07 July 2011

... bre, măi, nea...


Trăim în plin paradox. Domnul Funeriu spune aşa:
"Acest lucru îl comentez. Trăiesc un sentiment de satisfacţie, de mare responsabilitate că în sfârşit începem să discutăm despre acest lucru. Aceasta este miza mare, ce se întâmplă în continuare. Faţă de anul trecut este o scădere de 20% în rândul absolvenţilor. Nu este catastrofală, dar este mare. Să ştiţi că eu vreau să fiu operat, dacă ajung acolo, de un bun medic.

Calitatea învăţământului superior a scăzut, sau să zicem că nu se ridică. Printr-un examen de bacalaureat relevant se produce o selecţie către cei care merg la facultate."










(http://www.gandul.info/interviurile-gandul/ministrul-educatiei-despre-bacalaureat-2011-la-interviurile-gandul-cum-comenteaza-funeriu-afirmatia-lui-basescu-scoala-romaneasca-produce-tampiti-8451252)

Ce bine le spune domnul Funeriu, dacă are nevoie de operaţii, atunci vrea un medic bun. Eu văd o Românie plină de români care are nevoie de politicieni adevăraţi... De unde poate lua românul cele câteva mii de "cadre" politice care nu sunt luaţi de pe stradă şi băgaţi în ministere, în parlament, pe la primării şi consilii şi în multe Consilii de Administraţi... până hăăăăt la Palatul Cotroceni?

21 comments:

Nea Costache said...

Avea dreptate domnul Presedinte ca scolile romanesti produc tampiti numai ca... si ei sunt un produs al scolilor romanesti! O seara frumoasa!

Bibliotecaru said...

Bine aţi venit!

Vasile, said...

off topic,

Apropo de refacerea viticulturii,
ati gustat Patrician?
Astia parca erau adusi de comunisti la rangul de carnati!
Acest brand este un vin rosu,productie 2009 cred ca se gaseste sau poti sa-l comanzi ,cam 7 euro sticla nu cred ca cel rox sau alb din acelasi an a fost imbuteliat .
Acest brand este ,deasupra a tot ce am gustat eu prin Romania, Italia,Franta,Chile... despre cel rosu se spune ca are niste arome deosebite...caisa uscata,coacaze..dar noi cei care l-am gustat si pe cel alb putem spune ca este un dar dumnezeiesc,intradevar ceva care marita sa te speli in gura!
ecologic care bate orice sauvignon de la ma-sa!

Bibliotecaru said...

@ Vasile,

Nu cred că aş putea cuantifica consumul personal de vin la mai mult de 2 sau 3 litri pe an (din care "partea mea de consumaţie" este, probabil, mai puţin de un litru), asta incluzând şi sărbătorile. Folosesc mai mult vinul al gătit. Din fericire există un furnizor oficial al casei Bibliotecaru care îmi oferă acel vin ecologic pe care îl prefer... ca preţuire a faptului că (încă) exist. :D

Sunt însă un om care priveşte emisiunile legate de agricultură, tocmai pentru că am credinţă că numai agricultura poate scoate criza din România. Asta mă face să fiu oarecum informat (cel puţin relativ), nu la gustul vinului (aici trebuie să cred pe cuvânt specialiştii), ci la vin ca afacere, echipamente, sisteme... Anul trecut am aflat, de exemplu, că există un sistem viticol deservit de o maşină/utilaj care face toate operaţiile (mai puţin legarea viţei de vie), inclusiv colectarea. Am aflat şi de un complex de vinificare complet automatizat care oferă o atmosferă controlată a vinului din momentul în care introduci strugurele în melc şi până desfaci dopul la sticlă. Am mai aflat câte ceva şi despre finanţate, de exemplu despre Asociaţia G.A.L. Drumul Vinului, o formulă de succes... şi câte şi mai câte!

Nu am auzit de Patrician.

Vasile, said...

Este o podgorie noua ,2008 a fost prima productie .dupa punctajul degustatorilor este un vin peste 80 de puncte,adica in schema lor un vin pe care si eu un bautor neavizat am dreptul sa-l recomand altor persoane , neavizate cum esti si dumneata!
Asa este acum sunt utilajele de care spuneti si o industrie de procesare intradevar altceva decit ceace facea bunicul meu....dar ce am observat , culegerea si procesarea strugurilor se face pe etaje ..o chestie pe care aici la Adamclisi am vazuto pentru prima data!

nimrod said...

