13 October 2010

Cine susţine PDL?


Oricine scrie pe bloggurile "politice" ştie că pe fiecare blog există nişte câini de pază ideologici. Dacă ai scris pe un blog care susţine oficial sau neoficial PDL şi ai "tupeul" să contrazici un punct de vedere pedelist, automat ajungi un pesedist fesenist comunistoid plătit de Voiculescu, tonomat pe euro. În cazuri mai speciale, acuzaţia este de penelism, omul lui Vântu, omul lui Patriciu... tot un fel de tonomate. Desigur, pericolul există şi pe celelalte bloguri, numai acuzaţiile se schimbă spre celelalte partide.

Personal am fost făcut în toate felurile, am fost omul tuturor, am fost "un grup de oameni" şi toate cele.

De multe ori am renunţat să mai scriu pe unele din astfel de blogguri din cauza unor autori/comentatori absolut penibil în făurirea ochelarilor de cal pe care îi portă, oameni incapabili să vadă un milimetru mai departe de "politica oficială" a celui pe care îl susţine.

De câteva ori am fost moderat, de câteva ori am fost banat, nu pentru că aş fi vorbit dincolo de limitele limbajului normal exprimat, ci pentru că deranjam corul reunit al glasurilor susţinătorilor de partid.

NICIODATĂ, în cei câţiva ani în care scriu şi citesc blogguri, nu am văzut o aberaţie politică, şi aş vrea să subliniez acest caracter politic, ideologic, la care mă refer. mai mare decât...



Mai exact: http://blogary.ro/2010/10/regulile-comentariilor/

Madame Blogary adăposteşte nişte postatori inteligenţi ai României, nu putem vorbi despre oameni banali şi neinstruiţi. Aceşti scriitori de blog sunt oameni informaţi, cu o formaţiune intelectuală, nu sunt dintre cei care înjură venal tot ce mişcă împotriva intereselor lor. Acest blogg adăposteşte şi comentatori inteligenţi, nici aici nu este problema.

Scriam acum ceva timp despre anumite atacuri pe care aceşti domni şi comentatorii obişnuinţi de pe blogurile lor le-au făcut asupra mea:


Sugeram acolo că există şi acest tip de intelectualitate, care pute. Nu era un atac, dimpotrivă, o atragere a atenţiei. Starea de intelectualitate nu implică automat folosirea ei în slujba societăţii. Intelectualitatea folosită în sprijinul cultului personalităţii, după modelul binecunoscut al societăţii dominate totalitar de partidul comunist, mie cel puţin, mi se pare, în acest caz, evidentă. Dacă unii nu observă asemănarea, dacă nu le miroase a interes stricat, mie îmi pute.

Fără alte introduceri...

Regulile comentariilor Bleen , Friday, 8 October 2010

1. Comentariile off topic intră în trash (la off topic am inclus şi comentariile tîmpite, fie că sînt sau nu pe subiect)

2. Comentariile cu link-uri intră în spam

3. Comentariile mai lungi de 1000 de caractere intră în spam (imediat ce rezolvăm problema contorului – deocamdată îţi arată cîte caractere disponibile ai în total, nu cîte ţi-au mai rămas)

4. Comentatorii care înjură sau folosesc atacuri la persoană sînt banaţi timp de 7 zile (recidiviştii sînt banaţi permanent). Postacii veniţi din start la înjurat intră în spam şi nu mai ies de acolo niciodată.

5. Al treilea schimb de replici între doi comentatori intră în trash

6. După al cincilea comentariu la un articol, autorul intră în moderare (chiar şi autorul articolului, dacă am o zi proastă :) )

7. Aceste reguli li se aplică tuturor, chiar şi autorilor Blogary

8. E posibil ca regulile 1, 2, 3, 5 şi 6 să fie eliminate la anumite articole mai light, de week-end.

PS. La un articol cu 345 de comentarii am numărat 43 de comentatori, adică o medie de 8 comentarii de fiecare. Iar dacă îi eliminăm pe cei cu doar un comentariu, media creşte. pentru ceilalţi. Şi uite aşa ajungem la 10 comentatori cu cîte 20 de comentarii de fiecare.

PS2. Ştiu că o să fie mai greu cu regulile astea la început, dar în timp ne învăţăm cu ele. Cei care chiar sînt interesaţi de articole şi care chiar au ceva de spus, vor rămîne, ceilalţi probabil vor pleca.

PS3. Regulile vor fi postate într-o pagină distinctă (acolo unde acum e “Promovează Blogary”). Astfel nimeni nu va avea scuza necunoaşterii lor şi nici noi nu ne vom mai considera obligaţi să dăm explicaţii de fiecare dată.

(sursa: http://blogary.ro/2010/10/regulile-comentariilor/)


Ei bine, cei care realizează acest blog numit Madame Blogary susţin un partid politic declarat:
1. democrat
2. liberal
3. popular european (proiect care a reieşit dintr-o doctrină creştin-democrată)

Avem trei dimensiuni care vorbesc despre toleranţă, comunicare, păreri distincte, libertate. Stau şi mă întreb, cum poate susţine cineva asemenea dimensiune doctrinară şi, totodată, să susţină o astfel de cenzură? Răspunsul nu poate fi decât unul singur, susţinerea nu are nimic de-a face cu doctrina... Ceea ce îmi puţea mie a cult închinat personalităţii, se verifică.

