05 May 2011

Domnu' Avocatu' lu' Poporu'?


Cam cât de mult trebuie să faci cu mâna în această ţară pentru ca Avocatul Poporului să se auto-sesizeze?

Art. 13

Avocatul Poporului are următoarele atribuţii:

b) primeşte şi repartizează cererile făcute de persoanele lezate prin încălcarea drepturilor sau libertăţilor cetăţeneşti de către autorităţile administraţiei publice şi decide asupra acestor cereri;

(citat din LEGEA Nr. 35/1997 privind organizarea şi funcţionarea instituţiei Avocatul Poporului)

Domnu' Avocatu lui Popor, vreau şi eu să vă auto-sesizaţi pentru că eu, ca bucureştean, sunt lezat de nu mai pot!

Oare am atras atenţia consilierilor din instituţia numită Avocatul Poporului? Cum? Nu citeşte nimeni blogul meu? NIMENI? Nici presa? Sunt chiar aşa, o voce mută?

Haideţi să dezvolt un pic ideea în speranţa că cineva îi va atenţiona şi pe cei de la instituţia Avocatul Poporului. Nu ţin neapărat să se auto-sesizeze citind acest articol, las pe alţii să aibă cele 2 minute de celebritate.

Am primit informaţia unui referendum local cu următoarele întrebări:

1. Sunteți mulțumiți de modul în care s-a dezvoltat Capitala?
2. Vă doriți o Capitală cu 6 sectoare și o singură administrație?
3. Vă doriți o Capitală cu 6 sectoare și 7 administrații?
4. Suntei mulțumiți de curățenia din București?
5. Vă doriți o arhitectură unitară in București?
6. Sunteți de acord cu reducerea cheltuielilor aparatului administrativ?
7. Sunteți de acord ca Bucureștiul să fie condus de primarul general și de Consiliul General al Municipiului București?


Aceste întrebări nu identifică acţiunea care urmează răspunsului. Ce anume va întreprinde Consiliul Local al municipiului Bucureşti dacă 50% dintre respondenţi spun că nu sunt mulţumiţi de modul în care s-a dezvoltat capitala. Se va demola capitala pentru a se reface? Aceste întrebări ale referendumului nu conduc la exprimarea voinţei politice a cetăţenilor pentru că nu se identifică foarte clar ce anume se întâmplă dacă referendumul trece şi ce anume se întâmplă dacă el nu va trece. În plus, unele întrebări sunt concurenţiale. Dacă întrebările 2 şi 3 vor trece cu 50% din respondenţi, care va conta mai mult? Aceste întrebări sunt de fapt echivalente cu

- Sunteţi de acord?
- Cu ce anume să fim de acord?
- Nu pot să vă ajut, s-ar chema că vă influenţez...

Această modalitate de a organiza un referendum care conduce la o interpretare abuzivă a răspunsurilor este inacceptabilă pentru că răspunsurile pot fi interpretate oricum, reprezintă nimic altceva decât o înşelătorie. Vorbim, în mod evident, de o încercare de înşelătorie, un fel de "operaţiune maradona". Cei care au stabilit (au votat) aceste întrebări ar trebui judecaţi pentru fals intelectual şi uz de fals, abuzul în serviciu contra intereselor persoanelor, abuzul în serviciu contra intereselor publice, abuzul în serviciu în forma calificat şi... mai găsiţi şi dumnevoastră, că eu nu sunt de meserie jurist.

Eu aş vrea să-i văd condamnaţi pe toţi cei care au făcut acest lucru. Domnule Avocat, ce spuneţi? Vă auto-sesizaţi?

ARTICOLUL 59 - Exercitarea atributiilor
(1) Avocatul Poporului isi exercita atributiile din oficiu sau la cererea persoanelor lezate in drepturile si in libertatile lor, in limitele stabilite de lege.
(2) Autoritatile publice sunt obligate sa asigure Avocatului Poporului sprijinul necesar in exercitarea atributiilor sale.


http://www.avp.ro/cvmuraru_files/image002.jpg
(sursa: IOAN MURARU - AVOCATUL POPORULUI http://www.avp.ro/)

Am nevoie de dumneavoastră să mă apăraţi. O faceţi?

Domnule Muraru,
Ştiu că vă expiră mandatul în acest an. Aveţi şansa să faceţi ceva cu adevărat răsunător care să rămână în istoria României. Aveţi şansa să faceţi politica să înţeleagă că nu pot face orice abuz, că pot fi traşi şi la răspundere pentru ceea ce fac. Veţi merge mai departe low profile, evitând să vă implicaţi, pentru a fi reales, sau veţi avea bărbăţia de a înfrunta întreaga clasă politică venind în ajutorul cetăţenilor pe care ar trebui să-i apăraţi?

2 comments:

N. Raducanu said...

V-ati pus intrebarea, d-le Bibliotecaru, daca va citeste cineva blogul, in speta Avocatul Poporului. Banuiesc ca nu, dar m-ar interesa daca totusi el va va raspunde. In orice caz eu am cautat blogul dvs. pe www.trafic.ro, care tine evidenta frecventei de vizitare a mediilor romanesti, si nu l-am gasit. Sa fie oare o intamplare?

Bibliotecaru said...

@ N. Raducanu
Nu prea mă interesează ca Avocatul Poporului să ofere un răspuns, mă interesează să se auto-sesizeze. Dacă aş fi dorit corespondenţă cu domniile lor, aş fi putut să le trimit un mesaj oficial, conform legii avp@avp.ro . Mă interesau de fapt rezultatele şi nu neapărat să ţin o corespondenţă cu domniile lor. Or rezultatul aşteptat este ca lumea să înţeleagă că politica, cea care ar trebui să slujească poporului, se ocupă de fapt cu manipularea, iar instituţiile, cele care ar trebui să fie iarăşi în slujba cetăţeanului, sunt doar instrumente în mâna unor politicieni. Mă îndoiesc că cineva ar pune sub acuzaţie mai mult de jumătate din Consiliul general al Municipiului Bucureşti, pentru că la noi legea se aplică numai pentru fraieri ca mine şi nu-mi fac astfel de iluzii, dar aş vrea ca cetăţenii să conştientizeze că trebuie să lupte pentru propriile interese şi nu pentru interesele aleşilor politici în detrimentul intereselor lor.

Cum spuneam pe undeva prin pagina de gardă a blogului, acest site este un pamflet. Nu întotdeauna mesajul transmis este cel citit la prima vedere.

Cât despre trafic.ro, acel spaţiu nu este pentru site-uri comerciale? Din câte ştiu eu, ca să ajungi acolo trebuie să plăteşti. Eu nu scot bani din activitatea de net şi nici din altă activitate, nu-mi permit să plătesc astfel de chestiuni. Deci nu este o întâmplare că nu sunt acolo.

© Gheorghe Florescu, 2008 Acest site este un pamflet politic şi, uneori, cultural, trebuie deci tratat ca atare.