04 December 2008

Declaraţie de presă Mircea Geoană - 3 decembrie 2008


Mircea GeoanaAm încheiat întâlnirea Biroului Permanent al partidului nostru în care am făcut o evaluare a situaţiei postalegeri. Suntem în acest moment în situaţia în care preşedintele partidului a primit din partea Biroului Politic Permanent mandatul de a începe discuţii exploratorii pentru găsirea unei formule majoritare care să dea guvernării viitoare o stabilitate parlamentară importantă şi am avut, de asemenea, o primă evaluare asupra variantelor de creare a acestei eventuale majorităţi. Suntem în acest moment în posesia unui mandat explicit din partea colegilor mei pentru a începe aceste discuţii exploratorii. Din informaţiile noastre acest lucru se va produce într-un interval accelerat şi într-un ritm destul de accelerat, de aceea am dorit să convoc biroul nostru politic pentru a putea să primesc un mandat în acest sens. Nu vă ascund faptul că a existat şi o opinie destul de conturată, care a susţinut în cadrul discuţiei noastre faptul că pentru noi, PSD, cei care am primit cel mai mare număr de voturi în aceste alegeri, mandatul pe care l-am primit de la milioane de români care ne-au votat este un element definitoriu, şi în absenţa regăsirii elementelor de forţă ale acestui mandat legat de protejarea locurilor de muncă, a puterii de cumpărare şi a evitării pentru categoriile vulnerabile a plătirii costului acestei crize care se apropie de noi, în absenţa regăsirii într-o formulă majoritară aceste elemente şi varianta rămânerii în opoziţie este o soluţie pe care unii colegi au invocat-o, repet, în absenţa regăsirii într-o formulă majoritară pe care sperăm să o putem identifica, a elementelor de forţă ale mandatului popular pe care noi l-am primit în mod explicit la alegerile parlamentare. De aceea a fost o discuţie cu argumente pro şi contra. Au fots analizate toate variantele disponibile astăzi în acest format de 4 partide parlamentare care se regăsesc şi vom proceda conform mandatului primit la discuţii exploratorii cu reprezentanţii celorlalte partide parlamentare.
(sursa: http://www.psd.ro/)

No comments:

© Gheorghe Florescu, 2008 Acest site este un pamflet politic şi, uneori, cultural, trebuie deci tratat ca atare.