08 June 2011

Băsescu Maior Sawers


Un pic ciudată această întâlnire după ce m-am gândit un pic.

Preşedintele Traian Băsescu a avut o întâlnire şi cu şeful MI6, Sir John Sawers, în cadrul vizitei oficiale pe care a efectuat-o, luni şi marţi, în Regatul Unit al Marii Britanii şi al Irlandei de Nord.

Potrivit unor surse diplomatice, citate de Ziare.com, Traian Băsescu a făcut o vizită la sediul serviciilor secrete britanice, la invitaţia şefului MI6, Sir John Sawers. Preşedintele român a fost însoţit de şeful SRI, George Maior, iar discutiile s-au axat pe evoluţiile internaţionale de securitate, potrivit surselor citate.

Contactat de Ziare.com, Valeriu Turcan, purtătorul de cuvânt al Preşedinţiei, a confirmat informaţia.
(sursa: http://www.realitatea.net/basescu-s-a-intalnit-cu-seful-mi6_842211.html)


Să recapitulăm. Domnul Băsescu este preşedintele României, domnul Liviu Maior este şeful SRI, serviciul român de informaţii interne, iar domnul John Sawers este şeful MI6, serviciul britanic de informaţii externe.

MI6 este o instituţie mai puţin cunoscută românilor.

The Secret Intelligence Service (SIS), often known as MI6, collects Britain's foreign intelligence. The Service is based at Vauxhall Cross in London. Its Chief is Sir John Sawers. SIS provides Her Majesty's Government with a global covert capability to promote and defend the national security and economic well-being of the United Kingdom.
şi ceva mai jos stă scris...

If you have information relating to immediate threats to the UK, such as terrorism, please pass this immediately to the Security Service (MI5).



Deduc că MI6 este echivalentul SIE la noi şi nu al SRI...
Domnul Băsescu este în ecuaţie unde trebuie, probabil că domnia sa reprezenta România în discuţie, o autoritate... Dar de ce nu au fost reprezentante două servicii de "intelligence" pe acelaşi palier, fie SRI şi MI5, fie SIE şi MI6. O întâlnire SRI-MI6 îmi pare mai mult un flux de informaţii ce vine de la noi înspre ei. Sigur, aici nu este nici o problemă, serviciile de informaţii trebuie să colaboreze, dar de ce este nevoie de domnul Băsescu?

Căutând ceva care să-mi explice această întâlnire am dat de următorul articol.

SRI pregăteşte spionii Marii Britanii

Este o explicaţie, dar parcă îmi este mai credibilă explicaţia că o astfel de operaţiune de pregătire este mai degrabă o acoperire decât adevărul.

2 comments:

nimrod said...

Tare de tot asta cu pregătirea... Am râs de m-am tăvălit fiindcă şi unii şi alţii sunt la fel de invizibili şi eficienţi ca şi agenţii secreţi sud-coreeni care umblă pe stradă în uniforme negre. Aici e ca şi cu ăia de-şi cumpără Hammer, recte, cu cât e Bond (James Bond...) mai şmecher, cu atât e realitatea din teren mai tristă... Repet, :))))

Bibliotecaru said...

Sau poate că cei vizibili sunt scoşi în faţă pentru a nu fi văzut invizibilii.

© Gheorghe Florescu, 2008 Acest site este un pamflet politic şi, uneori, cultural, trebuie deci tratat ca atare.