18 September 2010

Politica care ucide


Codul Penal:
Art. 179. - Determinarea sau înlesnirea sinuciderii

Fapta de a determina sau de a înlesni sinuciderea unei persoane, dacă sinuciderea sau încercarea de sinucidere a avut loc, se pedepseşte cu închisoare de la 2 la 7 ani.

Când fapta prevazuta în alineatul precedent s-a săvârşit fata de un minor sau fata de o persoana care nu era în stare sa-şi dea seama de fapta sa, ori nu putea fi stăpâna pe actele sale, pedeapsa este închisoarea de la 3 la 10 ani.


Vineri 17 sep 2010, adevarul.ro

Mircea Drimba s-a sinucis pentru că era șomer. A primit telefon de angajare la o zi după ce a fost îngropat. Bărbatul avea un copil de patru ani bolnav de epilepsie, credite restante și era disperat că angajatorii nu-i dau nicio șansă. În ultimul an, numărul orădenilor care și-au pus capăt zilelor a crescut cu 50%.
(sursa: http://www.adevarul.ro/locale/oradea/somer-sinucis-disperare-chemat-inmormantare_0_337166456.html)

Reorientarea profesională este pentru unii dintre bihoreni singura soluţie de supravieţuire. Aşa cum explică orădeanul Mircea Drimba, atunci când ai o familie niciun sacrificiu nu e prea mic. „Jumătatea din viaţă mi-am petrecut-o ca forjor. Acum doi ani, fabrica la care lucram s-a închis şi de atunci lucrez pe unde apuc”, a povestit bărbatul, şomer la 42 de ani.

„Am lucrat ca muncitor în construcţii pe frig şi pe ploaie. Am fost grădinar la o familie de bogătaşi, am făcut chiar şi curăţenie la firme sau în case”, şi-a continuat povestea orădeanul.

Înghesuială la reconversie

Deşi şi-a pierdut locul de muncă la o vârstă înaintată, pentru el reprofilarea în funcţie de cerinţele pieţei a fost singura soluţie. „Sunt dispus la orice, pentru că am de crescut un copil de cinci ani”, a mărturisit bărbatul. Anul 2010 a adus o creştere considerabilă a numărului de cereri pentru reconversia profesională.

„Am avut mult mai multe cereri la cursurile de formare profesională decât în 2009”, a explicat Maricica Juca, consilier în cadrul Agenţiei Judeţene de Ocupare a Forţelor de Muncă Bihor (AJOFM).

Aceasta spune că cei mai mulţi şomeri care apelează la aceste servicii sunt oameni trecuţi de 30 de ani, care au absolvit o şcoală profesională sau liceul. „În prima jumătate a anului, am avut 250 de cereri din partea celor înscrişi în baza de date a Agenţiei. Majoritatea au optat pentru cursuri care te învaţă o meserie”, susţine consilierul.

Zeci de calificări, pe gratis

Cursurile oferite de AJOFM se realizează în funcţie de cerinţele pieţei. Până la ora actuală, orădenii s-au orientat către specializări ca: bucătar, cameristă, ospătar, electrician, lucrător, confecţioner articole de piele şi confecţioner articole textile, instalator şi operator prelucrare date. Următoarea tranşă de cursuri începe în iulie.

„Sunt dispus să lucrez orice, pentru că am de crescut un copil de cinci ani“.

Mircea Drimba, şomer
(sursa: http://www.adevarul.ro/locale/oradea/Oradea-Adevarul_de_Seara_Oradea-someri-recalificare-reconversie-cursuri_de_formare_profesionala_0_287371649.html)

2 comments:

Anonymous said...

Citesc cu multa placere blogul dumneavoastra.
Comentez cu teama pentru ca diferenta de valoare este evidenta.
Dumneavoastra sunteti un adevarat intelectual iar eu doar un blogger agresiv.
Am pus in articolul meu link catre blogul dumneavoastra si ping catre acest articol.
Este o onoare pentru mine faptul ca imi vizitati blogul si comentati.

Bibliotecaru said...

:)
Exageraţi în mod evident...
Dar asta nu înseamnă că nu vă mulţumesc pentru cuvintele frumoase.

© Gheorghe Florescu, 2008 Acest site este un pamflet politic şi, uneori, cultural, trebuie deci tratat ca atare.