17 February 2009

Biroul Permanent al Partidului Democrat Liberal


(16 februarie 2009)

Gheorghe Flutur: Buna ziua. Astazi, la sedinta saptamanala a Biroului Permanent al Partidului Democrat Liberal am discutat cateva teme de importanta majora. Mai intai, am facut o analiza legata de alegerile partiale care au avut loc in Romania in noua localitati. Partidul Democrat Liberal este castigatorul! Din noua localitati, in cinci am castigat din primul tur, si reamintesc aici capitala Ardealului, Cluj - si Orastie. In alte trei localitati am intrat in turul doi, din care in doua - tot pe primul loc.

Pentru noi, asta inseamna un barometru extrem de important, primul barometru dupa alegerile parlamentare. Partidul Democrat Liberal, in sondaje dar si acum, la vot, este partidul care a facut cel mai bun scor si asta inseamna ca, in continuare, dorim sa ne mobilizam. Luam foarte in serios acest lucru, socotim ca aceasta performanta nu face decat sa ne oblige in perioada care urmeaza.

As vrea, de asemenea, sa trec in revista a doua tema pe care am discutat-o astazi: pregatirea pentru alegerile europarlamentare. Mai intai, am stabilit un calendar pentru alegerile europarlamentare, si aici vreau sa va spun ca am luat in discutie un set de criterii de evaluare a candidatilor care doresc sa se inscrie in cursa pentru alegerile europarlamentare; termenul de depunere de la judete la centru va fi sfarsitul lunii februarie, mai exact 28 februarie. Criteriile au in vedere, in primul rand, experienta profesionala, activitatea politica, activitatea in administratia publica, abilitati de comunicare si negociere, calitatile obiectivelor pe care si le propune fiecare candidat pentru a le urmari in Parlamentul European, in Comisiile de specialitate si, sigur, o reputatie buna in societate, competenta. Aceste lucruri vor fi evaluate mai intai la filiale, dupa care ei ne vor trimite propuneri la nivel central. La nivel central, partidul constituie comisia de evaluare, in asa fel incat, in perioada 1-8 martie se va face aceasta prima evaluare a candidatilor, urmand un interviu al candidatilor pana in 13 martie, data finala pentru aprobarea in Biroul Permanent al partidului urmand sa fie 23 martie, sa intram in linie dreapta pentru pregatirea alegerilor europarlamentare.

De altfel, zilele acestea Guvernul ia in discutie ordonanta de urgenta care se refera la alegerile europarlamentare iar noi, ca partid politic care dorim sa ne implicam si sa avem un rezultat bun, vom avea in vedere deschiderea acestei liste cu transparenta si sa avem, si sunt convins ca vom avea de unde selecta, cei mai buni candidati pe care sa-i trimitem in Parlamentul European. Cam aceste teme au fost discutate astazi si, sigur, astept intrebarile dumneavoastra.

Ce data propuneti pentru desfasurarea alegerilor europarlamentare?

Gheorghe Flutur: Deocamdata, din cate stiu, este o aliniere si cu celelalte tari membre, undeva in luna iulie, din cate stiu eu, dar noi avem in vedere sa respectam calendarul european pentru ca, din ce stiu, vor avea loc toate alegerile europarlamentare in vara acestui an. Important este ca noi sa avem cei mai buni candidati, sa avem acoperite toate domeniile din comisiile europene, daca se poate, si sa fie din cate mai multe zone ale tarii.

Exista restrictii in legatura cu alegerile europarlamentare in sensul in care si la parlamentare ati impus ca cei deja alesi uninominal sa nu poata candida?

Gheorghe Flutur: Nu, nu am introdus niciun fel de restrictie, pot aparea recomandari, nu le-am discutat in momentul de fata. De preferat, sa nu uitam ca este un mandat intreg mandatul de europarlamentar, este sa mearga acolo cei care pot sa-si asume pe cinci ani de zile si timp, si responsabilitate, sa duca la indeplinire ceea ce promit populatiei. Dar nu am discutat restrictii in aces sens.

