06 April 2009

Birou Permanent National al PD-L - 6 aprilie 2009


Gheorghe Flutur: Buna ziua, va prezint cateva teme de la sedinta saptamanala a Biroului Permanent al PD-L. Vreau sa va spun ca astazi am discutat mai mult obiectivele politice legate de europarlamentare. Partidul Democrat Liberal este primul care si-a depus listele. Obiectivul nostru este sa facem un scor foarte bun, sa confirmam ceea ce populatia a aratat la ultimele alegeri locale, la parlamentare si dorim sa contribuim la consolidarea Partidului Popular European ca principala forta politica in Parlamentul European, care a dat si conducerea Comisiei Europene. Dorim ca Romania sa aiba, in continuare, un numar mare de europarlamentari si o pondere destul de insemnata in acest sens. De aceea, vreau sa va spun ca, in momentul de fata, domnul Theodor Stolojan si un grup de lucru concep platforma ideologica a noastra pentru perioada urmatoare, pe care candidatii o vor prezenta in special in campania europarlamentara. Patru obiective majore, sigur ca avem mai multe, dar as vrea sa va reamintesc patru obiective pe care le vom explica romanilor, electoratului, in aceasta campanie electorala.

In primul rand este vorba de absorbtia fondurilor europene. Este un mandat in care Romania va trebui sa faca dovada ca e capabila sa absoarba cele peste 30 de miliarde de euro, aici si rolul europarlamentarilor romani va fi destul de insemnat. Apoi, un alt obiectiv se refera la Acordul Schengen si la obiectivul ca in 2011 sa incheiem acest acord. Moneda unica, moneda euro in 2014. Si un obiectiv extrem de important – ridicarea monitorizarii pe justitie.

Avem in vedere ca in 2009 sa avem un raport favorabil si asta depinde de noi, cum elaboram legislatia, iar in 2010 sa beneficiem de ridicarea monitorizarii pe justitie, un lucru asteptat de toata clasa politica.
Sigur ca, in afara de aceste teme, am discutat in continuare si solutiile anticriza pe care Guvernul le are in vedere si pe care le aplica in fiecare zi, ma refer aici la o informare care s-a facut in discutia cu membrii BPN privind pensia sociala care a intrat in vigoare la 1 aprilie, la pastrarea, salvarea locurilor de munca, la plata datoriilor.

O alta tema pe care am avut-o in vedere: descentralizarea. In fiecare saptamana discutam pana se va finaliza, 30 aprilie este termenul limita pentru a finaliza actele normative legate de descentralizare. Guvernul, pe ministere, si acea comisie de descentralizare deja lucreaza, e avansata, dar termenul pe descentralizare este 30 aprilie. Domeniile vizate, dupa cum stiti, sunt: sanatatea, invatamantul, Ministerul de Interne, si premierul ne-a facut o informare in acest sens. Cam acestea au fost discutiile de astazi din Biroul Permanent. Repet, azimutul nostru este castigarea alegerilor europarlamentare, mobilizarea bazei partidului, implicarea parlamentarilor nostri dar si a structurilor din teritoriu cu responsabili pe zone. Astazi dupa-masa, din nou, echipa de campanie se intalneste si abordam cu maxima seriozitate calendarul de campanie pentru urmatoarea perioada.

Situatia de la Bistrita ati analizat-o?

Gheorghe Flutur: Noi socotim un caz pasager ce s-a intamplat la Bistrita. Preocuparea noastra este acum campania electorala. Eu sunt convins ca se va gasi rezolvare si la Bistrita, este o neintelegere punctuala si rolul nostru este sa mediem. Am discutat astazi de principiu si in coalitie aceste lucruri, daca nu se va gasi solutionare vor fi invitati presedintii organizatiilor la coalitie.

Dar mai sunt judete cu probleme: Constanta, Olt, Hunedoara...

Gheorghe Flutur: Probleme, repet, nu mari, s-au rezolvat fata de ce era initial, dar sunt convins ca se vor rezolva si nu va periclita acest lucru stabilitatea si buna colaborare in parteneriatul dintre PD-L si PSD pentru ce avem de facut in perioada care urmeaza.

Dar la Bistrita s-a rupt protocolul, ce mai mediati? E o situatie concreta, nu exista doar neintelegeri...

Gheorghe Flutur: Eu cred ca la orice problema punctuala exista solutii pentru ca la nivel national noi avem un parteneriat PD-L-PSD pentru o buna guvernare in Romania, si cred ca ce se intampla in teritoriu sunt lucruri minore care se vor putea rezolva.

Exista un termen pana la care trebuie sa se rezolve aceste probleme?

Gheorghe Flutur: Nu am discutat un termen, dar acolo unde intelegerile persista, daca sefii regionali nu vor rezolva problema, atunci vor putea fi invitati la centru presedintii de organizatii - si de la PD-L si de la PSD.

Nu le-ati spus cat timp au la dispozitie ca sa-si rezolve aceste probleme?

Gheorghe Flutur: Nu, nu am discutat astazi aceste probleme.

La europarlamentare, concret, in cifre, care este obiectivul PD-L? Cate mandate va propuneti?

Gheorghe Flutur: Nu am discutat procente sau numar de mandate, eu sper sa confirmam, asa cum am mai spus. Este parerea mea, ce am castigat la ultimele alegeri parlamentare si sa facem chiar un scor mai bun.

Nu credeti ca aceste neintelegeri din teritoriu dauneaza imaginii partidului inainte de campania pentru europarlamentare?