Părerea mea că astfel de elemente de cenzură l-ar fi făcut gelos şi pe Dumitru Popescu Dumnezeu. Bravos domnilor, aplauze puternice şi prelungite!

http://1.bp.blogspot.com/_VGaTRwIldGc/SI54ChBikHI/AAAAAAAAAaU/idFqDixe3oQ/s400/applause.jpg
(sursa: http://canuctude.blogspot.com/2008/07/big-round-of-applause.html)

14 comments:

nimrod said...

Biblio,

Pe de o parte, apucăturile poliţieneşti nu sunt specifice doar intelectualităţii româneşti ci mai tuturor grupusculelor care, raportat la produsul cultural global, se zbat în anonimat şi din cauza asta n-au resursă democratică. Pe de altă parte, la asemenea exemple comentariul meu preferat e următorul: aştept ziua în care al de ăştia vor introduce filtru la intrarea în librărie sau/şi pe internet, areale în care vor avea acces doar ce-i agreaţi pe bază de dosar iar achiziţiile se vor face doar pe bază de listă aprobată de la ministerul culturii lor, măsură urmată fără doar şi poate de strângerea, în bună tradiţie românească, a cărţilor şi radiourilor de prin casele oamenilor. Cum de câteva zile se zvoneşte că regimul comunist din Coreea de Nord e pe ducă ar mai rămâne ca termen de comparaţie (şi constituirea de grupuri de prietenie) Iranul, Siria, Venezuela şi mai nou Egiptul, unde am înţeles că e o problemă cu sms-urile.În rest, vă invidiez că sunteţi ca personaj-problemă pe acelaşi palier cu mogulii şi cu Dinu Patriciu, vă admir tăria de caracter şi de tensiune arterială şi, cu voia dumneavoastră, mă tăvălesc de râs...

Concurs 50$ Bloguri said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Bibliotecaru said...

Fără spam, please!

Bibliotecaru said...

@ nimrod
Exageraţi.

nimrod said...

@Biblio,

Exagerează ei, exagerez şi eu. Modele istorice: Joseph Porta sau Leonida Neamţu...

Bibliotecaru said...

De Leonida Neamţu parcă am auzit, dar de Joseph Porta... nu cred să fi auzit ceva.

Unknown said...

Buna ziua, dorim sa va facem o propunere comerciala! Daca sunteti interesat trimiteti un e-mail la office@falvorotarybids.ro.

nimrod said...

Biblio,

Dacă Marx mergea din când în când pe mâna lui Eugene Sue ca sursă de informaţii, de ce nu m-aş folosi şi eu de Sven Hassel cu atît mai mult cu cât am şi un citat preferat din Porta: "Cu stomacul plin faci faţă şi unui război mondial". Actual, n'aşa, dacă ne gândim la zvonul cu 11 noiembrie curent, coroborat cu scăderile de salarii, semn că de supravieţuit vor supravieţui alţii...

Bibliotecaru said...

@ Falvo
Mulţumesc pentru intenţie, dar nu doresc nici o propunere comercială.

Bibliotecaru said...

@ nimrod
Mă gândeam eu că... dar am spus să nu risc. :D

La noi "full stomach" a fost înlocuit cu "fool stomach", că sună asemănător. :D

Mihai Pop said...

@bibliotecarul

Pot spune ca in calitate de sustinator al PDL, am fost facut in toate felurile pe blogurile care nu sustin PDL. Asa si? Sunt oameni si oameni peste tot. Daca esti interesat de discutii in contradictorii ca sa vezi si alte puncte de vedere, ne auzim.

Eu n-am injurat/jignit pe nimeni. Doar ca nu am inteles niciodata de ce cineva da in PDL, nu am primit niciodata un raspuns suficient de bun la argumentele mele, care sa ma convinga, si idealul vietii politice pentru mine este numai partide de centru-dreapta din care sa poti alege. altfel, nu pot alege PSD , iar la PNL sau PC ma mai gandesc.

Bibliotecaru said...

@ Mihai Pop
Cred (şi sper) că m-aţi înţeles greşit. Eu vorbesc despre cei care sunt susţinători ai partidelor politice şi, mai des, ai personalităţilor politice şi care, atunci când ai un punct de vedere diferit, nu ştiu să facă altceva decât să "înjure". Direcţia PDL nu este pomenită decât prin prisma faptului că cei pe care i-am dat exemplu erau susţinători PDL.

În altă ordine de idei, văd că blogul OTPDL Cluj împlineşte un an de la ultima postare. Sunt un "consumator" de bloguri şi site-uri politice şi, pe cât posibil, promovez ideea acestora. Este păcat că nu readuceţi la viaţă acest blog şi l-aţi lăsat să fie unul "de campanie".

Mihai Pop said...

Inteleg acum. Eu imi asum ideile mele proprii si desigur aparteneta politica, aceasta datorandu-se unei oarecare similitudini intre ceea ce vrea PD-L si ce imi doresc eu ca cetatean.

Te-am adaugat in blogroll.

Bibliotecaru said...

@ Mihai Pop
Vă recomand şi dumneavoastră:
http://bibliotecarul.blogspot.com/2010/10/3-am-nevoie-de-10-milioane-de-romani.html

© Gheorghe Florescu, 2008 Acest site este un pamflet politic şi, uneori, cultural, trebuie deci tratat ca atare.