26 June 2011

Băsescianismul s-a generalizat


Am scris de multe ori despre derapajele verbale ale preşedintelui Traian Băsescu. Am scris şi despre derapajele verbale ale domnului Crin Antonescu. Iată că se închide cercul şi remarc acelaşi derapaj inadmisibil într-un discurs politic şi la Victor Ponta.


(http://webtv.realitatea.net/actual/victor-ponta-basescu-cauta-sticla)

Nu e trist să nu mai avem de unde alege... ce ne facem cu trei Băsescu la puterea României?

PS.
Domnul Ponta a făcut şi un gest frumos, acela al pomenirii domnului Surdu... păcat că acest moment a fost total anihilat de grava ineleganţă (ca să mă exprim eu elegant) a "căutării sticlei".

19 comments:

SimP said...

Bibliotecarule,

ai dreptate Ponta s-a coborat la nivelul lui basescu. Cat despre Antonescu eu consider ca a avut un comentariu decent si plin de adevar: basescu de pe pozitia de sef de stat face niste afirmatii demne doar de un betivan in birt.
Viclenia si machiavelismul lui basescu sunt atat de gigante incat pot spune (cu oarecare jena) ca orice critica,chiar si una desantata, imi da satisfactie. Lipsa democratiei in Romania in actualul regim securisto-basescian ne "ascute" la maxim subiectivismul. Cum el basescu stie sa isi dea dreptate chiar si cand nu o are cu ajutorul SRI, DNA, CSM,pixelul albastru, frauda voturilor in parlament etc, asa simtim si noi "in return" nevoia sa ne dam drumul la gura...
Cat de machiavelic poate fi un individ care propune opozitiei targul "imi acceptati modificarile Constitutiei si eu renunt la 2 ani de mandat" fara ca in Constitutie sa fie modificat articolul care spune ca UN MANDAT PREZIDENTIAL E DE 5 ANI, deci renuntand la 2 ani isi deschide calea sa mai candideze inca odata! Deci le intinde o momeala cu renuntarea la 2 ani pentru care ei, opozitia sa-i accepte mutilarea Constitutiei ca mai apoi sa ne trezim din nou cu basescu candidat la viitoarele alegeri prezidentiale!
Bibliotecarule, e urat ce a zis Ponta, da' ne pica bine.
(sa nu spui la nime' ca am zis io asta! lol)
SimP

Bibliotecaru said...

Îmi pare rău să vă contrazic, mie nu-mi pică bine deloc. Eu aş vrea ca USL să domine PDL nu printr-un război de mârlănie cu răspuns la mârlănie, ci, dimpotrivă, prin contrast. Mi-aş dori ca USL să fie eleganţa şi raţiunea sublimă care învinge grobianul şi aberaţia. Dacă întreaga politică se războieşte în ciobănisme, ce-am făcut? Ne facem o ţară de ciobani pentru că politica noastră nu poate mai mult?

nimrod said...

Biblio,

Nu mă prea pricep, da' cred că preşedintele l-ar putea acţiona în judecată pe Victor Ponta pentru calomnie. Asta ar dovedi că are, ca bărbat, sânge în instalaţie (sic!). Pe de altă parte şi eu am obiceiul dacă cineva mi se adresează cu apelativul "băi!" să-i răspund la fel aşa că, deşi n-am în continuare pic de simpatie pentru capii USL nu pot să nu observ că de data asta n-au început-o ei...

Bibliotecaru said...

Calomnia nu s-a reintrodus în Codul Penal şi nici în noul Cod Penal nu este.

Ca să dai în judecată pe cineva astăzi, trebui să probezi un prejudiciu, "în civil". În cazul politicienilor, este practic imposibil.

În plus, ceea ce a spus domnul Ponta este o ironie, în mod evident. Nu a înţeles nimeni că domnul Băsescu chiar căuta sticla de băutură astfel încât să se probeze o minciună.

Domnii Ponta şi Antonescu pot face cum cred ei că este mai bine, eu însă nu mai vreau să votez politicieni dominaţi de golănisme, eu vrea politicieni academicieni. Dacă nu voi avea astfel de politicieni, nu voi mai vota sau voi anula votul.

Motanul_Incaltat said...

Bibliotecaru are dreptate: marlania si golania NU salveaza Romania!!

N. Raducanu said...

Sa nu facem din tantar – armasar! Ce insulta zguduitoare a pronuntat Ponta de va face, d-le “Bibliotecaru” sa va indoiti daca va veti mai duce sau nu la vot? Cauta sticla ? Ce fel de sticla? Nici nu a pronuntat cuvantul “whisky” sau neaosul “tuica”, nici macar cel de “betiv” sau”birt” ca Antonescu. Iar daca prezenta in cabina de vot a dvs. (si a altor persoane tot atat de sensibile ca dvs.) depinde de epitetele pe care si le arunca sau, mai ales, si le vor arunca reciproc anul viitor adversarii politici, atunci inseamna ca atat Boc, cat si, mai tarziu, Basescu, vor continua sa conduca Romania. Citindu-va cu regularitate blogul, mi se parea ca imi impartasiti parerea ca tocmai aceasta din urma ipoteza este principalul pericol in momentul de fata in politica romaneasca.

nimrod said...

