21 October 2010

5. Am nevoie de 10 milioane de români pentru a reforma România


Neprofesionalismul politic are o cauză: Oamenii de Umplutură. Partidele ar trebui să emane profesionalism, rigoare, inteligenţă, siguranţă, verticalitate, prestanţă, respect, credibilitate... Din păcate imaginea membrilor de partid se împarte între lideri, adică cei care apar la TV şi expun părerea avizată a partidului, şi turma, adică politicienii care nu au, niciodată, o opinie personală, ci ocupă nişte posturi pentru a ieşi la număr. Această "turmă" are un rol exact, ei "cauţionează" prestaţia liderilor. Ei nu se întreabă dacă ceea ce fac este bine/rău sau legal/ilicit, votează, semnează, vorbesc, propun... tot ce spune liderul lor formal sau informal.

Din această stare de fapt se întâmplă şi lucruri care demonstrează extrem de clar că politica nu prea are nimic de-a face cu interesul poporului, ci reprezintă numai şi numai partidul din care fac parte. Ei nu mai sunt demnitari aleşi ai poporului român, ci slujitorii disciplinei de partid.


(sursa: http://webtv.realitatea.net/actual/mai-multi-consilieri-locali-au-adormit-la-o-sedinta-extraordinara-la-tirgu-mures)

"Suntem camera decizională. Vă rog să vă exprimaţi prin vot. (...) 290 de voturi "pentru". 0 abţineri, 0 "împotrivă". Exact ca la Marea Adunare Naţională", a concluzionat vicepreşedintele Camerei Deputaţilor, Ioan Oltean.
(sursa: http://www.realitatea.net/parlament-pensiile-mai-mici-de-2-000-de-lei-nu-vor-fi-impozitate-tva-mai-mic-de-5prc_762272.html)


(sursa: http://webtv.realitatea.net/actual/mircea-toader-a-fost-o-eroare-de-comunicare-faptul-ca-am-votat-pentru-scaderea-tva)

Emil Boc: "Situaţia din Camera Deputaţilor a fost discutată de premier cu miniştrii, iar premierul le-a spus că a fost comisă o greşeală pe linie. Nu au fost analizate soluţii, precizându-se că, deocamdată, se aşteaptă decizia preşedintelui"
http://media.realitatea.ro/multimedia/image/201010/w460/c689ef2292c81a09776c2ce0c367ec38_20293800.jpg
(sursa: http://www.realitatea.net/boc-votul-de-la-camera-a-fost-o-greseala-pe-linie-asteptam-decizia-lui-basescu_762488.html)


(sursa: http://webtv.realitatea.net/actual/ialomitianu-despre-scaderea-tva-la-alimente)


(sursa: http://webtv.realitatea.net/actual/tariceanu-in-sala-era-si-ministrul-de-finase-si-el-a-votat)


(sursa: http://webtv.realitatea.net/actual/tanasescu-(fmi)-fmi-va-analiza-efectul-deciziei-de-reducere-a-tva-la-alimente)


(sursa: http://webtv.realitatea.net/actual/boldea-a-aflat-de-la-televizor-ce-a-votat)

NU VOTAŢI
SUPUŞII
LIDERILOR
PARTIDELOR


Vezi şi:

4. Am nevoie de 10 milioane de români pentru a reforma România

3. Am nevoie de 10 milioane de români pentru a reforma România

2. Am nevoie de 10 milioane de români pentru a reforma România

1. Am nevoie de 10 milioane de români pentru a reforma România

7 comments:

shogunu' said...

Io cred că toată problema cu calitatea oamenilor ajunşi în parlament, stă în legea electorală. Votul pe liste, clar nu era bun. Oamenii se impuneau de la centru şi nomal că acţionau ca o gaşcă in interesul lor, nu al oamenilor pe care ar fitrbuit să-i reprezinte. Pseudo uniniominalul ăsta e la fel de prost. Aleşii nu reprezintă intotdeauna colegiul în care au fost aleşi. Cum mă poate reprezenta pe mine, sibian,botoşeneana Raluca Turcan?Asta-i una. A doua: cineva cîştigă în colegiu cu 70-80%, dar partidul lui nu trece pragul electoralşi rămîne pe dinafară, în locul lui putînd ajunge cel de pe locul 3, prin redistribiure. Senatorul Urban e un exemplu. A treia: N-ai nicio şansă ca independent, pentru că nu-ţi poţi permite (financiar) o campanie electorală
Se aude măcar un zvon despre dezbateri pe legea electorală? Nu! De ce? N-are nimeni interes!
Aicea-i tot baiul! Uninominalul în două tururi, interzicerea sponsorizării campaniilor partidelor, sau măcar limitarea lor, şi asigurarea de şanse egale pentru candidaţii independenţi, poate reducerea pragului electoral (sau chiar eliminarea lui), ar fi soluţii pentru ca în parlament să ajungă cei votaţi, nu activiştii de partid. Drept îi?
Banzai!

