06 February 2012

O primă luare de cuvânt care mi-a plăcut


Cătălin Predoiu:

Bună seara, tuturor. După cum știți, am decis să accept mandatul de prim-ministru interimar, în urma depunerii mandatului de către Guvernul Emil Boc, astăzi, 6 februarie 2012. Am acceptat acest mandat, cu speranţa că va contribui la degajarea unei soluţii politice stabile pentru guvernarea României şi menţinerea continuităţii funcţionale a administraţiei publice centrale. Mandatul premierului interimar este limitat, potrivit Constituţiei, la actele necesare pentru administrarea treburilor publice, până la depunerea jurământului de către membrii noului guvern. Concret şi formal, guvernul interimar va adopta numai hotărâri de guvern, guvernul interimar nu va adopta ordonanţe, ordonanţe de urgenţă sau proiecte de lege.
Asigur cetăţenii României că instituţiile administraţiei centrale vor acţiona în continuare în mod normal, pentru rezolvarea treburilor publice în condiţii cât mai bune. Potrivit prerogativelor constituţionale pe baza cărora funcţionez, solicit tuturor celor care lucrează în aceste instituţii să-şi continue activitatea cu competenţă, cu calm, cu legalitate şi cu bună credinţă. Cetăţenii trebuie serviţi, indiferent de situaţia politică. Plătitorii de taxe au dreptul la o administraţie eficientă, indiferent de interimatul Guvernului şi situaţia politică în general. Pieţele economice şi financiare internaţionale, precum şi partenerii noştri externi trebuie să primească chiar din aceste momente mesajul că România rămâne stabilă, guvernabilă şi îşi continuă drumul către stabilitate politică şi dezvoltare economică. Aceasta a fost declaraţia pe care am dorit să o susţin. În continuare, voi sta la dispoziţia dumneavoastră pentru câteva întrebări.
Reporter: În cazul în care preşedintele Traian Băsescu vă va oferi - în cazul în care nu a făcut-o deja - şansa să fiţi şi premierul desemnat să formeze un nou cabinet, după terminarea acestei perioade de interimat de 45 de zile sau mai mult veţi accepta o asemenea provocare?
Cătălin Predoiu: În ceea ce mă priveşte, am spus-o şi cu alte ocazii, disponibilitatea mea este să-mi pun la dispoziţia Guvernului, la dispoziţia ţării în general, cunoştinţele şi competenţa mea. Politicienii sunt chemaţi să dea ţării o soluţie politică stabilă şi pe termen lung pentru guvernarea ţării. Am lucrat, în mandatele pe care le-am avut, cu toate partidele politice reprezentate în Parlament. Am servit în mai multe guverne cu componenţă politică diferită. Am căutat întotdeauna să găsesc o cale de rezolvare a problemelor concrete pe care le-a adus mandatul în faţa mea. Îmi asum orice responsabilitate care poate contribui la stabilizarea politică a ţării şi la continuarea schimbărilor necesare în societatea românească. După cum am văzut cu toţii în ultimele săptămâni, naţiunea aşteaptă schimbări importante, naţiunea aşteaptă un alt fel de a face politică, aşteaptă rezolvări la probleme concrete, stringente. Acesta e răspunsul meu.
Reporter: Bună seara, în primul rând! Aş vrea să vă întreb când aţi primit prima dată această propunere şi cum aţi primit vestea?
Cătălin Predoiu: Am primit această propunere după ce premierul Emil Boc şi-a anunţat depunerea mandatului. Am primit această propunere cu un sentiment de responsabilitate, sigur, cu sentimentul că în faţă se află o provocare importantă şi am acceptat imediat, dar nu înainte de a-mi cântări suficient puterile, de a-mi cântări competenţele, de a încerca să înţeleg ce e de făcut în perioada imediat următoare. Vă asigur că indiferent cât durează acest mandat, două ore, 24 de ore, 24 de zile, mă voi implica cu toată competenţa şi puterea mea de muncă pentru a servi naţiunea română. Vă mulţumesc!
Reporter: Cum a fost prima şedinţă, cum v-au perceput colegii miniştri în noua postură?
Cătălin Predoiu: Am discutat în prima şedinţă probleme concrete legate, în special, de măsurile care trebuie luate în acest context al intemperiilor, care, după cum ştiţi, creează cetăţenilor şi companiilor greutăţi fără precedent în ultima perioadă. M-am asigurat, discutând cu colegii miniştri, că toată lumea îşi va continua activitatea în mod normal, că sunt luate măsurile ca să ţinem situaţia sub control din punctul de vedere al intervenţiilor reclamate. De altfel, în această seară, alături de ministrul de interne şi ministrul transporturilor, vom avea o videoconferinţă cu prefecţii pentru a urmări în mod concret ce trebuie făcut la nivelul autorităţilor locale.
Reporter: Bună seara. Aş vrea să vă întreb, având în vedere că până acum dumneavoastră aţi fost în Guvern un ministru independent, credeţi că pentru funcţia de prim-ministru este mai indicat o persoană independentă, un tehnocrat sau un politician, o persoană susţinută politic?
Cătălin Predoiu: Cred că pentru funcţia de prim-ministru este indicată o persoană care să poată duce această funcţie înainte, cu rezultate concrete pentru cetăţeni şi companii, pentru angajamentele noastre externe, pentru viitorul pe termen mediu şi lung al României. Situaţia, însă, este una de natură să reclame o soluţie politică, în primul rând şi această soluţie politică stă, la ora aceasta, în mâinile politicienilor. Ei trebuie să degaje o soluţie care să servească naţiunea.
Reporter: Dacă veţi fi premier desemnat, credeţi că veţi putea face treaba mai bine decât a făcut-o premierul Emil Boc?
Cătălin Predoiu: Tot ce pot să vă spun, aşa cum am afirmat şi acum câteva minute, este că indiferent cât voi servi în această funcţie mă voi implica total pentru soluţii concrete de schimbare în bine a situaţiei cetăţenilor şi a companiilor. Este tot ceea ce poate promite un om onest, în acest moment.
Reporter: O întrebare mai administrativă. Aţi preluat deja cabinetul premierului Boc şi veţi păstra acelaşi aparat al primului-ministru, SGG?
Cătălin Predoiu: Am avut o discuţie cu premierul Emil Boc, inclusiv legată de detalii administrative. Ele sunt în curs de aplicare. Pe de altă parte, mesajul meu către cei care au servit în aparatul Guvernului este foarte simplu: oricine este dispus să lucreze cu bună-credinţă şi să manifeste competenţă profesională este bine venit alături de mine, indiferent cât va dura acest mandat de premier interimar.
Reporter: Este valabil mesajul dumneavoastră şi pentru purtătorul de cuvânt? Vrem să ştim cu cine vom putea comunica în aceste 45 de zile?
Cătălin Predoiu: În primul rând pentru purtătorul de cuvânt. A fost prima discuţie pe care am avut-o. Vă rog, dacă mai sunt întrebări? Nu? Bine. Vă mulţumesc şi probabil că o să ne revedem în curând. La revedere. Bună seara.

