10 May 2011

Suiaratul de Turcan, grindină de Şercan


Cum spunea Caragiale...

BRÂNZOVENESCU: Poate să nu fie tocmai aşa; poate că e o manoperă... o manoperă grosolană, ca să intimideze pe câţiva nehotărâţi...
FARFURIDI (cu intenţie fină): Pe venerabilul d. Trahanache l-am văzut intrând la Caţavencu, astăzi pe la zece, când mă duceam în târg... Eu, am n-am să-ntâlnesc pe cineva, la zece fix mă duc în târg...
BRÂNZOVENESCU: Ei!
FARFURIDI: Pe respectabila madam Trahanache am văzut-o ieşind de la Caţavencu tot astăzi pe la unsprezece, când mă-ntorceam din târg... Eu, am n-am clienţi acasă, la unsprezece fix mă-ntorc din târg...
BRÂNZOVENESCU: Nu-nţeleg.
FARFURIDI: Cum nu-nţelegi? la unsprezece fix...
BRÂNZOVENESCU: Nu frate, nu-nţeleg daraverile astea cu opoziţia! tu ai văzut pe Trahanache întâi, pe urmă pe madam Trahanache, şi eu adineaori am văzut pe poliţaiul, pe Ghiţă, intrând la Caţavencu...
FARFURIDI (cu intenţie) : Ei ?
BRÂNZOVENESCU (cu îndoială): Să fie trădare la mijloc? 'ai?
FARFURIDI: Eu merg şi mai departe şi zic: trădare să fie, dacă o cer interesele partidului, dar s-o ştim şi noi!...


1. Mai întâi domnul Năstase a spus că există o înţelegere secretă între FMI şi Guvernul României.

2. Într-o emisiune TVR a existat acest dialog:

Mihai Rădulescu: Apropo de clasa politică şi de acest acord, dacă ne uităm pe blogul lui Adrian Năstase, populaţia spunea – ar trebui să se aştepte la măsuri chiar mai dure decât a anunţat Jeffrey Franks. Potrivit fostului premier, FMI deţine un document extrem de dur despre România privind perioada 2010-2013, pe care îl ţine secret. Deci există un program mai dur decât ăsta, pe care… secret?

Traian Băsescu: Nu, nu. Astea intră în propaganda de tip bolşevic, să sperii. De fapt, foarte mulţi au vrut să fie un eşec, România să intre în derapaj. Şi ştiţi foarte bine, au fost trusturi de presă, care primul obiectiv a fost descurajarea populaţiei, prăbuşirea moralului populaţiei şi sădirea neîncrederii în Guvern. Uite că acest Guvern a reuşit să tracteze România din criză, împotriva voinţei foarte multora.


3. Domnul Năstase răspunde “Bolsevicului” Basescu şi pune la dispoziţia tuturor o copie a unui mesaj de tip email care deconspiră acordul secret.

Documentul Secret


(http://webtv.realitatea.net/actual/turcan-nastase-manipuleaza-pentru-a-abate-atentia-de-la-problemele-pe-care-le-are-cu-justitia)

4. Domnul Turcan intervine la o televiziune...

http://media.realitatea.ro/multimedia/image/201105/full/valeriu_turcan2_53395900.jpg


"E regretabil pentru că demersul domnului Năstase e un tertip pueril. E procuparea domnei sale de a provoca perdele de fum când e chemat în jusţie. E un "modus operandi" pentru Năstase să creeze perdele de fum. Năstase e fost prim ministru care a semnat un acord similar cu FMI, de aceea trebuie să ştie că acest document nu fi descris secret mare. Parte din lucruri sunt publice, multe din ele au fost negociate. De luni de zile se vorbeşte de vânzarea unui pachet de 10 % din acţiunile Petrom. Orice care caută pe Google se va lămuri că Năstase încearcă să manipuleze opinia publică", a declarat Valeriu Turcan, purtătorul de cuvânt al preşedintelui României.

"Toate acordurile cu FMI, în toate situaţiile şi că a fost vorba de guvernul Năstase sau guvernul Boc au fost făcute publice dupa consumarea procedurilor interne. De ce face domnul Năstase această acţiune de manipulare e pentru a abate atenţia de problemele pe care le are cu jusţia. Eu citesc o ştire că Năstase a fost ieri în faţa judecătorilor ieri pentru acte de corupţie", a mai spus Valeriu Turcan.

(http://www.realitatea.net/turcan-nastase-manipuleaza-pentru-a-abate-atentia-de-la-problemele-pe-care-le-are-cu-justitia_833441.html)

5. Privim ca proştii la TV şi ne întrebăm care ce joc face fiecare.

Din punctul meu de vedere există o singură alternativă, sau este secret şi domnul Năstase are dreptate, sau nu este secret şi domnul Năstase nu are dreptate.

Dacă domnul Năstase nu are dreptate şi acest draft este unul fără importanţă, mai este cum mai este. Dacă domnul Năstase are însă dreptate, un astfel de acord ţinut secret ar trebui să provoace condamnarea penală a premierului (sau cel puţin al premierului), pentru că nu are voie să ţină secrete astfel de acorduri.

PS 1.
Chestiunea este însă alta, chiar dacă documentul nu este secret dar este real şi nu o închipuire, cu siguranţă că ceea ce vedem în el sunt condiţii extrem de dure pentru România şi, cred eu, şi o importantă pierdere a suveranităţii. Aici domnul Năstase a avut cu siguranţă dreptate.

PS 2.
şercán, şercáni, s.m. şi şercáne, s.n. (reg.) 1. (s.m.) balaur, şarpe fantastic ce ar purta norii şi ar aduce grindina. 2. (s.n.) vânt puternic. 3. (s.n.) zmeu de hârtie.

http://linux.m2osw.com/sites/linux.m2osw.com/files/images/zmeu.jpg
(sursa foto: http://linux.m2osw.com/zmeu-attack)

No comments:

© Gheorghe Florescu, 2008 Acest site este un pamflet politic şi, uneori, cultural, trebuie deci tratat ca atare.