Interesant off topic. "Patrician"? Ăsta-i ca "Sânge de Taur", recte no name. Mai rău: acum vreo câteva zile am prins absolut accidental pe una din Antene (de atunci chiar ca nu mă mai uit la panaramele alea) un dialog despre alcool şi etnobotnice ilustrat non-stop cu iamgini de sticle de vin din cele mai cunoscute podgorii româneşti. Bere, nu, alcool la pet-uri de buzunar, nu, doar vinuri româneşti de primă clasă.
Or fi şi "sângele" şi "sufletul" şi astea în spiritul... Oricum, eu rămân pe Cabernetul de Recaş and Co., că Tămâioasa de Pietroasele din producţie proprie prefer să o vând...

Bibliotecaru said...

Ei, dacă aveam eu bani să-mi angajez sommelier care să-mi îngrijească o cramă... altă treabă. :D Chiar mă gândeam, la un moment dat, la un sistem automat de întoarcere a sticlelor :D

nimrod said...

Păi nu-i timpul trecut: brevetaţi sistemul, luaţi-le banii la ăia de se aleargă acuma de la un rastel la altul (pe mine să nu contaţi, eu ţin vinul în butoaie şi oricum e puţin şi n-apucă...) şi cu sumele obţinute vă faceţi cramă. Simplu, nu? :)

Bibliotecaru said...

E destul de banal. Aşa cum şenila angrenată pune în mişcare toate celelalte roţi de întindere, un sistem simplu de role legate de arbori pe care se sprijină sticlele sunt puse în mişcare de o sfoară luuuungă. Te aşezi pur şi simplu pe o pârghie care acţionează un mecanism cu clichet şi, cu greutatea trupului, pui în mişcare sticlele cu 10 grade (sau cât doreşti).

Marian din Berceni said...

Lasa ca nici cu elevii nu-mi este rusine...Eu cind am sustinut examenul de bac...prin '70 pai m-am pregatit pe toata durata clasei a XII-a...Am lasat dracului si filme si strand si...fete...si am stat cu nasu'n carte. Si asta insemna chiar ...carte.Pai intreaba un elev de a XII-a ce carti a citit in ...ultimul an de studiu...nu zic in toata perioada studiilor si are sa-ti rada in nas!Cel putin 50% din vina o poarta ei, elevii apoi parintii si abia dupa ,vine si " sistemul".Si daca am sustinut un examen de bacalaureat nu l-am sustinut in ideea ca voi " da " la vreo facultate, nu .Am facut-o ...sa am liceul cu bacalaureat sa se mindreasca ...mama cu mine ca a muncit o viata din greu doar pentru a ma vedea pe mine "c'o treapta ...mai domn" !

Anonymous said...

Legatura intre vinuri si bac ar fi urmatoarea in cazul meu.
Candva am avut o agenda ce continea cateva pagini cu informatii despre vinuri, despre recoltele de struguri din anumiti ani si anumite regiuni (eu nefiind bautor de alcool nu am studiat subiectul).

Tot asa cred ca trebuie sa notam in agenta anul 2011 si sa ne aducem aminte peste 10 ani sa zicem, ca a fost un an bun pentru educatie, sa avem la carnet pe viitor cand ne uitam la CV-uri ..."aha, tu ai luat bac-ul din prima in 2011, ok".

Bibliotecaru said...

@ epolitikon
Bun pentru educaţie, rău pentru educaţi. :D

Bibliotecaru said...

@ Marian din Berceni
Chestiunea este că toată învăţătura este îndesată în cap toată odată, şi încă într-un mod neplăcut.

Parcă astăzi aş vrea să o iau de la capăt cu clasa a cincea, şi să fac totul aşa cum trebuie, în ritmul meu. Dar nu mai am timp. :(

Marian din...Berceni said...

