05 June 2011

Apărarea culturii


Ţineţi minte că se propunea dublarea filmelor pentru că subtitrarea distrugea limba română. Unul dintre modelele prezentate pentru această iniţiativă era Franţa.

Ei bine iată că Franţa o face... "lată".

Franţa interzice cuvintele "Facebook" şi "Twitter" la TV şi Radio



Recunosc că sunt împotriva celor două forme de "socializare", dar asta nu mă face să uit că orice interzicere este un pas spre dictatură.

Televiziunile și posturile de radio pot pronunța numele celor două rețele sociale doar dacă materialele prezentate au un conținut informativ pentru care Facebook și Twitter sunt relevante, însă li se interzice rostirea unor fraze precum „Urmăriţi-ne pe Twitter sau Facebook”, care sunt considerate forme de reclamă gratuită şi încalcă dreptul la o competiţie loială al celorlalte reţele sociale.
Legea a stârnit o reacţie negativă atât din partea publicului, cât şi din partea posturilor de radio şi TV, care cred că reţelele sociale au devenit atât de implicate în procesul de transmitere a informaţiilor, încât calitatea ştirilor ar putea fi afectată în urma acestei măsuri.

(sursa: http://www.realitatea.net/franta-interzice-cuvintele-facebook-si-twitter-la-tv-si-radio_841473.html)

În franceză ştirea ar fi sunat cam aşa...

CSA : Facebook et Twitter interdits d'antenne


Le Conseil de Surveillance de l'audiovisuel a décidé samedi que citer le noms des réseaux sociaux Facebook et Twitter est désormais interdit sur les ondes radiophoniques et télévisuelles.
Les réseaux sociaux n'ont plus le droit de cité à la télévision et à la radio. Le Conseil supérieur de l'audiovisuel (CSA) a décidé samedi que le renvoi des téléspectateurs et auditeurs vers les pages des émissions sur les réseaux sociaux comme Facebook ou Twitter constitue une « publicité clandestine » si ceux-ci sont nommés à l'antenne.

« Le Conseil a été saisi par une chaîne de télévision (anonyme, ndlr) de la conformité à la réglementation en matière de publicité des renvois aux pages consacrées à ses émissions sur des sites de réseaux sociaux. »

Le CSA, qui s'est penché sur le sujet le 12 avril, a considéré que « le renvoi des téléspectateurs ou des auditeurs à la page de l'émission sur les réseaux sociaux sans les citer présente un caractère informatif, alors que le renvoi vers ces pages en nommant les réseaux sociaux concernés revêt un caractère publicitaire » qui contrevient à un décret du 27 mars 1992 « prohibant la publicité clandestine. » C'est cette loi qui interdit de citer des marques à la radio ou à la télévision.
(sursa: http://www.francesoir.fr/people-tv/television-media/csa-facebook-et-twitter-interdits-d-antenne-105711.html)

6 comments:

nimrod said...

Biblio,

a.Încă mai sap în memorie să-mi amintesc dacă cel care a spus "nici un popor nu are monopolul prostiei" era belgian sau francez. Pe de altă parte, nu nici o diferenţă între a spune Facebook sau Reuters, sau Coca-Cola "în direct", de moka.
b.:) Ce aveţi cu saiturile de socializare? Eu am conturi pe Facebook şi pe Wayn şi pot să vă spun că primul e cam adormit şi prea puţin penetrant în timp ce Wayn e o bogăţie. Nici nu se compară ultraşii de pe blogurile noastre cu mahomedanii înrăiţi de pe Wayn!

Bibliotecaru said...

:)
Nu ştiu dacă a fost chiar "originalul", dar în forma "nici un popor nu are un monopolul total asupra barbariei, perfidiei sau stupidităţii" ştiu că ar fi fost parte din apelul elveţianului Hector Hodler, unul dintre marii promotori ai limbii esperanto, din ianuarie 1915.

Şocul primar pe care l-am avut asupra acestor sisteme de socializare a fost când am devenit martorul unei întâmplări tulburătoare. Două doamne s-a cunoscut, au socializat, şi-au spus multe dulcegării respectoase... şi-au postat trandafiri, ceva cam aşa @}-/--, aproape că era insuportabilă drăgălăşenia şi pupăciuoşenia...

După câteva zile, în urma unui mic conflict de nimic, au ajuns să se certe în formulări "ca la uşa cortului".

nimrod said...

a.Aha! Anecdota mi-a spus-o un amic elveţian, dar a pus-o în context european post-belic. S-o fi temut să nu-l înţeleg greşit... Omul e la origine basc (sic!) şi prima dată când a venit în vizită la mine i-am spus să-şi lase mitraliera şi dinamita la uşă...
b.Asta cu trandafirii, pisicuţele şi pozele nud din copilărie o au toţi, peste tot!!!

Bibliotecaru said...

Şi pe lângă pozele nuuuuud pe păturică, mai este varianta doamnelor care pun nu ştiu ce fotomodel visător la avatar, bărbaţi care pun la avatar tot felul de lucruri macho, părinţi care îşi pun poze cu copii în momentul "de joacă".

De ce lumea intră pe un server special făcut să postezi materiale "cu tine", pentru că acolo absolut "toate cele" sunt extrem de personale (mai puţin numele şi adresa de acasă). De ce să dai accept la mii de prieteni? Care este scopul? E cool? Socializarea reală se face pe canalele de chat, părerea mea.

nimrod said...

Biblio,

Eu personal, din varii motive, nu agreez chat-ul. În plus, prietenii mei de pe net, sub 30 în total, sunt oameni mult mai ocupaţi ca mine aşa că ne mai trimitem câte un hello din când în când şi tragem speranţă că ne-om întâlni într-o zi face to face. Eu chiar am nişte planuri pe anul viitor pentru Bosnia, partea musulmană. Cât priveşte târgoveţismele de pe net, mai ales personalităţile contrafăcute şi miile de prieteni ale unora, mă amuză teribil. Vai de mama lor...

Bibliotecaru said...

Eu nu am spus că agreez chatul, dar este mult mai deschis socializării. De aceea mi-am petrecut şi eu ceva timp pe IRC şi apoi am renunţat.

Pe neogen, ruda românească a Facebook, am stat mult mai puţin. După o discuţie în care am picat la mijloc între ortodocşi şi penticostali, m-am liniştit definitiv.

© Gheorghe Florescu, 2008 Acest site este un pamflet politic şi, uneori, cultural, trebuie deci tratat ca atare.