28 December 2010

Fetiţa cu luminiţa (de la capătul tunelului)


Pentru că nici cei cu ochi de vultur nu pot încă să zărească luminiţa de la capătul tunelului, domnul Boc ne tot aprinde câte o candelă pentru a ne înşela şi a crede că ieşirea din tunel există undeva la plus infinit... (altfel nu văd de ce pentru a treia oară ne vorbeşte despre creştere economică, scăderea şomajului, creşterea exportului, creşterea producţiei industriale, redresare şi punerea economiei pe baze solide) Îi dedic domnului Boc cântecul "fetiţei cu luminiţa" sau, pe numele ei original, "Das Mädchen unter der Laterne".



Mircea Dinescu - Lili Marlene

12 comments:

Anonymous said...

Sunt multe si diverse forme de MIOPIE.
Cum tot asa,sunt fel de fel de miopi,unii care sunt cu adevarati miopi,alti care MIMEAZA MIOPIA.
Refuzul de a vedea ii este imputabila in intregime MIOPULUI INCHIPUIT.
Nimeni nu-i poate baga cu forta vederea,pe git,cum tot asa nimeni nu-l poate obliga sa vada.
intr-o lume libera fiecare vede cit vrea,cind vrea si cit poate duce.
refuzul de a vedea lumea din jurul tau asa cum este,duce la alienare,iar de aici pina la sinucidere e doar un pas.
uite la bietul electrician SOBARU,care nefiind in stare sa-i ofere o MASINA NOUA SOTIEI,a vrut sa-si puna capat zilelor,gasind vinovati pt acest lucru GUVERNUL.
E o forma de MIPOIE MIMATA care era sa duca la un suicid REUSIT.bine ca a fost esuat,ar fi ramas doi copii fara tata.......
ASADAR,NU FETITA CU CHIBRITURI POARTA VINA,SI NICI BOC,ci educatia schimonosita,mutilata de care unii au beneficiat.


FRANK ZAPA[KING]

nimrod said...

@Biblio,

Cu tot respectul, prefer guvernarea PD-L prestaţiei lui Mircea Dinescu... Adică, dai în Lili Marlene, dai în Marlene Dietrich, adică dai în mine...
În rest,mai ales în... "luminiţa" ultimelor informaţii apărute în cazul Sobaru înclin să-i dau dreptate lui Frank. Politizarea gestului s-a dovedit, iată, cel puţin pripită... Eu n-am îndrăznit niciodată să-mi cumpăr maşină... Nici măcar la mâna a doua. Din păcate un asemenea eveniment pe mine mă ajută şi mai mult să mă împac cu mine însumi...

Bibliotecaru said...

@ nimrod

În măsura în care domnul Sobaru nu a dat nici o declaraţie, de unde au apărut "ultimele informaţii"?

Mă rog, nu insist. Nici măcar nu am comentat ce a spus domnul Frank...

Îmi aduc aminte de un banc de pe vremuri...

Se spune că în Piaţa Roşie erau trei cadavre. Desigur, procuratura cerceta cauzele morţi, mişunau şi medicii legişti. Îşi face apariţia şi primul secretar...
- Tovarăşe procuror, de ce au murit aceşti oameni?
- Tovarăşe prim secretar, permiteţi să raportez. Cel din stânga a mâncat ciuperci otrăvite.
- Iată tovarăşi unde duce consumul de ciuperci culese din medii necontrolate. Partidul are grijă întotdeauna ca marile noastre crescătorii de ciuperci să ofere pieţei sovietice ciuperci mari, sănătoase, cu aporturi sporite de nutrienţi... Şi ceilalţi doi, de ce au murit?
- Tovarăşe prim secretar, permiteţi să raportez. Cel din dreapta a mâncat ciuperci otrăvite.
- Este extraordinar, consumul de ciuperci otrăvite a devenit un flagel. Vor trebui luate măsuri împreună cu tovarăşul primar. Trebuie să identificăm sursa de ciuperci otrăvite şi să curăţăm zona. Negreşit diseară vom realiza o şedinţă şi, este foarte probabil să instituim şi o celulă de criză... Şi cel de al treilea?
- Tovarăşe prim secretar, permiteţi să raportez. Cel din mijloc a murit împuşcat. Oricât ne-am chinuit să-l facem să mănânce ciuperci otrăvite, nu a vrut cu nici un chip.

Domnule nimrod,
Iată că foarte rapid a reieşit că domnul Sobaru avea salariul uriaş faţă de românul de rând, şi tot felul de alte venituri. A mai reuşit şi că şi-a primit banii integral, fără nici un fel de reţineri. A mai reieşit şi că televiziunea l-a ajutat în toate problemele pe care le avea... Iată însă că domnia sa, deşi nu a avut absolut nici un fel de lipsuri, din cauza unui dezechilibru mintal s-a sinucis...