Theodor Stolojan ramane un posibil nume pentu a deschide lista de candidati?

Gheorghe Flutur: In momentul de fata nu am discutat nume, nu am discutat cine sa mearga. Desigur ca noi avem europarlamentari foarte buni, care au confirmat, domnul Theodor Stolojan este unul dintre liderii partidului care a confirmat si a adus un aport deosebit Partidului Democrat Liberal in Parlamentul European si vom vedea optiunea domniei sale si optiunea partidului. Dar nu am discutat in momentul de fata acest lucru.

Daca domnul Rares Niculescu si-ar depune inca o data candidatura, cum de altfel si-a anuntat intentia, dumneavoastra ati fi de acord sa fie una dintre propunerile PD-L?

Gheorghe Flutur: Dati-ne voie sa lasam sa parcurga acesti candidati toate filtrele de la organizatiile locale judetene si apoi o evaluare la centru, pentru a vedea care sunt cei mai buni. Eu sunt convins ca vom avea strangeri de inima ca nu vom putea sa-i promovam pe toti, vom avea foarte multi oameni buni si poate ca unii dintre ei nu vor putea sa mearga, dar nu pot astazi sa fac o precizare in acest sens.

Problema secretarilor de stat de la justitie ati discutat-o?

Gheorghe Flutur: Nu am discutat astazi acest lucru si daca ma intrebati si de la sedinta de dimineata, de la coalitie, tot nu s-a discutat acest lucru. S-a discutat astazi despre buget, intram in linie dreapta, maine la ora 14:00 va incepe in plen dezbaterea pe buget. As vrea sa fac o precizare aici, totusi: eu cred ca e de luat in seama ca acest Guvern a facut intr-un timp record, o luna si jumatate, o lege a bugetului de stat, pentru ca am avut un proiect de lege lasat de PNL, dar care nu avea o acoperire in realitate, era Jules Verne in acel buget, ori intr-o luna si jumatate, cand un Guvern, stiti bine, cinci-sase luni de zile lucreaza la un proiect de lege a bugetului, speram sa il finalizam joi, ceea ce inseamna un efort urias al Guvernului.

Dar cum de nu s-a luat in discutie aceasta problema, ea a devenit una publica deja, cea cu secretarii de stat, adica ea nu trebuie lamurita pana la urma?

Gheorghe Flutur: Sigur ca toate problemele trebuie lamurite, dar astazi la coalitie am avut cateva urgente. Una dintre ele este bugetul, in linie dreapta si in ritm alert, ne-am tinut de acest calendar, am discutat despre masuri de combatere a crizei si ati vazut ca stabilitatea economica face coalitia sa invite guvernatorul Romaniei la o discutie, pe Mugur Isarescu, pentru a vedea ce solutii gasim si sigur ca si alte probleme urgente. In fond, toate sunt urgente, dar au mai ramas putine la nivelul secretarilor de stat, care sunt convins ca se vor rezolva.

Despre alocarile pentru comunitatile locale, pentru Consiliile Judetene, s-a mai discutat ceva, avend in vedere si neintelegerile care au aparut la sfarsitul saptamanii...?

Gheorghe Flutur: Nu s-a discutat, pentru ca noi am avut zile si nopti intregi discutii in coalitie. Toti stim cat este plapuma, toti stim ca avem niste constrangeri - si aici va vorbeste si presedintele Consiliului Judetean din mine, daca vreti, si ne-am fi dorit mai mult, este clar acest lucru. Comunitatile locale si-ar fi dorit mai mult, pe de alta parte vrem sa fim realisti si prudenti pentru a respecta si aceste constrangeri si "lungimea plapumei", pentru a putea sa rezolvam ceea ce promitem, sa existe acoperire. Speram, pe parcursul acestui an, sa mai fie posibila o rectificare sau chiar mai multe in favoarea comunitatilor locale pe proiecte speciale. De altfel, premierul Emil Boc a anuntat de mai multe ori programe pentru drumuri judetene, pentru ca, stiti, avem foarte multe proiecte pe drumuri judetene facute, dar nu avem resurse pe programele europene, s-au terminat, pentru ca aici a fost cea mai mare presiune si atunci nu excludem un program guvernamental pentru modernizarea drumurilor europene la momentul potrivit.