Biblio,

Canalia de uliţă nu crede la academician sau mai bine zis la spiritul academic... De altfel am senzaţia că politica românească va intra în curând în pană seacă de intelectuali autentici sau, în fine, de personalităţi cu oarece ştaif.

Motanul_Incaltat said...

Le style est l’homme même - Buffon

Bibliotecaru said...

@ N. Raducanu
Domnul meu,
De luni de zile îi spun domnului Ponta să nu-l mai bage în seamă pe domnul Băsescu. România nu are nevoie de încă doi Traian Băsescu şi încă două partide tip PDL, are nevoie de lucruri opuse lor. Nu e prima reacţie de acest tip a domnului Ponta, este prima reacţie care este sancţionată cu adevărat de presă... Eu am sancţionat mult mai multe. Dacă recitiţi ce am scris pe blogul domniei sale, veţi vedea că i-am reproşat de mult timp atacurile, tip "pamflet", la adresa domnilor Boc/Băsescu, atacuri care nu produc absolut nimic pentru români.

Bibliotecaru said...

@ nimrod
Primul blog politic a fost cel al domnului Adrian Năstase. De la bun început am intrat acolo spunând că este nevoie de o şcoală de politicieni superiori celor de astăzi. Am repetat această cerinţă tuturor... dar nu m-a băgat nimeni în seamă. Dacă nu au aceşti oameni superiori care să conducă România, atunci înseamnă că partidele nu-şi fac treaba. Dacă partidele nu-şi fac treaba, de ce avem nevoie de ele?

Bibliotecaru said...

@ Motanul_Incaltat
Şi asta era evident încă în 1753...
:D
Uneori nu pot să nu mă întreb dacă este ceva cu adevărat nou în viaţa asta.

nimrod said...

Biblio,

Păi, chiar aşa ineficiente, vorba domnului Raţiu,e nevoie de ele, măcar să asigure, de exemplu, spoiala de democraţie care ne-a ajută să ne menţinem în UE.
Pe de altă parte, câtă vreme profesorii şi prin ei spiritul de la Ştefan Gheorghiu n-au dispărut încă, mai aveţi de aşteptat...

Bibliotecaru said...

@ nimrod
Dar de ce să nu fie eficiente, dacă tot sunt? Nu se găsesc două sute de mii de români cu bun simţ în ţara asta?

nimrod said...

Biblio,

Pentru "ei" şi neamurile lor sunt al naibii de eficiente! Pentru noi ăştilalţi nu prea sunt... Cât priveşte bunul simţ, slăbiciunea asta de carcater e pentru alte orizonturi.

Bibliotecaru said...

Eu nu spun că nu este aşa, spun că este anormal ca eu, cetăţeanul de rând, să accept aşa ceva.

Motanul_Incaltat said...

:)
Aveti dreptate, dar se pare ca pentru unii nu e foarte evident. :P

Bibliotecaru said...

Şi totuşi...

Uneori am impresia că oamenii ar trebui să se scuture, ca după un coşmar, pentru a se debarasa de tot acest lest preconceput de informaţii. Noi nu mai ştim de ce, ştim doar că aşa e.

Vasile, said...

Biblio,

Da-mi voie sa te contrazic. Tara are nevoie de "ostasi", pentru mercenari elvetieni nu avem fonduri.Discursul din USL nu poate atrage voluntari ,si precum vezi voluntari de catifea "nu prea mai au trecere".
"Contra-discursul"este mai efectiv , alde a lui Nastase au pierdut presedintia pentru ca nu au avut un contra-discurs o contrareplica adecvata pe aceiasi limba, acea care a pacalit si va pacali la nesfarsit , nu numai omul de rand ci si oameni sinceri educati !

Dezbateti calomnia pe o anume adresa fara nici un rost.Ce sintagma, de adejectiv , ce neadevar s-ar putea inventa despre Traian ca acesta sa fie o minciuna si implicit o calomnie?

Nimrod,

Canalia dupa ulita este infinit mai mica in comparatie cu canalia de catifea, sau de la vila ,palat sauu ceva asemanator!

Bibliotecaru said...

@ Vasile,

Stimate domn,
Gândim în paradigme diferite.

Dumneavoastră încercaţi să-mi explicaţi că lor, ca partid politic, le este mai bine cu acest tip de discurs, combativ şi violent, eu încerc să vă explic că mie, ca cetăţean al României, teoretic măcar, parte a suveranităţii, îmi este mai bine cu alt tip de manifestare.

Cu alte cuvinte dumneavoastră susţineţi ca activitatea politică să se facă în interesul propriu al partidelor politice şi eu susţin că partidele politice ar trebui să existe numai şi numai în interesul cetăţenilor României, aşa cum spune legea şi Constituţia.

După cum vedeţi, aici este diferenţa noastră de opinie. Pe mine nu mă interesează ca partidul X să câştige ceva, fie alegeri, fie un post, fie o poziţie. Pe mine mă interesează ca societatea să funcţioneze normal, aşa cum spune sistemul instituţional definit al României, şi doar cetăţenii să câştige. În viziunea mea un partid care încearcă să "câştige" ceva în interes propriu şi în detrimentul cetăţenilor, încalcă Constituţia şi ar trebui radiat.

© Gheorghe Florescu, 2008 Acest site este un pamflet politic şi, uneori, cultural, trebuie deci tratat ca atare.