Bibliotecaru said...

@ shogunu'
Există totuşi şi o problemă la uninominalul pur, "ca primarii", anume că nu ajung să fie cunoscuţi şi să candideze decât tot oamenii propuşi de partide.

Noi am avea nevoie de individualităţi politice care să fie membrii de partid şi nu de membrii de partid aleşi ca individualităţi. Problema, după părerea mea, constă în faptul că funcţiile de conducere din partid se amestecă cu funcţiile din afara partidului, existând practic un conflict de interese între calitatea de membru de partid şi calitatea de reprezentat la poporului, pus în operă prin disciplina de partid.

shogunu said...

Excepţie care întăreşte regula:
Klaus Iohannis, primarul meu. Sibienii nu l-au ales a 3-a oară pentru că-i preşedintele FDGR (care nici măcar nu-i parid!).
E un sas gospodar. Hai pînă la Sibiu şi o să vezi de ce va rămîne primar în continuare, pînă cînd se va sătura el să mai candideze.
Banzai!

Bibliotecaru said...

@ shogunu
România ar avea nevoie ca cei mai mulţi, dacă nu toţi, dintre cei care ocupă funcţii în structura statului să fie competenţi în a exercita respectiva funcţie. Din păcate, atunci când cineva chiar se pricepe, de cele mai multe ori este săpat de nepricepuţi şi îndepărtat.

Eu mi-aş dori ca atunci când partidul propune un candidat pentru o funcţie în stat, el să fie în prealabil supus unui program de pregătire şi unor examene din partea partidului, astfel încât să fie ales nu cel mai obedient sau cel mai convenabil pentru partid, ci cel mai competent. Unul dintre motivele pentru care partidele propun candidaţi este tocmai cesta, că trebuie să reprezinte garanţia competenţei, mai exact, să şi-o asume. Un partid care nu are în orice moment 100 de mii de oameni pregătiţi (sau în pregătire) şi capabili să ocupe diferitele funcţii ale statului, degeaba există.

shogunu' said...

Un partid, astăzi, nu are de unde să scoată 100.000 de competenţi. Că n-are de unde! Un partid ar trebui să fie în stare să meargă la cineva care şi-a dovedit competenţa în timp şi să-l atragă. La noi nu! Ăla-i foarte bun, ia să-i căutăm noi bube-n cap! In loc să-l pună în valoare. De aia avem exodul de inteligenţă şi de competenţă, pe care-l avem!
Un om de valoare nu poate fi marionetă, ori politicienii de marionete au nevoie, să le poată face jocurile mai uşor.
"Al nost" o rămas aici, cu toate că toată familia lui e dincolo. Cu ce s-a ales? Cu respectul meu şi al votanţilor săi şi cu înjurăturile celor care nu-s suportă.
Zici de 10 milioane de români care să judece astfel. De unde îi luăm? Io subscriu ideii, dar sînt foarte pesimist în privinţa numărului. Fiecare dintre cei care gîndesc aşa, ar trebui să fie fericiţi dacă ar reuşi să deschidă ochii macar la 10!!! cunoscuţi, ori şi aia- foarte greu!
Io am reuşit cu 3! Mă bucur şi pentru asta. Am încercat cu mai mulţi. M-au înjurat copios. Acuma, cînd or ajuns la vorbele mele, mă evită.
Sînt formatori de opinie care propovăduiesc "secta vot canci". Oameni citiţi şi respectaţi dealtfel. Io n-o să obosesc să-mi susţin ideile, pentru că deja-s prea bătrîn să mai plec şi să nu ma mai uit în urmă!
Scuze, da' ăsta-i un subiect care mă face să mă "turez" de fiecare dată!
Banzai!

Bibliotecaru said...

Păi eu nu am nevoie de 10 milioane de români ca să-i iau acasă, îmi este îndeajuns ca ei să existe.

Dumneavoastră găsiţi 10, cei 10 găsesc şi ei câte 10... se fac 110... şi tot aşa până la 10 milioane de români cu o altă mentalitate.

Şi atunci partidele îşi vor face şcoli de guvernare care vor "şcolii" primari, parlamentari, consilieri... cei 100 de mii.

N.G. said...

Neprofesionalismul politic: corect.

© Gheorghe Florescu, 2008 Acest site este un pamflet politic şi, uneori, cultural, trebuie deci tratat ca atare.