Vă rog să mă scuzaţi, dar nu înghit variantele acestea nici să le aud din gura respectivului domn spuse la ştiri. Acel domn nu a scris pe tricou nici că vrea bani, nici că vrea maşină pentru nevastă. Nici măcar nu a cerut ceva (cum au fost în istorie unii care şi-au dat foc pentru că nu au primit casă, parcă tot domnul Băsescu era primar, dacă nu mă înşel), a făcut pur şi simplu gestul fără să ceară nimic. Mai mult, atitudinea reacţiilor mă face să cred că există şi un şantaj al autorităţilor. Dacă dumneavoastră şi domnul Frank credeţi aceste informaţii, nu am nici o problemă cu asta, mie mi se pare totuşi o clasică propagandă de intoxicare.

nimrod said...

@Biblio,

a. Nu ştiu de unde are Frank informaţiile dar ele sunt similare cu cele dintr-un articol apărut zilele astea în România Liberă dar oricum nu mai contează fiindcă, văd, a apărut deja ştirea cu asigurarea pe viaţă...
Cât priveşte veridicitatea informaţiilor eu, dimpotrivă, sunt precaut tocmai când e loc de aplicarea teoriei conspiraţiei fiindcă e greu, mai ales într-un caz ca ăsta, să determini pe cineva să mintă fiindcă minciuna, se ştie, are picioare scurte...
Oricum pe mine gestul şi politizarea lui m-au înfuriat din prima. Biblio, eu am "prins" urmările unui război mondial... Mai ştiu şi eu ce-i aia sărăcie şi suferinţă... În rest, ca să-l parafrazez pe Vlaicu, dacă cineva crede că nu poate ceva mai bine să nu se încurce că altfel, uite ce se întâmplă...

Bibliotecaru said...

Ce spuneam despre tehnicile propagandistice?

Cine face asigurare pe viaţă şi se sinucide ca să încaseze familia asigurarea, căci asta se sugerează?

Este evident că cineva care se sinucide nu primeşte un ban din asigurare. Nici o asigurare pe viaţă, de oriunde în lume, nu acoperă şi sinuciderea. Dimpotrivă, asigurarea pe viaţă ar fi fost un motiv să nu se sinucidă, să se chinuie să ajungă la termenul scadent. Dar câţi ştiu un astfel de lucru, anume că asigurările nu plătesc în caz de sinucidere? Câţi dintre cei care ştiu acest lucru vor şi raţiona astfel fără să "uite" acest amănunt, înghiţind nada aruncată de intoxicările puterii... La o adică putea să simuleze un accident de maşină sau orice altfel de accident dacă vroia să încaseze asigurarea, nicidecum să-şi mediatizeze cât mai mult sinuciderea în faţa a cât mai multe telviziuni. Oricum vorbim de sume ridicole, 6 mii de euro la 65 de ani, cam 12 mii de euro pentru accident... Cine se sinucide pentru astfel de sume? Dacă vorbeam despre milioane de euro... Ideea că asigurarea pe viaţă are o legătură cu tentativă de sinucidere este mai absurdă decât orice. Dar şi mai mult, cine se sinucide de dezamăgire că nu poate lua o maşină nouă soţiei? Dacă ajungi să-ţi pese atât de tare de chestiunea astea, nu te sinucizi, spargi o bancă, donezi sânge, îţi mai iei un loc de muncă... Ce rezolvi dacă te sinucizi? Faceţi o revista presei a tuturor membrilor PDL şi a comentatorilor PDL, toţi au acelaşi ton, cântă aceleaşi note...

Repet, pe mine nu mă poate păcăli o astfel de intoxicare. Să încerce cu alte chestiuni. Cine se lasă păcălit, e treaba lui. Pentru mine domnul Sobaru rămâne un erou şi îmi pare foarte rău că nu am curajul să fac acelaşi lucru. Poate că la un moment dat curajul îmi va veni şi atunci voi lăsa un mesaj clar şi inaccesibil mijloacelor de propagandă ale puterii, prin care voi spune că domnii Băsescu şi Boc se fac vinovaţi de Art. 179 Cod Penal şi mi-au determinat sinuciderea prin prestaţia lor în fruntea ţării. Aşa sper să nu existe confuzii că mi-am dorit maşină sau Palatul Peleş... pentru că nu-mi doresc absolut nimic.

nimrod said...

