13 February 2012

Din păcate, chestiunea cu blogul Naşului a mers mult mai departe decât merita


Nu sunt foarte deranjat de banul "obţinut" pe blogului Naşului. Nici măcar nu sunt supărat pe domnul Radu Moraru, pentru că este evident că nu are nici o legătură cu ce s-a întâmplat, domnia sa are nişte "entuziaşti" administratori.

Lucrurile au stat foarte simplu.

1. Am postat un comentariu care nu a apărut
2. Am postat imediat un al doilea comentariu care nu a apărut
3. Am bănuit că este o problemă cu blogul, asta pentru că blogosfera este dominată în ultimul timp de tot felul de erori.
4. Am postat un al treilea comentariu, după un timp, de data aceasta cu nick-ul Bibliotecaru2. Atunci mi-a apărut mesajul, dar în moderare.
5. În acel moment a fost foarte clar că prezenţa mea pe blog este banată şi am scris articolul

http://bibliotecarul.blogspot.com/2012/02/cum-au-explodat-nervii-nasului-moraru.html

Ceva mai târziu mi-am controlat emailul şi am descoperit...
Avertisment!

FROM:

contact@nasul.tv

TO:

xxxxxx@yahoo.com

Message flagged
Thursday, February 9, 2012 9:28 PM
Buna seara,

Acesta este un prim avertisment. Daca mai gresiti numele dl. RADU MORARU, veti primi ban pe platforma.

Multumesc,
Admin
Evident, blocarea mea nu avea nici o legătură că am scris de două-trei ori Măraru în loc de Moraru... un tic de tastare pentru care, de altfel, mi-am cerut şi scuze. Greşeala fusese cu două zile înainte şi mesajul că voi fi banat a venit după ce în prealabil observasem că fusesem banat.

Lipsa de bun simţ este că, deşi discuţia s-a creat pe blog, administratorul nu a venit să spună, pur şi simplu, că am fost banat pe acel blog... că nu e un capăt de ţară. Cineva cred că are impresia că-mi smulg eu părul din cap din această cauză.

Ceea ce mi s-a părut şi mai penibil a fost că unii comentatori, profitând de situaţie, au început să spună tot felul de tâmpenii la adresa mea. Oamenii mici au reacţii de oameni mici.

Sper ca acest capitol să se încheie aici şi să ne vedem de treabă.

Vezi şi:

Cum au explodat nervii Naşului Moraru

Ca să nu se spună că sunt rău

15 comments:

Katrina said...

biblio
Consider ca interventiile tale ar fi mult mai benefice pe blogul doamnei Monica Macovei decat pe platformele unor servitori ai puterii

N. Raducanu said...

Lasand deoparte problema de fond, as indrazni o intrebare: ce inseamna in romaneste "a fi banat pe platforma"? Si in general ce rost are englicizarea fortata a limbii (to ban: a interzice, a prohibi etc.)? Credeam ca pe acest blog se acorda mai multa atentie puritatii limbii noastre...

Bibliotecaru said...

@ Katrina
Da, dacă doamna Macovei ar citi cu adevărat acele comentarii. Din păcate nu cred că domnia sa le citeşte, chiar dacă aparent "pare" că ar fi oferit câteva răspunsuri.

Bibliotecaru said...

@ N. Raducanu
"A bana" este din aceiaşi sferă cu "a downloada" sau nick... şi aşa mai departe.

"A bana" nu vine direct din "ban" cuvântul în engleză, ci din comanda de administrare a chat-ului "ban".

La chat administratorul are trei sancţiuni:
/ban username - Ban this user from this channel permanently (moderators only)
/kick - Issues a Ten Minute Timeout (moderators only)
/timeout - Issues a Ten Minute Timeout (moderators only)


Comanda "ban" a trecut şi la bloguri. Evident, în limba română s-a ajuns cu "a bana". Este evident că trebuia să se facă referire la comandă cu numele comenzii şi nu cu o traducere. "A lua ban" are cu totul al sens de a interzice... nu mai vorbesc despre a prohibi :D Poate mai apropiat este "a bloca".

Katrina said...

@ N Raducanu
Din pacate, in ultimii ani s'a dezvoltat un limbaj "internet", pe care'l folosim cu totii, dar fata de "anglicizarea" limbii romane din mass media, la care Academia romana nu are niciun comentariu, este doar o picatura de apa....Nu suntem singurii vorbitori de alta limba ca engleza, obligati sa suporte incultura jurnalistilor, care propaga "neologismele"

ADRIAN said...

Mai bine comentam aici totusi :)
"February 13, 2012 7:47 PM
ADRIAN said...

Dar de ce v-ati consumat atat timp in a-l vizita si a-l mai si intreba ceva? Inteleg sa o faceti in raport cu vreun factor de decizie sau in raport cu cineva care produce o informare. Dar in cazul unui suflator in ... panzele stim noi cui ?"

Bibliotecaru said...

Toţi cetăţenii României merită atenţie.

Asterisc said...

@N. Raducanu
Eu folosesc a bloca.
Dacă ar fi neologisme, n-ar fi rău. Neologismul înseamnă îmbogăţirea limbii cu un cuvînt inexistent la noi şi împrumutat din altă limbă. De regulă, cuvinte inexistente avem cînd îşi face apariţia un aparat nou, el venind cu denumirea din limba celor ce l-au produs. Exemplu: radar. Realitatea este că noi facem altceva, adică înlocuirea unor cuvinte româneşti existente, cu altele englezeşti. Aşa ajungem la o limbă amestecată, pe care un lingvist de marcă a numit-o romgleză.

epolitikon.wordpress.com said...

Stiti zicala ca cel mai destept cedeaza primul.
Oricum, faina treaba cu Mararu :).
Lasati-l in plata Domnului ca oricum vorbiti cu peretii.

Vasile, said...

Katrina,

Adica sugerezi ca doamna respectiva ar vreo nobila ?

ZeV said...

Nu, domnule Vasile, ,,nobila" este doamna Norica Nicolai.

Bibliotecaru said...

@ epolitikon.wordpress.com
L-aş lăsa dacă nu ar pregăti un fel de poteră de ultraşi.

ZeV said...

Ma si mir ca l-ati urmat pe ion adrian in valtoarea primordiala a mintii umane care este blogul Nasului.
Poate, cu timpul, cand legile fizicii si ale bunul simt isi vor fi produs efectele, poate ca din haosul mintii dezlantuite se va structura si ceva coerent, pertinent sau...plauzibil.
;)
Sau dvs ati fost primul ?
;)

Bibliotecaru said...

Dl. Ion Adrian m-a provocat :D

Vasile, said...

Katrina,

In propozitie era vorba de o Monica , nu Musca , si nici frumoasa ca cel putin sa ajunga o columbeanca de conjuncura!

Daca sugerati ca Norica ar avea ceva in comun cu Monica ca foste profesioniste sau cine stie tortionare in vechiul sistem ,as avea totusi de facut un comentariu: Monica Macovei a fost o doamna pina la un anume moment cind a devenit cirpa lui Traian Basescu de cealalta parte din cauza lui Norica cel putin nu mor oameni nevinovati!

De aici si intrebarea mea nevinovata despre o fosta sau presupusa doamna, care a facut atat rau acestei tari si acestei natii!

© Gheorghe Florescu, 2008 Acest site este un pamflet politic şi, uneori, cultural, trebuie deci tratat ca atare.