09 December 2012

Restricţionarea dreptului la vot


Ce au văzut ştirile:
Preşedintele Traian Băsescu a vot duminică, în jurul orei 12.00, la Liceul Xenopol din Capitală. Şeful statului a venit la vot însoţit de soţia Maria şi de cele fete, Ioana şi Elena.

Traian Băsescu a declarat că a votat pentru "continuitate pe drumul spre Vest".

"Eu cred că România trebuie să-şi continue drumul euroatlantic, iar Rusia şi cu China putem fi foarte buni prieteni, dar drumul nostru cert este spre valorile euroatlantice", a spus şeful statului.

Băsescu şi-a exprimat convingerea că toţi românii care vor să voteze vor veni la urne indiferent că plouă sau ninge.

Întrebat dacă duminică va merge la cumpărături, cum face de obicei de alegeri, Băsescu a răspuns: "Până acum soţia nu mi-a dat nici o listă".



(http://www.rtv.net/basescu-a-venit-la-vot-cu-sotia-si-cu-cele-doua-fete-elena-si-ioana_57070.html#ixzz2EY3t3Nj8)

Ce am văzut eu...

1. Am văzut un grup majoritar de bărbaţi, cetăţeni păziţi de jandarmi care strigau favorabil numele domnului Băsescu. Am văzut şi domnul Băsescu şi-a fluturat mâinile exact ca Nicolae Ceauşescu la celebrele ieşiri "de balcon".
2. Am văzut cum, paradoxal, doamna Băsescu şi doamna EBa i-au luat faţa domnului Băsescu la vot.
3. Am văzut cum domnul Băsescu a stat foarte mult în cabina de vot, cam de 3 ori mai mult decât normal, aş spune eu (chiar şi doamna Băsescu era un pic impacientată).
4. Am văzut cum domnul Băsescu a predat ştampila fără să ia înapoi Cardul de Identitate.
5. Am văzut mâinile tremurânde ale domnului Băsescu la introducerea votului în urnă (frig, emoţie, boală a sistemului de nervos, alcoolism?).
6. Am văzut cum domnul Băsescu a luat-o la dreapta atunci când a ieşit din sala de vot în loc de stânga, prilejuind strigătele disperate a cuiva din "staff"... "Pe aici!"
7. Am văzut spiritul ludic ale domnului Băsescu şi o reacţie interesantă la adresa domnului Tăriceanu... deloc agresivă.
8. Am văzut cum grupul entuziast de la începutul evenimentului fredona celebrul hit interpretat de Frankie Valli, "I Love You Baby"(şi m-a frapat trimiterea la tema gay din filmul omonim regizat de Alfonso Albacete şi David Menkes) dat fiind că vocile erau... bărbăteşti.
9. Am văzut cum după plecarea în trombă a coloanei oficiale grupul vesel şi cântăcios s-a disipat IMEDIAT şi ÎMPREUNĂ cu jandarmii care îi păzeau, în aceiaşi direcţie. (ciudat, nu-i aşa...)
10. Cel mai important lucru pe care l-am văzut... CAM 100 DE CETĂŢENII CARE AU DAT NĂVALĂ SPRE SALA DE VOT. Evident ei fuseseră "ascunşi" undeva să nu inoportuneze cu un incident pe domnul preşedinte în exerciţiul dreptului său la vot.

Este absolut evident că acei cetăţeni au fost împiedicaţi să voteze pentru a constitui condiţiile de securitate pentru votul preşedintelui şi a familiei lui. Aparent acest lucru ar fi normal, totuşi este vorba de împiedicarea dreptului la vot. Preşedinte sau nu, Traian Băsescu nu este altceva decât un cetăţean în momentul în care votează, ceilalţi cetăţeni nu ar trebui să aibă de suferit.

Adunând cele 10 puncte nu pot să nu trag concluzia că acel cor entuziast de cântat osanale preşedintelui nu a fost de fapt decât un dispozitiv de securitate camuflat. Dar ce mult iubeşte poporul român pe tiranul său!

Am mai observat astăzi un lucru ciudat în momentul votului domnului Ion Iliescu. O doamnă drăguţă, cu şuviţe blonde, şi-a acoperit faţa cu o tuşieră...

Am scris "la cald" aceste rânduri, chiar dacă le voi programa undeva după închiderea campaniei electorale. Dacă există inadvertenţe ce se vor releva mai târziu înseamnă că am avut o percepţie deformată din cauza emoţiei.


(http://youtu.be/WGLJKWTGpZ0) 


(http://www.imdb.com/title/tt0300016/)



(http://youtu.be/qeU1zIIy5Sk)


Din păcate nu am găsit înregistrarea a ceea ce am văzut în direct la TV... doar această înregistrare. Poate mai târziu.


Iată o înregistrare mai completă, dar şi ea trunchiată.

(http://www.rtv.net/basescu-a-venit-la-vot-cu-sotia-si-cu-cele-doua-fete-elena-si-ioana_57070.html http://vmedia.rtv.net/12/2012-12/00c145637c9e5eac80d59a51563daaf6.mp4)

Şi huiduiala... căruia nu i-au mai pus şi cod embed...
(http://vmedia.rtv.net/12/2012-12/a9ae2a896e478f3f75abe3da40f24450.mp4)

Din păcate nu apare tocmai momentul ulterior în care se vede cum au plecat cei de la jandarmerie şi cum a dat năvală puhoiul de lume ţinut departe de preşedinte.

No comments:

© Gheorghe Florescu, 2008 Acest site este un pamflet politic şi, uneori, cultural, trebuie deci tratat ca atare.