Gheorghe Flutur: Nu cred ca dauneaza si vreau sa va spun ca pana la urma este ceva aproape firesc, mai sunt si anumite neintelegeri, sa nu uitam ca traditional noi am fost adversari cu PSD, nu putem peste noapte sa ne facem ca nu exista anumite animozitati. Totusi partidele sunt facute din oameni si atunci, dincolo de asta, fata de ce se astepta in acest parteneriat sa se intample, eu cred ca nu sunt de proportii foarte mari, sunt controlabile aceste lucruri si se va gasi rezolvarea, categoric.

Au aparut tot felul de declaratii, pesedistii va acuza, acuza PD-L ca e de vina pentru aceste neintelegeri...

Gheorghe Flutur: Rolul nostru este sa ne intalnim, sedintele de luni au rolul de a analiza aceste lucruri si de a transmite in teritoriu organizatiilor noastre obiectivele principale: buna guvernare, solutiile anticriza si nu anumite punctuale neintelegeri. Dar ce s-a intamplat astazi de dimineata la coalitie, a durat foarte putin sedinta...

Gheorghe Flutur: Nu, deci, daca ati observat, fiindca in ultimul timp noi ne punem, ne sistematizam temele pe care le discutam. Deci, s-a discutat punctual ce era de discutat, am rezolvat problemele pe care ni le-am fixat pe ordinea de zi si fiecare a plecat, pentru ca lunea agenda este foarte incarcata si mai avem si alte probleme de rezolvat, sunt urgente. Spre exemplu, ministrul Nica era plecat la JAI, dar problemele care s-au pus pe ordinea de zi s-au discutat, s-au rezolvat, nu este niciun fel de problema. Eficienta.

In realitate, faptul ca doamna Schrotter nu mai e pe lista depusa la BEC...

Gheorghe Flutur: Este o decizie a conducerii centrale a partidului, a fost retrasa si, dupa cum ati observat, prin alunecare, deci, s-a reasezat lista si mergem inainte.

Dar care sunt considerentele?

Gheorghe Flutur: A fost retrasa, nu am alte elemente sa va spun.

Doamna Schrotter sustine ca nici macar nu a fost informata despre decizia de a nu mai aparea pe lista...

Gheorghe Flutur: Eu v-am spus, a fost o decizie a conducerii Partidului Democrat Liberal si era ceva firesc sa se intample, elasticitatea aceasta pana in ultimul moment, al depunerii listelor.

Dar totusi, de ce a fost retrasa, care a fost motivul, pentru ca judetul care a sustinut-o este un judet cu rezultate bune, deci daca s-a luat dupa...

Gheorghe Flutur: Sigur ca da, este un judet cu rezultate bune si regiunea are rezultate bune, dar si conducerea centrala are decizia finala, inainte de a semna, sa ia niste hotarari.

Privind situatia de la Bistrita, practic, care a fost mesajul conducerii catre aceasta organizatie?

Gheorghe Flutur: Nu am discutat astazi aceste amanunte, chiar nu a fost pe ordinea de zi la Biroul Permanent aceasta problema. Eu v-am spus: in general, cand sunt astfel de nemultumiri sau declaratii dintr-o parte sau alta avem in vedere sa discutam cu cei care raspund de zona, sa verifice ce este acolo, dar nu am acordat timp foarte mult acestor gen de probleme pentru ca ne-am ocupat de organizarea alegerilor, am intrat in linie dreapta pe aceasta prioritate si nu pe problemele punctuale din teritoriu.

In sedinta coalitiei ati discutat?

Gheorghe Flutur: Nu , nu am discutat in coalitie cazul Bistrita.

Sa intelegem ca pregatirea campaniei electorale este mai importanta decat rezolvarea situatiilor din teritoriu, care ar putea dauna bunei guvernari?

Gheorghe Flutur: Astazi este mai importanta, pentru ca interesul Partidului Democrat Liberal este sa mobilizeze baza partidului, sa iasa si sa explice populatiei rolul europarlamentarilor, oamenii nostri sa aiba un calendar cu un ritm alert care sa cuprinda tot teritoriul Romaniei. Suntem un partid pragmatic, care stie ca in perioada urmatoare conteaza rezultatul la europarlamentare.

Si daca din cauza acestei neglijente se intampla probleme la nivelul mai multor judete pana la europarlamentare?

Gheorghe Flutur: Nu, eu v-am spus ca sunt probleme pasagere acestea si va rog sa le priviti asa, si nu pun in pericol stabilitatea parteneriatului nostru politic, pentru ca avem la baza interesul comun, o buna guvernare intr-o perioada grea pentru Romania.

Da, dar daca tineti dumneavoastra minte, la Alianta D.A. tot asa a inceput, s-a rupt protocolul la Hunedoara si dupa aceea in toata tara. Erau declaratii asemanatoare...

Gheorghe Flutur: Nu, deci as vrea inca o data sa va spun ca, daca noi n-am acordat timp mai mult pentru aceste discutii inseamna ca prioritatile au fost altele, deci nu a fost o problema considerata de noi foarte urgenta si daca va fi cazul vom convoca la Bucuresti acele organizatii care nu se inteleg.

Si ce ar trebui sa se intample mai grav ca sa ii convocati la centru, pentru ca inteleg ca dumneavoastra nu le-ati dat niciun fel de termen, deci cumva lasati situatia sa treneze, nu ati discutat, nu ati fixat vreun termen, spuneti ca sunt situatii care...

Gheorghe Flutur: Sunt totusi doua partide, doua entitati, in care fiecare are argumentele ei, si majoritatea, experienta ne arata ca, stiu eu, consumandu-si anumite energii se inteleg pe plan local si eu sunt convins ca atata timp cat linia de la noi, de la centru, este parteneriatul functional intre PD-L si PSD, se va gasi intelegere. Multumesc, o zi buna.

Biroul de presa

(sursa: http://www.pd.ro)

No comments:

© Gheorghe Florescu, 2008 Acest site este un pamflet politic şi, uneori, cultural, trebuie deci tratat ca atare.