06 June 2010

Băsescu vs. PDL


În întrebam pe domnul Cristian Preda (minutul 26:50 din înregistrarea de la pagina http://www.gandul.info/news/video-europarlamentarul-cristian-preda-a-fost-la-videochatul-gandul-6277051) dacă există un curent de eliberare a PDL de sub tutela lui Traian Băsescu. Domnia sa mi-a răspuns...
Eliberare! Adică a fost acuma sub jugul... Nu, acuma să ştiţi că eu am privilegiul de a fi văzut relaţia preşedintelui cu partidul Democrat Liberal, fiind lângă preşedinte, şi, invers, din postura în care nu mai sunt consilier al preşedintelui. Nu voi spune mai mult decât atât pentru că, aşa cum v-am spus, nu mi se pare fer să-l implic pe preşedinte în această discuţie Despre PDL.

Iată însă ce citesc în ziarul Gândul:
"Preşedintele este aşteptat la această întâlnire pentru a le transmite parlamentarilor PDL un mesaj ferm, şi anume că, în opinia sa, ori susţin măsurile de austeritate promovate de Guvern prin angajarea răspunderii şi votează împotriva moţiunilor de cenzură, ori Executivul va fi demis prin aceste moţiuni, iar PDL nu va mai avea ca variantă decât să treacă în opoziţie", au declarat, sâmbătă, agenţiei Mediafax, surse politice.

http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/186/3928/6290571/1/4234452-mediafax-foto-andreea-balaurea.jpg?width=510

(sursa: http://www.gandul.info/politica/basescu-le-transmite-pedelistilor-la-snagov-ca-daca-nu-sustin-guvernul-sa-se-duca-in-opozitie-6290571)

Mesaj Ferm? Mi se pare mie sau Preşedintele intervine brutal în viaţa de partid a PDL? Dacă nici acest mod de abordare nu înseamnă vot imperativ... ce anume mai înseamnă art. 69 din Constituţie? Preşedintele spune de fapt că dacă domnul Boc pică, atunci nu va mai numi premier de la PDL... Sigur, stă în prerogativele domniei sale să facă un astfel de anunţ public, poate anunţa că eventual viitor premier nu va mai fi de la PDL, dar anunţul în sine cu deschidere spre zona Snagovului mai mult decât zona României, este de fapt un şantaj politic asupra parlamentarilor PDL şi, mai ales, la adresa votului parlamentarilor PDL asupra moţiunilor de cenzură. Din punctul meu de vedere, întrebarea mea a fost perfect îndreptăţită.

Întrebarea mea rămâne:
Există un curent de eliberare a PDL de sub tutela lui Traian Băsescu?

7 comments:

nimrod said...

Nu se eliberează nimeni. Doar s-au încăierat între ei ca naufragiaţii de pe pluta Meduzei...Dizgraţios. Mă aşteptam la mai multă demnitate.

Bibliotecaru said...

Domnul senator Georgică Severin nu "s-a deplasat". Dar nu numai că nu a fost la şedinţa de informare, dar a spus că va vota pentru demiterea Guvernului şi cu bile la vedere.

Anonymous said...

[...]downloadeză ultimile melodi marca Okapy, Pi2de şi Azi nu, de WHO , Grasu XXL , Spike[...]

http://danielx2.wordpress.com

nimrod said...

Înclin să-i dau dreptate lui Dragnea: unii pedelişti încep să realizeze ce se întâmplă şi iau distanţă... Alţii ori nu înţeleg, ori n-au soluţii. Ca să fiu sincer, cu excepţia lui Boc, care nu mă interesează, de toţi ceilalţi îmi pare realmente rău, ca după ţărănişti... E naşpa să te faci de râs.

Bibliotecaru said...

Nu cred că "nu înţeleg", cred că interesele lor personale sunt alături de Boc-Băsescu şi nu pot părăsi corabia fără să ajungă într-un punct, hai să-i spun aşa, nedorit.

Butonul apăsat de preşedinte este că nu va nominaliza un candidat-premier de la PDL dacă domnul Boc va fi supus Moţiunii de Cenzură şi va pierde încrederea Parlamentului.

nimrod said...

Pe cei cu interese personale eu i-am încadrat la ăia care n-au soluţii. De exemplu, cei care aşteaptă, promisă de Boc, scăderea dobânzilor la reeşalonări...Ehe!

Bibliotecaru said...

Păi au soluţii... :D
Anume să susţină pe domnul Boc încă doi-trei ani.

© Gheorghe Florescu, 2008 Acest site este un pamflet politic şi, uneori, cultural, trebuie deci tratat ca atare.