fost sute de filme prezentate de poliţie prin care mascaţii vin cu un "berbece", sparg uşa celui în cauză, năvăleşte peste el, se răsteşte la nevasta care-şi arată sănii la camera video, bărbatul în chiloţi este trântit la pământ cu bocancul pe ceafă şi este încătuşat, apar nişte bani, cuţite, telefoane mobile, biluţe de droguri (de la caz la caz), mascatul ţipă isteric "Ce sunt astea?".

Să ne înţelegem, nu am nimic cu mascaţii, ei aşa trebuie să acţioneze, problema mea este că se filmează, că filmele ajung la televizor dar mai ales că... Descinderile se fac cu mascaţi la oameni obişnuiţi, care nu sunt terorişti, care nu sunt Al Capone, care nu dorm cu automatul sub pernă. Cine aprobă aceste descinderi?

Astăzi am văzut aceiaşi mascaţi care sar garduri... dar parcă totul a fost de operetă, nu am mai văzut cătuşe, bocancul pe cap, un băiat era prin curte pe acolo şi nu era băgat în seamă (nimeni nu ştia că are sau nu o armă), mascaţii erau plictisiţi, nu s-au spart uşile... Parcă mascaţii erau aşteptaţi.


REALITATEA.NET - Presupuşii hoţi ai maşinii lui Becali au fost reţinuţi - VEZI IMAGINI DE LA LOCUL DESCINDERII
Eu nu ştiu în ce document este descrisă exact procedura de percheziţie, procedura de arestare... nu mă refer la actele respective, aceste aspecte sunt în Codul de procedură penală, mă refer la modalitatea efectivă a percheziţie, faza cu "Deschideţi! Poliţia!" (văd că mascaţii sar gardul cam "pe şest"). Aş fi curios să aflu exact cum ar trebui să se întâmple. Eu am impresia că la 90% din cazurile în care năvălesc trupe numeroase de mascaţi pregătiţi pentru lupta anti-tero peste oamenii în lenjerie intimă ar putea fi rezolvate printr-o simplă invitaţie la poliţie, maximum un poliţist în uniformă care să invite, civilizat, pe respectivul "infractor" la sediul poliţiei din zonă. Poate greşesc, poate nu... dar chiar aş vrea să citesc şi eu metodologia pe care o învaţă un poliţist în cazul unei descinderi.

No comments:

© Gheorghe Florescu, 2008 Acest site este un pamflet politic şi, uneori, cultural, trebuie deci tratat ca atare.