Eu as dorii sa iau intreaga viata de la inceput!Nu se poate din pacate si ca si dumneata...nu mai am timpul biologic la indemana [ de parca l-asi fi avut vreodata] si nici....timpurile... Evident am nimerit aiurea , iar comentariul meu s-a potrivit ca nuca-n perete cu subiectul...viticulturii insa, am scris , ce am scris , bucurandu-ma ca in sfarsit am gasit blogul dumitale.Si apropo de ce spunea Vasile...am mancat Patricieni, de regula cei mai buni se gaseau in Bucuresti " La Calu" Balan", langa vechea Hala a Unirii.Au disparut cam prin '73-'74 ., sau le-a fost schimbata compozitia. Cit despre vinuri...la " Bumbesti" {un restaurant de pa Calea Rahova} aveau un vin al casei ce batea de la distanta...sampania frantuzeasca si se numea Cabernet.Imi cer scuze ca ti-am ...inoportunat discutia pe tema vinurilor cu...

Bibliotecaru said...

@ Marian din...Berceni
Eiiii, în tinereţe era altceva, ficatul primea cu plăcere alcoolul. :D Şi eu am amintiri frumoase de atunci... Poate era şi compania, poate era şi tinereţea, poate era şi lipsa stresului... Cine ştie?

nimrod said...

Vaaai, sunt dezamăgit! Păi cum, tot bietul viticultor? Eu credeam c-o să băgaţi sesizoare de proximitate şi lasere de mare putere sau în cel mai rău caz o să folosiţi roboţi japonezi de ăia de beau şampanie cu primul ministru, că d'aia n-are omu' timp să se ocupe de siguranţa în exploatare a centralelor nucleare din subordine. :)))
PS. Abia acum am remarcat că la discuţia cu dl. Funeriu a participat şi CTP.:))))

Vasile, said...

Epolitikon, Biblio,

Domnilor trebuie sa va informez , pentru ca se pare ca nu cunosteti, ca in tari cu oameni educati, vinul este un aliment si nu o bautura alcoolica!
Se pare ca la capitolul educatie, nu este nevoie de BAC ci de elementara, sau de cunostinte elementare!
Plecind de la sensul corect de aliment pot intredevar sa segmentez consumul de vin,ca un produs care corespunde sau nu unui anumit gust! Nu stiu cit de educat este un francez sau un prelat de la Vatican, cei mai mari consumatori pe cap de locuitor de vin din lume , dar in nici un caz nici unul nu poate fi categorisit nici ca lipsit de educatie nici ca betiv si refuz sa dau exemple de betivii nostri ilustri din zona care folosesc intradevar bauturi alcoolice, cu ghiata sau fara ghiata, sau pur si simplu cu lamaie sau tabasco pentru ca intradevar sa aibe efect de acid clorhidric!!

Bibliotecaru said...

Ha ha ha... a ajuns CTP-ul entitate neglijabilă... :D

Cred că a fost o greşeală de traducere. M-am dus la Google Translate, am introdus Popescu în română şi a ieşit Sumisu în japoneză. M-am ambiţionat, am introdus şi Cristian Tudor şi a ieşit... Kurisutian Chūdā. Păi aici este enigma... :D

Ei bine, nu veţi crede... dar Funeriu este tot Funeriu. Chiar şi Daniel este foarte aproape, Danieru. P-ul de la ce vine? Nu mai ştiu, să zicem de la Petre. Ei bine, pe japoneză Petre se spune Pītā. Vedeţi? De la Daniel P. Funeriu mănâncă profesorii pită. Se leagă, totul se leagă.

Bibliotecaru said...

@ Vasile,

Cum ar spune domnul Cocoş (N. Georgescu, nu...) despre românul ce consumă alimentar vinul (de fapt despre Păstorel)...

Mormântul trist de sub terasă,
Turnat în marmoră şi ghips,
Ascunde un boem de rasă
Şi-o sete de apocalips!

Vasile, said...

Biblio,

Lovitura de pedeapsa? Hent Careu?

Cocos - N. Georgescu , nu am telesonul cu fise la purtator!

Relatia vin-Pastorel.. nu cred ca versurile se trag din supra alimentatie ci dintr-o inteligenta fina,sclipitoare:

"Pe drumeagul din cătun
Venea ieri un rus şi-un tun;
Tunul rus
Şi rusul tun!"

Ei aici da supraalimentatie!

Bibliotecaru said...

Ha ha ha...
Turbo!

© Gheorghe Florescu, 2008 Acest site este un pamflet politic şi, uneori, cultural, trebuie deci tratat ca atare.