Dar domnul Liviu Dragnea cunoaste aceste discutii, dat fiind faptul ca a fost ministru o perioada de timp, a participat la discutii despre buget, pentru ca tocmai el a criticat lipsa acestor fonduri...

Gheorghe Flutur: Inca o data va spun, este pana intr-un loc firesc, fiecare comunitate locala, administratiile locale, sa ceara, dar pe de alta parte nu putem sa ne facem ca nu stim ca atat este "plapuma". Intelegem si noi, cei din Consiliile Judetene, de la primarii, care sunt restrictiile, speram ca economia sa isi dea drumul si speram in rectificari pozitive.

Dar nu ati citit explicatiile liderilor PSD cu privire la declaratiile domnului Dragnea, care a cerut parlamentarilor PSD sa nu voteze bugetul?

Gheorghe Flutur: Nu am discutat astazi acest lucru, noi suntem preocupati ca legea bugetului sa iasa, si repet, eu sper ca se vor gasi solutii de compensare, prin programe speciale, pentru a rezolva aceste probleme necesare pentru comunitatile locale, si descentralizarea, daca vreti, este una dintre solutiile care vor face sa se transfere mai multe resurse financiare catre noi, sa rezolvam o parte din obiective, dar trebuie sa fim solidari si atunci cand stim ca exista restrictii.

Si nu ati discutat aceasta problema...?

Gheorghe Flutur: Nu, nu am discutat.

Spuneti-ne altceva atunci, din partea presedintilor de Consilii Judetene ai PD-L nu exista nemultumiri?

Gheorghe Flutur: Eu v-am spus, toti am fi dorit mai mult, una este sa fii nemultumit, si ministrii... Si eu am fost ministru si niciodata nu am fost multumit de buget, mi-am dorit mai mult. Pe de alta parte, exista o solidaritate care trebuie sa se manifeste pentru ceea ce avem in momentul de fata.

In conditiile actualei crize si dat fiind faptul ca organizarea alegerilor costa destul de mult, luati in calcul si varianta ca o data cu europarlamentarele sa organizati si cele pentru prezidentiale?

Gheorghe Flutur: Nu s-a discutat acest lucru. Eu cred, daca vreti o parere personala, ca nu trebuie sa intram in acest an cu amanari. Am avut un Guvern care a amanat, Guvernul Tariceanu, si a amanat si sansele Romaniei, dupa cum stiti, inclusiv la europarlamentare au scurtat mandatul europarlamentarilor. Eu cred ca este o greseala. Noi trebuie sa respectam un calendar, chiar daca intrebarea dumneavoastra se refera la devansari, nu s-a discutat asa ceva si nu as crede ca e cazul.

Dar in paralel cu alegerile europarlamentare ar fi posibil, ati abordat acest subiect...

Gheorghe Flutur: Nu am abordat aceste probleme. Inca odata cred ca aceasta coalitie are cateva obiective majore, in primul rand este vorba de stabilitate economica, salvarea de locurilor de munca, alocarea de resurse pentru investitii, sa se cunoasca ceva in urma noastra, infrastructura, absorbtia de fonduri europene. Daca intram sa discutam de referendum, nu, nu am discutat acest lucru, el trebuie sa aiba un anumit scop, pentru ceva anume, sa modifice o lege sau ceva.

Referendumul pentru modificarea Constitutiei!

Gheorghe Flutur: Toate la timpul lor. In momentul de fata, cu legea in Parlament pe masa, stiti bine ca au fost peste 7.000 de amendamente acolo, eu cred ca responsabil este sa ne apucam de ceea ce am inceput acum si sa ii dam finalitate. Multumesc!
(sursa: http://www.pd.ro)

No comments:

© Gheorghe Florescu, 2008 Acest site este un pamflet politic şi, uneori, cultural, trebuie deci tratat ca atare.