12 August 2010

Cu sinceritate, Traian Băsescu


Traian Băsescu, Radio România Actualităţi, 11 Aug 2010
"Eu i-as spune domnului profesor ca dansul are totusi 16 ore pe saptamana, iar eu muncesc 16 ore pe zi. Daca face socoteala la plata cu ora, s-ar putea sa constate ca e mai bine platit decat mine, pe ora"
"E adevarat ca eu am salariul mare dupa 30 de ani de munca. Toti am avut salarii mici in anumite etape ale carierei. Toti mai avem posibilitatea sa mai cautam un job, o jumatate de norma. Asa e viata in capitalism si trebuie sa ne obisnuim sa traim cu sentimentul ca primul responsabil de viata fiecaruia din noi este chiar el si nu statul. Statul creaza un mediu mai bun sau mai rau"
(sursa: http://www.dailybusiness.ro/stiri-finante-banci/basescu-mai-prost-platit-pe-ora-decat-un-profesor-care-are-16-ore-pe-saptamana-47308)

SCRISOAREA TRIMISA FIECARUI PROFESOR DE CATRE CANDIDATUL TRAIAN BASESCU IN CAMPANIA ELECTORALA DIN 2004

Stimate domnule profesor,

M-am gândit bine ce responsabilitate îmi asum prin candidatura mea la Preşedinţia României. Misiunea mea ca preşedinte este una foarte importantă. Trebuie să fac România să funcţioneze, să devină performantă. Însă nici o ţară nu poate progresa dacă Educaţia şi Învăţământul nu sunt considerate, şi în fapte nu numai în vorbe, priorităţi naţionale. Eu doresc să înfăptuiesc acest lucru. Pentru aceasta am nevoie de ajutorul dumneavoastră.

Este un fapt real că, în ultimii patru ani, dezastrul din Învăţământ produs de guvernarea PSD ne-a copleşit pe toţi. Cunosc bine nemulţumirile dumneavoastră: şcolile sunt insalubre, materialul didactic depăşit, reforma în învăţământ este incoerentă, salariile sunt ridicole. Eu cred că atunci când sunteţi nemulţumit, spuneţi, de fapt, că ţara este condusă prost.

Un guvern, dacă doreşte cu adevărat, poate găsi resursele necesare pentru a aloca învăţământului ceea ce i se cuvine de drept. Cum a reuşit Bulgaria, o ţară mai modestă decât a noastră, să aloce învăţământului 6-7% din PIB? Şi asta încă din urmă cu 10 ani. Bulgaria are acum o şcoală foarte bună, nu ca sistemul nostru care se zbate într-o sărăcie lucie.

Astăzi, a fi profesor în România este mai curând un motiv de compătimire, decât un orgoliu. Aşa ceva nu trebuie să se mai întâmple!

Ştiu că aţi reuşit să rezistaţi, desfăşurându-vă activitatea din pasiune şi dintr-un sentiment al datoriei, cu totul onorant, pe care-l aveţi faţă de copii, faţă de elevi.

Pentru aceasta, vă asigur că niciodată Educaţia nu va mai fi “cenuşăreasa” bugetelor de stat. Acum este nevoie, mai mult ca oricând, să eliminăm haosul din Învăţământul românesc. Este timpul ca banii Educaţiei să nu mai fie furaţi, pentru a acoperi pierderile din sectoarele nerentabile ale economiei. Este vremea să nu mai tolerăm acest sistem bolnav care încearcă să se consolideze.

Grija mea va fi aceea de a schimba regulile acestui joc, astfel încât domeniul educaţional să nu mai respire un aer toxic, ci unul cât mai sănătos.

Ca preşedinte, voi avea o relaţie de parteneriat instituţional cu primul–ministru, domnul Călin Popescu-Tăriceanu. Voi avea grijă ca problemele dumneavoastră să se regăsească pe agenda instituţiilor guvernamentale. Voi cere rezolvarea lor şi, împreună, vom găsi soluţii.

Vă asigur că veţi găsi în mine un susţinător al Educaţiei şi Învăţământului.
Cu sinceritate,
Traian Băsescu
(sursa: http://www.anabirchall.ro/6-ani-de-acasa-nu-sunt-7-domnule-presedinte/#more-4802)


Morala?
Cred că aş vrea să-l văd pe preşedinte
cuprins de patimi
cu ochii jucând
de lacrimi
zicând

... Să-ţi fie ruşine Adrian Năstase!


Asculta mai multe audio Muzica

1 comment:

Alice of Vonderland said...

"da...da...da".

© Gheorghe Florescu, 2008 Acest site este un pamflet politic şi, uneori, cultural, trebuie deci tratat ca atare.