02 October 2010

De ce nu-mi mai vine să râd de ei


Să râd astăzi
îmi pare că este
o blasfemie
de un mare grad
de parcă-aş primi,
ca viţelu-n iesle,
în loc de mâncare,
nutreţ concentrat.

Zâmbesc când mi se pune
un microfon în faţă.
Vă rog să înţelegeţi
sunt şi eu doar un om
cu zâmbet "de poză",
de circumstanţă,
zâmbesc ca statuie
cu rol de bon homme.

Dar sparg bunătatea,
o ascund în furii,
când mi se vinde viaţă
cupon, la metraj,
până ce moartea
îşi arată nurii
făcându-mi un ultim
şi nesperat ultraj.
(Gheorghe Florescu, De ce nu-mi mai vine să râd de ei, octombrie 2010)

Multă lume mă întreabă din ce trăiesc, dacă nu fac nimic aducător de bani. Habar nu am, ştiu doar că nu trăiesc din poezie.

6 comments:

nimrod said...

Biblio,

a.La aşa vremuri eu găsesc totuşi esenţial să ne păstrăm simţul umorului...
b. Pentru cineva obişnuit cu "strada îngustă" viaţa la ţară, nu doar în România, poate constitui o capcană mortală. Să nu uităm că în societatea modernă problema numărul unu e distanţa până la primul defibrilator... În rest e propagandă. De exemplu culesul strugurilor acolo unde nu s-au prea făcut. Chiar mă gândeam în iulie, când am fost la Pietroasele, de ce s-o fi asfaltând în draci...

Bibliotecaru said...

Privesc politicienii şi văd o transformare sub ochii mei. De unde erau acei oameni care vorbeau de lucruri atât de complicate încât nici măcar nu le înţelegeam, treptat se arată activistul de la sat îmbrăcat în costumul de ginerică (la început întotdeauna activistul purta costumul de ginerică), venit să instaureze spiritul civic în colectiva agricolă.

Toţi vorbesc aceleaşi lucruri cu aerul că spun ceva important... şi culmea este că nu se înţeleg între ei.

Anonymous said...

I-ti pierzi timpul pe Blogul lui curva de UDREA.pina la sfirsitul luni mai rezista cind trec in Opozitie mama lor de criminalii.acum Udrea umbla sa mai faca niste banii pentru zile negre.....UDMR trece in opozitie am discutat cu Iliescu si mi-a spus ca si Berceanu si Blaga trec la PNL

Bibliotecaru said...

@ Anonymous
Nu am să vă şterg comentariul pentru că mi-e greu să cenzurez, dar să ştiţi că sunt în total dezacord cu dumneavoastră şi cu limbajul pe care îl folosiţi. Protestele au mai multă valoare cu cât gândirea este mai profundă. O astfel de exprimare este în defavoarea protestului dumneavoastră.

Sper că la viitorul comentariu să adoptaţi un limbaj normal pentru expunerea ideilor.

karina said...

Eu caut un presedinte pentru tara asta..Da-mi o idee :))

Bibliotecaru said...

Andrei Pleşu

© Gheorghe Florescu, 2008 Acest site este un pamflet politic şi, uneori, cultural, trebuie deci tratat ca atare.