http://www.gov.ro/upload/articles/115874/foto8048.jpg

Emitent: Guvernul Romaniei – Biroul de presa

Data: 06.02.2012

(http://gov.ro/catalin-predoiu-asigur-cetatenii-romaniei-ca-institutiile-administratiei-centrale-vor-actiona-in-continuare-in-mod-normal-pentru-rezolvarea__l1a115874.html)

9 comments:

epolitikon.wordpress.com said...

Da si eu cred ca Predoiu e o solutie buna de compromis.

gabriella said...

Sa nu ne bucuram prea repede de caderea lui Boc...vrem schimbare, dar sa o vedem pe toata...ceea ce ne-a oferit Presedintele nu este o schimbare ci doar niste firmituri asa aruncate. Eu nu mai astept de la el nimic, doar sa plece unde o vrea pe mare...pe ocean dar nu de tot, ca mai are si datorii…multe asadar flerul meu imi spune ca e doar o "diversiune" ca sa zic asa, eu nu ma bucur inca...Sa aveti o seara frumoasa caci pe la mine este viscol.

epolitikon.wordpress.com said...

La loc comanda. La vremuri cacacioase scoatem asii pe masa. Bagam artileria grea: serviciile secrete :).
Ungureanu cred ca-i ultima carte a lui Basescu.

nimrod said...

Regret că nu mă pot concentra să-mi dau şi eu cu părerea în legătură cu premierul desemnat fiindcă nu mă pot opri din râs. Aia cu "de mâine dimineaţă..." a fost demenţială!

Vasile, said...

Cdei care isi dadeau cu presupusul interimar, au cazut din nou in capcana Basescu.

Boc nu fuse un bumerang ci doar un titirez o jucaria intre degetele lui Traian jucarie transformata dramatic intr-un maur!

La randul meu si eu am gresit atunci cind am spus ca Nuti sta deasupra lui Traian, mai corect ar fi fost sintagma " sta interimar" deoarece permanent stau altii !

De acum cred ca-i superflu sa repet ca in Traian B. nu a stat nici o data sperantele romanilor si sperantele serviciilor!

Bibliotecaru said...

De ce vă grăbiţi. Trebuie mai întâi să vedem un premier numit.

Vasile, said...

Biblio ,

Cartile nu sunt facute de opozitia cum nici de puterea parlamentara.
Daca Traian il vrea atunci si parlamentul il doreste fie ca vrea sau nu!
Boc este un mort politic , dupa unii un criminal dupa altii un calau , si reintoarcerea ar fi o insulta mai mare chiar cu aceea a unui PM , in mod sigur vor juca o carte noua ,adica un guvern inedit, format din cvasi necunoscuti!

Bibliotecaru said...

Nu e chiar asa simplu, UDMR şi minorităţile sunt mai greu de "condus" de la Cotroceni. Nu e nevoie decât de câteva voturi pentru ca rezultatul să se răstoarne.

epolitikon.wordpress.com said...

Minunea nu a tinut decat cateva ore, nici macar 3 zile.

© Gheorghe Florescu, 2008 Acest site este un pamflet politic şi, uneori, cultural, trebuie deci tratat ca atare.