09 June 2011

Discurs-discurs


Am citit, recunosc, fără prea mare atenţie, discursul domnului Antonescu despre proiectul USL despre educaţie.
http://crinantonescu.ro/articole/851/Viziunea-pentru-politicile-de-educatie-a-Uniunii-Social-Liberale.html

Am desprins din acest discurs, destul de lung, două idei importante.

1. "... câteva consideraţii pe care le fac nu în primul rând de calitate de lider politic, ci în calitate de părinte al unui copil care se află în sistemul public de educaţie din România şi care urmează să parcurgă încă mulţi ani în acest sistem de educaţie."

"Ca părinte, am nevoie pentru copilul meu de un învăţământ de calitate, de şanse autentice pentru ca accesul la educaţie să fie garantat şi să fie fructuos."

Veţi spune că este un concept atât de vechi... cred că era exprimat ca direcţie de dezvoltare a învăţământului de pe vremea domnului Dr. Petru Groza. Se poate, dar părinţii încă mai vor pentru copii lor un traseu în urma căruia să câştige un viitor sigur din punct de vedere material şi un loc onorabil în societate. De aceea cred că este o idee importantă spusă de domnul Antonescu

2. La cel de al doilea punct domnul Antonescu mi-a spulberat mitul discursurilor domniei sale care nu comunică nimic. Spune asta pentru că a vorbit despre... Proiectul ELI.

Îl auzisem pe domnul Funeriu vorbind despre acest proiect ELI, numai că am crezut că este încă un proiect care, după ce este lansat în finanţare cu entuziasm şi tăieri de panglici, va muri imediat din lipsă de interes şi fonduri.
Vezi şi... Daniel Funeriu: Proiectul european ELI are tot sprijinul politic (Vineri, 27 Mai 2011)

Ce este proiectul ELI? AICI puteţi găsi mai multe amănunte.

Scriam prin noiembrie 2009... "Am convingerea că într-un timp rezonabil se va ajunge la acel nivel de salarizare acceptabil şi pentru specialiştii care acum preferă să lucreze în străinătate. Ce probă mai bună ne trebuie decât faptul că acum cercetători români, la Măgurele, realizează cel mai puternic laser din lume. Este o probă că atunci când există condiţii de finanţare a unor proiecte, oamenii vin şi lucrează la ele."

Atunci eram un pic ironic, pentru că nu prea credeam în realitatea realizării programului ELI, dar dacă acest program văd că este confirmat din toate părţile...

6 comments:

ADRIAN said...

cat mai tine guvernul asta nu cred ca putem vorbi decat despre ELI, Eli Lama Sabachtani ?
tare ma tem ca va fi la fel si cand va veni "guvernul din intuneric"

Bibliotecaru said...

Exact la asta m-am gândit şi eu... şi mă miram că este şi potrivirea că este legat de lumină... Poate nu este deloc întâmplător. M-am ferit însă să o exprim cu voce tare.

nimrod said...

Biblio,

Spuneţi:"...părinţii încă mai vor pentru copii lor un traseu în urma căruia să câştige un viitor sigur din punct de vedere material şi un loc onorabil în societate..."
Păi, din punctul meu de vedere, tocmai din cauza asta România va continua să bată pasul pe loc...
Regret, dar tocmai abordarea asta a dus comunismul în şanţ şi(mai nou) Grecia pe marginea prăpastiei fiindcă nu e cum vor unii şi alţii ci cum pot...

PS. Niscaiva bubuli mi-au dirijat, văd, "discursul" în altă parte folosind probabil un laser de mare putere :))

Bibliotecaru said...

Aveţi dreptate,
Dar ce trebuie făcut?

Cum am putea face ca educaţia să potenţeze în fiecare tânăr spre ceea ce are mai bun, dacă actual îi împingem pe toţi spre o dezvoltare standard.

nimrod said...

Biblio,

Există prin toate ministerele, inclusiv în cel cu educaţia şi alte alea, nişte băieţi şi nişte fete cu CV-uri,salarii şi ifose pe măsură care ar trebui să se ocupe, să caute, să găsească nu, vorba lu' domnu' Mironov, să ronţăie din banii statului, degeaba.
Deci nici o şansă ca să scoateţi de la mine vreo soluţie aşa, moka, fiindcă nu eu trăiesc din asta ci ei. Mai mult, eu sunt genul de om care-şi reface energia din nenorocirea altora (vezi Mozart...)şi,cum conform sistemului de valori românesc actual eu n-aş fi capabil nici să trec strada fără însoţitor de IQ-ul care este de capul meu (deşi, aşa cum ştiţi, de două decenii sunt destul de bun pentru alţii), mă unge la suflet deriva asta continuă...

Bibliotecaru said...

În România nu există soluţia ce poate fi implementată de la minister. Cineva trebuie să scoată, cu forcepsul, din capul profesorilor români mentalitatea "predării cu bifă"... asta am spus, asta am spus, asta am spus, asta dau la extemporal... Noi nu avem profesori universitari pregătiţi pentru a face profesori pentru educaţia în licee.

© Gheorghe Florescu, 2008 Acest site este un pamflet politic şi, uneori, cultural, trebuie deci tratat ca atare.