Biblio,

Eu zbor des cu avionul şi mă tem mai tare de asiguraţii pe viaţă decât de terorişti sau statistici (vezi "Aeroportul"). Pe de altă parte un om încolţit de probleme poate deveni, la un moment dat, imprevizibil. Da' mă opresc aici fiindcă nu vreau să vă supăr. Oricum situaţia îmi aminteşte de un comentariu al lui Eugen Mandric. El spunea că la începutul anilor cincizeci (când stahanovismul era în floare şi pe la noi)un şamotor care intra într-un cuptor încă fierbinte era considerat un erou în timp ce, două decenii mai târziu acelaşi gest ar fi intrat sub incidenţa legislaţiei de protecţia muncii... În cazul Sobaru, dincolo de toate, eu cred că avem de a face mai ales cu un anacronism .Revoluţia a fost în decembrie 1989...

Anonymous said...

Mda,ADRIAN SOBARU EROU?incredibil,cum un domn devine subit erou,un erou care pretinde din partea societatii mult peste ce merita si poate sa-i ofere ea,societatea romaneasca de astazi,BOLNAva de sechelele comunismului,mutilata,schimonosita si derutata de FALSII PROFETI.
STATUL SOCIAL-GENEROS,CU OFERTE SI PROMOTII,a functinat doar 2 ani,2007,2008,scopul generozitatii fiind foarte precis-VOTUL SARACIMII SI A PROSTIMII,incapabila sa priceapa ca a consuma fara a produce aduce in timp necazuri uriase iar mai tirziu,duce la o severa austeritate,la o asceza de tip crestin din siturile calugarilor .
Tinta generozitatii nu a fost bunastarea,pt ca daca ar fi fost asa,guvernul tariceanu sustinut cu inflacarare de psd ar fi reactionat la apelurile mintilor lucide care avertizau,atit in 2007 cit si in 2008,ATENTIE DUCETI ROMANIA IN FALIMENT.
Intrati in parlament de pe locurile 2 si 3,indivizi de o calitate indoielnica,inhaitati cu derbedei de talia lui vintu,voiculescu ori patriciu,astazi pozeaza in salvatorii neamului.


ADRIAN SOBARU,un model de VASILE ROAITA DIN VREMEA INTERNETULUI-
Daca consilierul prezidential,dl AVRAMESCU,MINTE MINT SI EU,numai ca informatiile referitoare la dl SOBARU VIN DIN SINUL FAMILIEI,ceea ce ..............FACE NU NUMAI CREDIBILA INFORMATIA,CI O TRIMITE IN PUBLIC CA PE O MACIUCA,CARE IL DESCALIFICA PE EROUL CU GHILIMELE,DL SOBARU.
Asa ca va invit sa intrati pe blogul dl. AVRAMESCU...............SI VETI GASI CONFIRMAREA.........


FRANK ZAPA[KING]

Bibliotecaru said...

Nu am de ce să mă supăr. Sunt un apărător al democraţiei şi cred în prevederile articolului 8 aliniatul 1 din Constituţie. Eu spun doar că domnul Sobaru este eroul meu. Dacă alţii nu-l doresc de erou, nu am nimic împotrivă.

REVOLÚŢIE, revoluţii, s. f. I. 1. (Fil.) Ansamblul transformărilor calitative profunde care cuprind fie un sistem în întregime, fie unul sau mai multe subsisteme ale acestuia. 2. Schimbare bruscă şi de obicei violentă a structurilor sociale, economice şi politice ale unui regim dat. 3. (Pop.) Răscoală, revoltă. 4. Fig. Schimbare, transformare radicală într-un anumit domeniu.

Eu încă mai aştept ca în România să se întâmple prima variantă şi nu a treia şi a doua (adică ce a fost în decembrie 1989).

Anonymous said...

cEA MA CALIFICATA DEFINITIE A DEMOCRATIEI,O ADEVARATA BIJUTERIE FILOZOFICA:

DEMOCRATIA ITI OFERA LIBERTATEA DE A-TI BATE JOC DE TINE,DE A TE FACE SINGUR DIN OM NEOM, DE A TE TRANSFORMA INCET SI SIGUR DIN OM IN PORC.
iata primul defect ,MAJOR AL DEMOCRATIEI,RESTUL DE 1001,cu alta ocazie.

FRANK ZAPA[KING]

nimrod said...

Am găsit! Evanghelia după Luca. Cap.VIII, 32-37. E şi motto la Demonii lui Dostoievski. Eh! Sunt pe cai mari!
Altfel, am aflat şi eu că un electrician în TVR are un salariu cât al soţiei mele, care răspunde de viaţa şi sănătatea a câtorva mii de oameni.
O zi bună, Biblio! Ies să mă plimb. Afară e o iarnă superbă!

Bibliotecaru said...

@ nimrod
Episodul apare şi în Matei 8:28-32, şi în Marcu 5:11-14.

Nu ştiu dacă aţi observat, era vorba despre porci, un animal considerat de evrei ca fiind impur.

nimrod said...

:))))

© Gheorghe Florescu, 2008 Acest site este un pamflet politic şi, uneori, cultural, trebuie deci tratat ca atare.