07 December 2010

Timpul României a apus, politicienii se bat între ei să construiască unii Ţeporia, alţii Absurdistanul


Ceea ce nu spune nimeni, şi este total absurd că nu se spune asta, este dacă vorbim despre impozitarea cu 5,5% din ceea ce depăşeşte 740 RON sau a întregii sume. Dacă vorbim despre întreaga sumă, atunci se va introduce şi celor care plăteau o plată suplimentară de 55 RON. Dacă se plăteşte numai pentru ce depăşeşte 740 RON, înseamnă că pensionarii care deja plătesc CASS vor plăti suplimentar (1000-740)x5,5%=14,3 RON. NIMENI nu spune că se va majora şi suma plătită la CASS asupra celor care deja o plăteau, de parcă la 1000 RON ar fi fost un fel de milionari unde 150 de mii vechi nu contează.

Nu de alta, dar… parcă văd că cel care ia 740 RON va lua 740 RON iar “chiaburu” ce ia 750 RON va lua în mână 709 RON. Trăim în România, patria absurdului absolut.

http://www.iasiplus.ro/modules/news/upload/big/Postas.jpg
(sursa: http://www.iasiplus.ro/news/5/22896/Un+postas+a+fost+jefuit+de+27.000+de+lei.html)


(sursa: http://ro.wikipedia.org/wiki/Ghilotin%C4%83)

Vine revoluţia. Cine va închiria ghilotine cu ora, se va umple de bani.

13 comments:

shogunu' said...

Eu depăşesc cu 7 lei plafonul...
Mă umflă rîsul deja.
Banzai!

Bibliotecaru said...

E strategic pusă sumă... :D

Anonymous said...

Si parintii mei depasesc plafonul :(

silvy said...

Stii ca pe un calcul simplu, aia 5% inseamna, de fapt, painea zilnica..

nimrod said...

Deşi ca freelancer nu mă prea interesează problema, nu pot să nu observ că discuţia se poartă pe marginea unei sume (740 lei) care e o pensie în zona cazurilor sociale.
Pensiile "adevărate",pentru vechime completă, chiar şi pentru cineva cu studii medii, trec binişor de 1300-1400 de lei.Că unii pensionari le folosesc pentru finanţarea generaţiilor următoare este, cred, chestie de opţiune... Exemplul imediat e taică-meu care, fost funcţionar cu oarece răspundere în cooperaţie are o pensie de aproape 1400 de lei cam la nivelul unui profesor de liceu. Chiar şi în condiţiile în care a rămas singur este autonom financiar. Bineînţeles, cei care au ales să achite ratele pe case şi maşini ale copiilor şi să-şi ţină nepoţii la studii afară au, probabil, nişte probleme cu reţinerile ce va să vină.

Bibliotecaru said...

@ nimrod
Stimate domn,
Nu ştiu exact cine ce pensie are... Din ce văd însă în jurul meu, o pensie de 1400 este una foarte bună. Dar chiar şi la 1400 de lei, 550 de mii pe lună înseamnă 6 milioane 6 sute de mii pe an, ceea ce nu-i puţin nici măcar pentru o pensie de 1400 lei.

Bibliotecaru said...

@ silvy
Exact.

Bibliotecaru said...

@ theodora0303

Şi încă nu este fundul de sac, va fi mult mai rău.

Cristian said...
This comment has been removed by a blog administrator.
nimrod said...

Biblio,

Pot şi eu să vă răspund că nu ştiu exact câţi sunt cei care au crezut că pot trece prin viaţă ca gâsca pe apă. Chiar nu ştiu. Oamenii din jurul meu sunt altfel.

Bibliotecaru said...

@ Cristian
Nu am înţeles dacă doriţi să vă şterg comentariul pentru a nu vedea alţii ID-ul de messenger sau nu vă doriţi să-l şterg. Dacă nu vă doriţi să-l şterg, îl voi face să reapară.

Din păcate nu voi coresponda cu dumneavoastră în privat. Viaţa mea este exclusiv publică. Nu vreau să mă trezesc că nu ştiu cine a interceptat nu ştiu ce discuţii ale mele şi apar apoi prin ziare. De altfel nici nu prea folosesc messengerul sau alt sistem de comunicare de acest tip.

Cristian said...

Da, asta era ideea, sa nu apara. Si eu am o viata publica si evident am aceleasi probleme. In regula, atunci..combatem aici.

Bibliotecaru said...

Vă mulţumesc pentru înţelegere.

© Gheorghe Florescu, 2008 Acest site este un pamflet politic şi, uneori, cultural, trebuie deci tratat ca atare.