27 August 2011

Traian Băsescu explică cum creşte barba femeilor din marină


După ce preşedintele Traian Băsescu a lansat în neuitare celebra replică despre doamna Udrea "În orice caz, aseară eu am fost cu nevastă-mea. Dacă s-a dus, s-a dus la vreun consilier. Deci eu am dormit la Neptun aseară" iar doamna Udrea, în loc să-i dea o scaltoacă peste ceafă (prin replică, la figurat), aşa cum ar fi meritat, a dat-o cumva pe glumă, astăzi domnul Băsescu mai loveşte, cu o mojicie de nedescris, în eternul feminin.

"Aici e o şcoală care construieşte bărbaţi chiar şi dintre studenţii care sunt femei"

Un asemenea misoginism, declarat pe faţă la TV, ostentativ... mie nu mi-a mai fost dat să văd. Ce stimă de sine poate avea o femeie atunci când susţine cariera unui astfel de bărbat. L-am introdus pe Traian Băsescu pe lista celor care nu le mai acord stima mea pentru că nu a avut nici cea mai mică reacţie la după ce un român şi-a dat foc în faţa Palatului Cotroceni acuzându-l de dictatură, dar primul semn care mi-a trezit suspiciunea că domnul Băsescu nu este un om stimabil a fost în urma episodului de violenţă verbală la adresa doamnei Dragotescu. Iată că în cel de al doilea mandat, domnul Băsescu se descoperă, de unul singur, drept un om cu foarte puţină eleganţă şi bună-creştere.

http://www.evz.ro/typo3temp/pics/Femeia_cu_barba_72f7b6fb76.jpg
(http://www.evz.ro/detalii/stiri/video-se-poarta-femeia-cu-barba-900468.html)

7 comments:

nimrod said...

Mie Traian Băsescu nu-mi face impresia că ar fi misogin; poate mai puţin inspirat. Altfel, sensibil cum sunt eu însumi la categoria "uniform", nu găsesc că a fost deplasat în figura de stil. Personal, cred că am zburat de vreo două ori cu avioane având femei copilot. Erau elegante şi frumoase da' nu păreau chiar genul care să ţipe şi se urce pe scaun la vederea unui şoricel, ceea ce mi-a dat oarece linişte interioară... Cred că sunteţi prea aspru... Cât priveşte ziaristele de pe la noi, eu o prefer oricum pe Ramona Avramescu.

N. Raducanu said...

Cum, domnule Bibliotecaru, abia acum l-ati inscris pe Basescu pe lista dvs. de indivizi lipsiti de eleganta ? Dar la “tiganca imputita” nu ati reactionat? Dar la aluziile cu “pasarica”? Sau la alte mitocanii, proferate atat la adresa femeilor, cat si a barbatilor, inca de pe vremea cand nu era inca presedinte? Ma tem insa ca e constient ca mahalagismele mai mult il ajuta in castigarea simpatiei unui anumit fragment din electorat...

Bibliotecaru said...

@ nimrod
O femeie care nu este copleşită de emoţii nu este neapărat un bărbat, după cu nici un bărbat copleşit de emoţii nu este o femeie.

Cum ar fi să vină o balerină care să spună despre nu ştiu ce şcoală de balet...
"Aici e o şcoală care construieşte femei chiar şi dintre studenţii care sunt bărbaţi"

Faptul că domnia sa gândeşte anumite lucruri este una, în calitate de preşedinte domnia sa nu are voie să exprime aceste păreri, şi asta-i alta. Dacă nu poate, atunci are o problemă.

Episoadele despre care vorbiţi nu reprezentau poziţii exprimate, ci un comportament la coadă la casa de marcat, or în parcarea molului. Mai mult, "ţigancă împuţită" era o replică spusă în spaţiu privat. Ce face fiecare în spaţiul său privat nu ar trebui să preocupe pe nimeni. Nu am fost de acord nici cu acea amendă pe care a primit-o. Acolo, în maşină, putea spune orice. Penibilă mi s-a părut şi reacţia mezinei care a încercat să justifice expresia.

Una-i una, alta-i alta... Această declaraţie era însă oficială, ştia că este filmat, ştia că este înregistrat, ştia că la ştiri va apărea această replică... nu era nimic de tipul "camera ascunsă".

Bibliotecaru said...

@ N. Raducanu
:)
În răspunsul către domnul nimrod am exprimat şi ceea ce ar fi trebuit să vă spun dumneavoastră.

nimrod said...

Biblio,

:) Dacă ne gândim la Spartacus, eu cred că balerinii n-au a se teme...
În rest, cum ziceţi, da' după părerea mea toate atacurile astea au cam început să-i ridice mingea la fileu preşedintelui. Cred că cineva din vreun staff ar trebui să devină conştient de chestia asta...

bazel09 said...

Atât îi răstălmăcim cuvintele şi îi punem pe cap chestiuni la care cred că nici măcar nu se găndeşte.
La fel ca primul comentator, cred că a fost mai puţin inspirat şi odată ce i-a zburat "păsărica!"din gură, cale de-ntoarcere nu exista.

Bibliotecaru said...

@ bazel09

Dacă "i-a zburat porumbelul din gură"... Cu ce anume scuză asta cele întâmplate?

© Gheorghe Florescu, 2008 Acest site este un pamflet politic şi, uneori, cultural, trebuie deci tratat ca atare.